На Волині відбулася прем'єра опери-ораторії "ЦАР ЕДІП" | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
На Волині відбулася прем'єра опери-ораторії
Академічний камерний хор
Академічний симфонічний оркестр Чернівецької обласної філармонії
Блажков Ігор Іванович
На Волині відбулася прем'єра опери-ораторії "ЦАР ЕДІП"
14 жовтня 2016, п'ятниця
Поширити у Facebook

Найпомітнішою подією цьогорічного фестивалю «Стравінський і Україна» стала волинська прем’єра опери-ораторії композитора «Цар Едіп».

Про це повідомляють у прес-службі Фонду Ігоря Палиці «Тільки разом».

Уже тринадцять років фестиваль «Стравінський і Україна» гуртує шанувальників вишуканої класичної музики, тих, хто цікавиться, досліджує життя і творчість або прагне познайомитися зі спадщиною нашого талановитого земляка – всесвітньо відомого композитора Ігоря Стравінського. Ця подія стала візитівкою Волинської області й України загалом. Щороку фестиваль набирає сили, запрошує до участі нові колективи, впроваджує нові форми наповнення.

Найпомітніша подія цьогорічного фестивалю «Стравінський і Україна» – волинська прем’єра опери-ораторії композитора «Цар Едіп» у День музики. Це – концертний варіант опери у виконанні артистів Чернівецької філармонії. Диригент, народний артист України Ігор Блажков зумисне приїжджав на репетиції до Чернівців із Німеччини, де живе останні роки. Він вважає, що такий фестиваль – ще один крок до європейської інтеграції: «Росія має Ясну Поляну Льва Толстого, Михайловське Пушкіна, Німеччина має Веймар Гете, а Україна має Устилуг Ігоря Стравінського. І це дуже важливо, що саме цей фестиваль відбувається тут, а Стравінський – то людина світу, то композитор всесвітнього значення і всесвітнього рівня».

На Волині відбулася прем'єра опери-ораторії "ЦАР ЕДІП"

Музика Стравінського складна і водночас сповнена неймовірного шарму. Трагедія софоклівського царя Едіпа зачепила та вразила волинських глядачів. Як і в кожному творі Ігоря Стравінського, тут особ­лива подача подій, яка робить їх актуальними у будь-який час.

Двотижнева програма була насиченою та різнобарвною. Приїжджали колективи з Польщі, Чернівців, Чернігова, артисти з Білорусі та Швейцарії, диригент із Потсдама, кінорежисер із Лондона, багато українських виконавців.

«Загалом «Стравінський і Україна» мав 12 заходів. Шість концертів, три презентації документальних фільмів, представлення повного зібрання творів Стравінського від фірми SONY в Устилузі й багато різних зустрічей та цікавих розмов,» – каже директор фестивалю Сергій Єфіменко.

На Волині відбулася прем'єра опери-ораторії "ЦАР ЕДІП"

Локації фестивалю – Луцьк, Устилуг та Люблін. У сусідній державі, зокрема, представляти фестиваль від Волині випало Академічному камерному оркестру «Кантабіле». Зі слів художнього керівника фестивалю, народного артиста України Товія Рівця, виступати в Любліні для їхнього колективу – велика честь. Публіка цього міста дуже вимоглива до виконавців. Сцена їхнього театру приймала зірок світової величини. І «Кантабіле» таки мав успіх, отримав визнання й високу оцінку.

Кілька днів під час фестивалю перебував на Волині його почесний гість та учасник – британський кінорежисер Тоні Палмер. Це людина, яка була знайома з Ігорем Стравінським особисто і створила документальний фільм про нього.

«Ми зі Стравінським дискутували щодо того, в чому різниця між поп-музикою і такою музикою, яку писав він. І він сказав, що є три види музики: хороша, погана і «не музика». Потім настала пауза, і Стравінський продовжив низьким голосом: «Щодо музики, то вона поділяється на два види: ось така (Тоні стис руку в кулак, – авт.)… і ось така (витягнув розтиснуту руку вперед, – авт.)». І саме другий вид музики – та музика, яка притягує, наповнює почуттями, робить вас кращими, є хорошою».

Славетний кінорежисер, спадщина якого налічує понад сотню фільмів про знакових людей епохи, презентував на Волині документальні стрічки «Космічне кіно» з музикою Майкла Олдфілда, «Пташка на дроті» про Леонарда Коена, «Рахманінов», «Бітлз і ІІ світова війна».

Упродовж останніх років фестиваль відбувається за сприяння Фонду Ігоря Палиці «Тільки разом» у рамках програми підтримки культури і духовності. «Це має бути незалежно від обставин та економічної ситуації в країні. Це те, що нас збагачує, це те, що робить нас українцями. Такі події відбуваються і в подальшому заплановані за підтримки Фонду», – зауважує заступник голови правління Фонду Орест Маховський.

У майбутньому фестиваль шукатиме нові шляхи до сердець. Це буде інтеграція у масову культуру, а для цього потрібне своєрідне сканування духовних потреб волинян. Надбання Ігоря Стравінського, В’ячеслава Липинського, Лесі Українки, Агатангела Кримського, інших видатних земляків має визначальне значення для ідентифікації всього українського народу. Тому фестиваль мусить жити, збагачуватися і збагачувати нас. Високе мистецтво не має бути далеким від глядача чи слухача, воно має підносити людину до вищого рівня самоусвідомлення.


Колективи: Академічний камерний хор "Чернівці" Чернівецької обласної філармонії, Академічний симфонічний оркестр Чернівецької обласної філармонії
Диригенти: Ігор Блажков
Конкурс (фестиваль): Музичний фестиваль «Стравінський та Україна»
Джерело: Волинські новини





Інші:

Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine