Академія дає шанс | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Академія дає шанс
Академія дає шанс
11 липня 2019, четвер
Поширити у Facebook

У Києві 28 скрипалів та піаністів набули цінного досвіду й отримали поради від видатних педагогів



Нагадаємо, 19 років уже існує "Міжнародна літня музична академія", під час якої мали можливість підвищити свою майстерність 650 музикантів із 17 країн світу. Цьогоріч заявки надіслали 28 учасників, серед яких - представники Ізраїлю, Італії, Китаю, Сербії та України.

Одним із організаторів освітньо-мистецького-культурного проєкту є Міжнародний благодійний фонд Конкурсу Володимира Горовиця, заходи якого проходять у найстарішому музичному навчальному закладі України - Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра.

Нагадаємо, перші майстер-класи і концерти "Літньої академії" відбувалися просто неба на сцені "Мушлі" в Маріїнському парку, але примхи погоди (то спека, то зливи) змусили організаторів шукати інший "дах". І вже кілька років заходи відбуваються у класах Академії ім. Р. М. Глієра, Будинку звукозапису і Національному будинку органної та камерної музики, а цьогоріч додався ще й Дім "Майстер-клас".

- Навчатися в "Літній академії" можуть всі охочі - без обмежень за віком і з різним професійним рівнем музичної підготовки. Наші слухачі мали змогу обирати один або декілька майстер-класів, - відзначила керівник проекту Ірина ПОЛСТЯНКІНА. - Ці творчі уроки відбувалися під керівництвом відомих викладачів. Так, заняття в розділі "Фортепіано" проводили Юрій Кот, Марія Пухлянко та Оксана Ринденко (Україна). Планувалося, що до Києва приїде Олексій Гринюк із Великобританії, але через стан здоров'я майстер-класи цього віртуоза і педагога довелося скасувати. У номінації "Скрипка" наставником був знаний музикант Анатолій Баженов (Україна). У програмі навчання "Академії" були такі дисципліни, як "Гра з оркестром", "Сольне виконавство" та "Ансамблеве музикування". Слухачі майстер-класів у категорії "Гра з оркестром" мали унікальний шанс виступати з найкращими колективами столиці: Національним симфонічним оркестром України (художній керівник та головний диригент - Володимир Сіренко; диригент - Юрій Літун) та Ансамблем класичної музики ім. Б. Лятошинського (головний диригент - Валентина Іконник-Захарченко;диригент - Ігор Андрієвський).

Вперше ми провели заходи в Домі "Майстер-клас", і варто зазначити, що це атмосферне приміщення і дуже важливо те, що там є хороший рояль. Бо це рідкість, коли в неакадемічному залі можна грати на чудовому інструменті.

Нам приємно, що учасники "Академії" приїжджають уже по кілька разів. Нагадаю, спецпризери XІІ Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця (у середній групі) отримали стипендії на навчання в Міжнародній літній музичній академії-2019. Зокрема, це Ноа Капелюшник (Ізраїль). Також від Міжнародного благодійного фонду Конкурсу Володимира Горовиця був бонус - виступ з оркестром за програмою фестивалю "Київські літні музичні вечори-2019", і його отримали Олександр Лучков (Україна) і Ранальді Давіде (Італія). Хоча ці піаністи не дійшли до фіналу конкурсу, але ми дали їм можливість ще раз продемонструвати свою майстерність в "Академії".

Кожен "академік" підготував свою програму (одні - соло, інші - з оркестром), а ще під час майстер-класів у нас відбувалися спонтанні, імпровізовані творчі проекти - ансамблеве музикування. Наприклад, Марія Пухлянко, піаністка, педагог Національної музичної академії України, творчий керівник ансамблю солістів "Solo Плюс", організовує цікаві імпрези, під час яких музиканти грають від двох до дванадцяти рук! Це коли піаністи музикують на одному чи на двох роялях. І такі уроки об'єднують учасників "Академії", а ще відчувається командний дух у музикантів.

Хочу подякувати колективу Національного симфонічного оркестру, який є нашим другом і всі роки існування "Літньої музичної академії" - творчим партнером, а ще за те, що дає можливість талановитій молоді проявити себе. Нині диригував прославленим колективом маестро Юрій Літун, а минулого року задиригентським пультом стояли Назар Якобенчук та Іван Чередниченко. Для них це теж своєрідний майстер-клас.

