Від симфоній до флешмоба: як диригент-американець залучає українців до мистецтва | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Від симфоній до флешмоба: як диригент-американець залучає українців до мистецтва
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
Від симфоній до флешмоба: як диригент-американець залучає українців до мистецтва
19 лютого 2017, неділя
Поширити у Facebook

Історію відносин держав створюють не лише державні діячі, а й «народні дипломати». Дипломатичним відносинам між Україною і США у січні виповнилося 25 років.

Уже майже 26 років американець Хобарт Ерл живе і працює в Одесі.

Він – художній керівник і головний диригент філармонійного оркестру, який під його головуванням спочатку набув статусу державного, а потім Національного.


Хобарт Ерл за диригентським пультом під час репетиції

Як згадує народний артист України Хобарт Ерл, перше звернення українською до публіки він написав на папірці латиницею і всього-на-всього зазубрив. Це було в 1992 році в київській Національній опері. Нині, якщо треба, на українську пан Ерл переходить без вагань.


В репертуарі оркестру не тільки музична класика, а й твори сучасних українських композиторів. Фото з архіву Хобарта Ерла

Класика. І не тільки

«В листопаді минулого року ми вперше виконали в Одесі симфонію № 2 Петра Чайковського («Українську»), написану композитором в Кам’янці (нині Черкаська область – ред.). Дуже непроста симфонія, віртуозна», – розповідає пан Хобарт Ерл про новинки в репертуарі, серед яких не тільки класичні твори, а й сучасні – українських композиторів Мирослава Скорика, Євгена Станковича, Кармелли Цепколенко – Національний одеський філармонійний оркестр знайомить публіку з сучасною українською симфонічною музикою.


Виступ просто неба в Одесі, фото з архіву Хобарта Ерла

Нещодавно гастролювали в Італії. У січні зіграли п’ять концертів на одеській сцені.

«Насправді знайдеться небагато американців, які знають Україну краще за Хобарта Ерла», – зазначила надзвичайний і повноважний посол США в Україні пані Марі Йованович.

«Він насправді присвятив своє життя творчості й своєю любов’ю до музики допомагає будувати мости між Україною і США», – додала дипломат.

В Сполучених Штатах оркестр з Одеси виступав чотири рази.

«Грали від Каліфорнії до Флориди, в Генеральній Асамблеї ООН в Нью-Йорку, в Кеннеді Центрі в Вашингтоні», – додає маестро Ерл.

Три роки тому в березні, коли Крим було вже анексовано, а бойові дії на Донбасі ще не розпочалися, оркестр Хобарта Ерла здивував одеситів незвичним флешмобом «Музиканти за мир», який пройшов на ринку «Привоз».

«Тоді «Ода до радості» (йдеться про фрагмент симфонії № 9 Людвіга Бетховена, який є офіційним гімном Євросоюзу – ред.) була потрібна, тому що люди перебували у відчаї. Яку музику для флешмобу вибрав би зараз? Мабуть, більш сумну», – зізнається диригент.

«Американський одесит» каже, що багато разів хотів все кинути, але все одно залишається – реалізовувати, попри все, творчі плани.


Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Диригенти: Хобарт Ерл
Джерело: Радіо Свобода


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine