Перший авторський Богдани Фроляк | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Перший авторський Богдани Фроляк
Фроляк Богдана
Набитович Юрій
Рєпка Роман
Пірієв Олександр Валерійович
Демидов Дмитро
Кот Юрій
Степанченко Галина
Фроляк Богдана
Перший авторський Богдани Фроляк
У залі Фонду сприяння розвитку мистецтв на Фролівській відбувся авторський концерт відомої української композиторки Богдани Фроляк
29 жовтня 2011, субота
Поширити у Facebook

Композиторка Богдана ФролякЦя мистецька подія привернути увагу багатьох шанувальників камерної музики, постійних слухачів прекрасних вечорів музичного мистецтва «Music-review WEEKEND», які ось уже третій сезон проводить Національний портал академічної музики «Music-review Ukraine» разом з Фондом сприяння розвитку мистецтв.

Вже відбулося 5 зустрічей з видатними сучасними композиторами України, які завжди перетворювалися на свято мистецтва, завдяки високому рівню столичних виконавців, яких запрошували взяти участь у концертах.

Прикрасою концертів було виконання власних опусів самими авторами. Натхненно творчою особистістю, яка зібрала навколо себе справжніх талановитих музикантів та шанувальників музики є віолончеліст і керівник цього проекту Олександр Пірієв.

Завдяки його енергії, талановитого музиканта і організатора вогник мистецьких зібрань на Фролівській притягує увагу все більшої кількості поціновувачів камерного музикування.

Авторський концерт Богдани Фроляк у КиєвіОсь і в цей вечір на концерті львівської композиторки Богдани Фроляк був аншлаг.

Одразу вловлювалася особлива атмосфера концертів циклу на яких присутня зацікавлена публіка, яка прийшла познайомитися з музикою композитора, послухати його нові твори, відчути справжній мистецький зв’язок з митцем.

Ім'я Богдани Фроляк вже з 2000 року є у концертних афішах України, Польщі, Німеччини, Білорусі, Молдови, Румунії. Вона одразу заявила про себе, як талановитий композитор-симфоніст, яскравий представник сучасної композиторської школи України. Вихованиця Львівської Національної музичної академії імені М.В.Лисенка - її викладачами з композиції були Володимир Флис, Мирослав Скорик, Геннадій Ляшенко.

Саме вони формували засади творчості молодої місткині. Богдана Фроляк за це перше десятиліття ХХІ ст. написала багато різножанрових творів: симфонічні, камерно-інструментальні, вокальні, хорові композиції, музика для театру. Цей великий доробок увійшов у виконавську практику і має свого слухача.

Композиторки Ганна Гаврилець і Богдана Фроляк* Не всі знають, що Богдана Фроляк є рідною (молодша на 10 років) сестрою видатної української композиторки Ганни Гаврилець (уродженої Фроляк).

Народились вони на Івано-Франківщині у селі Видинів у родині залізничників.

Талановиті діти (ще є брат Роман, теж музикант) навчалися у відомого в їхньому селі педагога Василя Куфлюка, а потім у Львівській музичній школі імені Соломії Крушельникої.

Значну роль відіграв у їхньому житті і Володимир Флис, у якого Ганна Гаврилець закінчувала консерваторію і Мирослав Скорик у якого сестри навчалися у асистентурі.

Маючи міцну професійну школу, в подальшій творчості стали яскравими індивідуальностями.

Тобто і Ганна Гаврилець і Богдана Фроляк це яскраві явища – дві зірки на музичному небосхилі України. Кожна з них обрала свій шлях у мистецтві має свій успіх.

Міжнародне визнання прийшло до композиторки саме через звучання її творів у знаних музичних колективах. Оркестри, ансамблі, солісти з великою цікавістю ставляться до нових творів майстрині.

У столичному авторському концерті брали участь відомі виконавці: заслужений артист України піаніст Юрій Кот, лауреати міжнародних конкурсів скрипаль Дмитро Демидов, віолончеліст Олександр Пірієв, кларнетист Юрій Набитович і піаніст Роман Рєпка. Програма мистецького вечора була складена з кращих камерно-інструментальних творів останніх років.

Грають Юрій Набитович, Юрій Кот, Олександр ПірієвСлід сказати, що авторський концерт Богдани Фроляк у Києві відбувся вперше, тому увага до нього була велика.

Надії слухачів були виправдані.

Твори Богдани Фроляк змусили одразу зосередитись і зануритись у своєрідний неповторний музичний світ композиторки.

У залі під час усього концерту панувала напружена тиша. Інколи здавалося, що кожен слухач підпав під звукову магію, яку випромінювала музика Богдани Фроляк.

Для письма композиторки характерна особлива глибина авторського задуму, змістовність кожного твору, експресія вислову, майстерне володіння сучасною композиторською технікою, яка спрямована на відтворення багатоманітного світу емоцій і переживань сучасної людини, її складних взаємин з сучасним світом. В її творах відчувається вплив пост романтичних тенденцій саме у відозображенні новітніми музичними засобами багатовимірності світу людини.

У творі «Три мініатюри in C» у проникливому виконанні Юрія Набитовича, Олександра Пірієва та Юрія Кота слухачів вражали темпові динамічні контрасти, які у звуковому балансі цих трьох майстрів змальовували у нашій уяві різноманітні зміни у настроях людини.

Відомо, що композиторку Богдану Фроляк у творчості часто надихають твори літератури, поезії. Згадуються твори Богдана-Ігоря Антонича, Василя Стефаника, Адама Загаєвського які імпульсували до створення музичних композицій.

Грає скрипаль Дмитро ДемидовУ цьому концерті ми почули надзвичайно своєрідний музичний твір «Венера у хутрі» який написано за однойменною новелою Леопольда Захера-Мазоха для скрипки і фортепіано.

Молодий скрипаль Дмитро Демидов і Богдана Фроляк, яка виконувала партію фортепіано склали прекрасний ансамбль, який підкреслював всі примхливі і в той же час шляхетні ритмо-інтонації цього твору.

Вони передали особливу внутрішню експресію імпульсивність у розвитку музичної думки.

Потрясіння у залі викликало виконання тріо «Lamento». Цей твір було присвячено пам’яті жертв Голодомору 1932-33 років. Дмитро Демидов, Олександр Пірієв і Роман Рєпка передали особливу скорботу та душевний щем за загиблими в ті страшні часи. Музиканти вражали якоюсь особливою внутрішньою зосередженістю та експресією в інтерпретації.

Грають Олександр Пірієв і Богдана ФролякДостойним завершенням цього невеликого, але дуже ємного за змістом концерту було виконання твору «Suita in C» для віолончелі і фортепіано. Сюїта була присвячена пам'яті Ігоря Соневицького відомого композитора, музикознавця диригента.

Виконували цей твір Олександр Пірієв і Богдана Фроляк.

Особливо майстерно були виконані «Toccata» і «Nokturne» у яких виконавці яскраво виявили романтичну забарвленість звукової палітри, що змушувала співпереживати слухача занурюючися в особливу музичну ауру і відчути багатющий світ духовної краси сучасної української композиторки.

Дуже влучно висловився про сучасну музику композитор Євген Станкович: «Цінність музики завжди визначалася не манерою письма, не актуальністю того чи іншого музичного напряму, не музичною мовою, а саме змістовністю музики».

Це висловлення дуже підходить до творчості Богдани Фроляк, яка завжди веде змістовний діалог зі слухачами, захоплюючи своїми думками на які так багата її Музика.

Юрій Круліковський, Богдана Фроляк, Галина Степанченко, Ганна Гаврилець,   Олександр Пірієв

Заслужений діяч мистецтв України,
кандидат мистецтвознавства
Галина Степанченко


Автор: Галина Степанченко
Фото: Тетяна Платонова
Виконавці: Богдана Фроляк, Юрій Набитович, Роман Рєпка, Олександр Пірієв, Дмитро Демидов, Юрій Кот
Композитори:Богдана Фроляк
Музикознавці: Галина Степанченко
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Галерея Фонду сприяння розвитку мистецтв





Інші:

В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110816_068.jpg