Ми радіємо, що до нас приїжджають музиканти не лише із великих міст, де є коледжі, консерваторії та академії, а й невеличких населених пунктів. Так, дуже впевнено нині виступали діти із Білгорода-Дністровського. Вперше уроки майстерності отримали дві родини: сестри Варченко (Марія - скрипалька і Софія - піаністка), брат і сестра Кокшарови - Олексій та Ольга, скрипалі. Велика подяка батькам усіх дітей, які незважаючи на скрутний час, знаходять можливість розвивати творчі здібності юних музикантів, підвищувати їхню професійну майстерність. А найстаршими ученицями, котрим уже за 30 років, стали Людмила Єропкіна, котра нині бізнес-леді, а в молодості закінчила Училище ім. Р. М. Глієра; Ярослава Сердюк, викладач Харківського національного університету мистецтв ім. І. Котляревського, та сербка Єлена Баїч. Таким чином, у нас кожен мав шанс проявити себе й отримати безцінні поради супермузикантів і педагогів.

- Я вп'яте беру участь у "Літній музичній академії", і за увесь цей час уроки пройшли піаністи, які мали різний досвід і виконували програми різної складності, - відзначила Марія ПУХЛЯНКО, професор НМАУ. - Це були школярі музичних шкіл, студенти вишів і шанувальники музичного мистецтва, котрі колись займалися музикою професійно, але обрали іншу професію, а потім знову захотіли відчути себе учнями... Формат "Академії", яка має різні проекти, дуже цікавий для учасників майстер-класів, і вони сфокусовані на швидкості й якості. Один із найяскравіших - "Гра з оркестром". Він виявляє, як музикант уміє виступати у команді. З року в рік переконуюся, що ця візитівка дуже важлива для будь-якого виконавця, бо надає унікальний досвід спільної гри з оркестрантами. Що ж до солістів, які відточують свої програми на наших уроках, то є кілька шляхів, як допомогти музикантам підвищити свій виконавський рівень. Це стосується не тільки нового репертуару, а й багаторазових програм, коли треба підказати, де зробити акценти. Одні музиканти хочуть демонструвати себе, техніку, віртуозність гри, а інші відшліфовують особливості інтерпретації творів, що виконують. Бувають пасивні та активні учні. Є модель, коли викладач (це здебільшого притаманно європейській школі) спеціалізується на певному репертуарі. Мені здається, що у форматі майстер-класів (один чи шість уроків - не має значення кількість) кожну хвилину треба активно використовувати і важливо швидко реагувати, підказати, як краще й цікавіше виконувати твір, інколи самому продемонструвати гру...

- Дуже важливий захід - щорічна "Літня музична академія", - вважає Анатолій БАЖЕНОВ, професор НМАУ, перша скрипка Квартету ім. М. Лисенка. - І велика подяка його організаторам. Не перший рік я беру участь у цьому проекті. Радує, що не тільки іноземці, а й багато українців мають змогу підвищити вою виконавську майстерність під час цих занять. Переконаний, що такі майстер-класи найважливіші саме для нашої молоді, бо зараз складна обстановка у сфері спілкування. Майже немає таких заходів, як підвищення кваліфікації. Важливо проводити семінари, живе спілкування професури і студентів, слухати лекції викладачів, проводити майстер-класи не лише у столиці, а й на місцях - музичних школах, коледжах, консерваторіях. Такі відкриті уроки надзвичайно корисні. Хоча є інтернет і з нього можна багато чого дізнатися, але живого спілкування учитель - учень ніщо не замінить! До речі, одна з цьогорічних скрипальок приїхала разом зі своєю викладачкою, і в нас відбулася дуже цікава розмова, яка, переконаний, стала корисною і юній дівчинці, і її вчительці. Знаєте, навіть якщо не всі цьогорічні слухачі "Академії" стануть професійними музикантами, але вони будуть інтелігентними людьми, котрі люблять і тонко розуміють музику...


Автор: Тетяна Поліщук
Фото: Руслан КАНЮКА
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Джерело: Газета День



Інші:

Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
1.jpg