Музичні діалоги | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Музичні діалоги
Музичні діалоги
У Кельні відбувся фестиваль нової музики Acht Bruecken з українським колоритом
27 травня 2017, субота
Поширити у Facebook

Це масштабна подія, адресована не заїжджим меломанам, а жителям міста. Естетична сміливість, багатовекторність, мультикультуралізм — ті категорії, що дозволили йому музичними засобами вийти за береги музичної тематики, ставши рупором сучасних цінностей європейця. Приємно, що в цьому святі взяли участь дві українські співачки, високо оцінені в Кельні, — Мар’яна Садовська та Тамара Лукашова.

Цього року Acht Bruecken відбувся всьоме. Узагалі, в Кельні — одному з найважливіших для історії музики міст — активно розвивати сучасну музику почали недавно, й одразу по всіх фронтах. Цей фест — чудовий приклад ставлення до нової музики як до мейнстриму, а зовсім не маргінальної культури. Його керівник — інтендант Кельнської філармонії Луренс Лангевоорт зробив філармонію центральним майданчиком, «нанизавши» на неї безліч подій у менш помпезних залах.

У рамках 10-денного фестивалю — 48 подій: концерти, перформанси, освітні проекти. Для німецьких філармоній норма — обов’язкова лекція за годину до концерту. На Acht Bruecken вступні лекції переважно вів автор детальних текстів у програмках, знаменитий музикознавець і радіоведучий Штефан Фріке. Але й директор фестивалю не залишився осторонь — Луренс Лангевоорт, теж не раз виходив з промовою перед публікою.
Кожен фестиваль Acht Bruecken має свого композитора-резидента і свою фокус-тему. Цього року резидентом стала південнокорейська композиторка Инсук Чин, яка живе з 1988 р. у Берліні, а наскрізною темою — «Тон. Пропозиція. Голосно». У зв’язку з цим левова частка програм була зав’язана довкола мови як такої в діапазоні від традиційного вокалу в симфонічних концертах до читання репу під струнний квартет у спільному проекті Соулу Вільямса і Mivos Quartet.


УЖЕ БАГАТО РОКІВ КОЛИШНЯ ЛЬВІВ’ЯНКА МАР’ЯНА САДОВСЬКА ЖИВЕ В КЕЛЬНІ,
ВИВЧАЄ ФОЛЬКЛОР, ВИКЛАДАЄ Й ВИСТУПАЄ У ЄВРОПІ І США / ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»


Основна вікова аудиторія філармонії — 60+. Щоб заманити молодь, вигадують безліч концертів, де класичні інструментальні склади зустрічаються з популярною музикою. Наприклад, Kaeptn Peng, Inna Modja, Malikah і Spank Rock — репери, чиї композиції зібрали від сотень тисяч до кількох мільйонів переглядів на YouTube — начитували свої тексти під великий інструментальний ансамбль, явно звиклий до класики. Афіші цієї події були розвішені по всьому місту, зокрема й на станціях метро. Ціни за вхідний квиток були помірними — 30 євро (для порівняння: квиток на гастрольний концерт Саймона Реттла з Берлінським філармонічним оркестром — від 199 до 395 євро). У подібному проекті брала участь і Мар’яна Садовська (вже багато років колишня львів’янка, співачка і композитор живе в Кельні, вивчає фольклор, викладає й виступає у Європі і США). З успіхом пройшов етноджазовий концерт, де сплелися звучання стамбульського Hezarfen Ensemble, ізраїльського виконавця на рамковому барабані Зохара Фресько, індійського музиканта Суреш В (гхатам — своєрідний глиняний глек-барабан), турецького удраника Місірлі Ахмета (дарбука) й інших музикантів, а також танцюристів з усього світу. Садовська виступила як композитор низки номерів і вокалістка, виконавши українську колисанку й архаїчну весільну пісню. Вийшло дуже органічно...

Пізніми вечорами після філармонічних концертів меломани могли потрапити ще й до фестивального намету — тут давали безкоштовні концерти джазові групи. Колишня одеситка Тамара Лукашова (днями відома українська вокалістка стала подвійною призеркою одного з найпрестижніших джазових конкурсів Німеччини Neuer Deutscher Jazzpreis 2017, а також її назвали «Найкращий голос Німеччини») виступила двічі — в дуеті Duo lit й у складі New Balance Band, представивши досить винахідливі композиції на межі академічної й джазової музики.

Фестиваль Acht Bruecken, названий так на честь мостів через Рейн (у Кельні їх вісім) виявився добрим прикладом того, як варто пропагувати сучасне мистецтво, поступово включаючи як любителів класики (наприклад, коли сучасна п’єса Инсук Чин про мовчання Сирен потрапляє до однієї програми з музичними «морями» Дебюссі, Равеля і Бриттена, так і клубну молодь. Саме у його рамках відбувся концерт однієї з найвідоміших у всьому світі, навіть культової групи Einstuerzende Neubauten — та так, щоб органічно вписатися в структуру фестивалю (до речі, квитки розхапали за першу годину продажів). Саме в рамках Acht Bruecken усі вісім подій пройшли безкоштовно, зібравши велику аудиторію. І саме тут зустрічаються різні культури, стилі, епохи й віки, формуючи толерантність і постійно розвиваючи діалог один з одним.


Автор: Любов Морозова
Джерело: Газета «День»



Інші:

Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
13 грудня у знаменитому залі Берлінській філармонії відбувся концерт Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії під назвою «Sound of Ukraine»
Концерт ентузіастів
Культурна дипломатія вищого гатунку
Харківський кросовер-оркестр PRIME ORCHESTRA гастролює містами Туреччини
«Пиши листи до Миколая!»
У Рівненській обласній філармонії звучали різдвяні пісні
«Сарсуела. На хвилях іспанської пристрасті»
Відважний проєкт
У Львівській філармонії з успіхом пройшла прем’єра опери польського композитора
У Києві відбулася прем’єра опери “Родинний альбом” Єжи Корновіча (Польща), а 10 грудня її почують у Львові
Повернення Дона Карлоса: вердіївський шедевр вперше за два роки прозвучав у Києві
У Києві до Дня пам’яті жертв Голодомору зіграв маріупольський оркестр «Ренесанс»
“Хазяїн” - комічне і трагедійне в одному “флаконі”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine