URBAN MUSIC HALL – українська мрія формату Surroun Sound | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
URBAN MUSIC HALL – українська мрія формату Surroun Sound
URBAN MUSIC HALL – українська мрія формату Surroun Sound
8 квітня, неділя

Уявіть собі: абсолютно всі матеріальні речі навколо нас були на своєму початку чиєюсь мрією! Всі!.. Від запальничок до апаратів Ілона Маска - увесь світ користується втіленими мріями, і живе – в їх оточенні! Чи не захоплюючий приклад для кожного з нас?


Артур Гойхман, засновник Urban Music Hall Фото з архиву UMH

Створення в Одесі Urban Music Hall - першого в Україні концертного залу на 300 глядачів згідно світовим стандартам акустики і нових технологій, - то втілена мрія Артура Гойхмана, одесита за походженням, який вже 30 років живе в Берліні. Ця мрія (з логотипом рояля, що має справжнє крило для польотів) – то неймовірна історія зцілення музикою, і перемоги творчості над депресією. Ідея Артура збудувати акустичний зал – це як ідея створити нове тіло, де оселилась повна гармонія звукової версії життя – Музики. Крім того, це гаряче бажання принести в Україну стандарти світової культури, яка активно будує акустичні зали нового покоління в усіх містах, де цивілізація працює для особистого розвитку людей.

За стандарти нової акустики Urban Music Hall відповідала компанія Real Music. Задля цього ємкість його залу збільшили на 300 кубометрів повітря, провели всі відповідні комунікації та служби та вентиляцію (яка завжди «сперечається» з акустикою, тому її ще вдосконалюють в режимі тестування). Робота тривала більше року. Артур каже, що завідомо йшов на умови неприбутковості проекту, бо знає як це працює в Європі та світі. Тому визначив на квитки демократичні ціни від 100 до 500 гривень, аби якомога більше людей могли прийти в Urban Music Hall з дітьми, сім’ями, і почути музичні шедеври.

Без перебільшення можна сказати, що з реалізацією ідеї Urban Music Hall в українське життя і культуру прийшла абсолютно нова реальність, і нові стандарти мистецтва. А з ними – можливість запрошувати в Україну славетних музикантів всього світу, які давно вже відмовились грати у залах без належної акустики Surroun Sound (об’ємний звук).

18 березня 2018 року відбулося наше перше знайомство з Urban Music Hall і його офіційне відкриття. Несподіванка чекала вже з порогу: аби потрапити до зали, треба спуститися під землю, бо UMH знаходиться у підвальному приміщенні ретельно реставрованого будинку споруди 60-х років 19-го сторіччя, по вулиці Рішельєвській 33.

Розташування Т-подібної зали, позбавленої звуків вулиці та пейзажів за вікном, миттєво занурює у природну тишу та візуальну концентрацію. Аскетичний і вишуканий дизайн від креативної одеситки Юлії Яланжи нагадує монохромні печери природнього походження («мабуть, з планети Марс», - пробігло в голові), що вигнулися під стелею 222-ма напівсферичними кістками світлових хребтів, окресливши м’які кольори структурних сводів з пісчанику. Крім краси - ще й ідеальні акустичні ловушки. В Urban bar ідею первісної природи продовжує серія об’ємних скульптурних панно - проект Юлії Яланжи з назвою «Системи клітин».

Єропейський рівень стандартів, розрахований на комфортні умови всіх глядачів, і особливо на людей із спеціальними потребами, також вразив. Все продумано: і пандуси, і зручний ліфт, і розташування стільців. Всі деталі враховані і зроблені з любов’ю до гостей – від поліфункційності зали-трансформеру, яка може бути площиною для оркестру і хору, кінотеатром, балетним майданчиком, місцем для дитячих проектів, воркшопом, чи затишним осередком для камерних шедеврів, - до дерев’яної полички на спинках крісел. Це особиста дизайн-розробка Артура Гойхмана для спеціальних бокалів під вино та напої, зроблених в Німеччині з коштовного «безшумного» матеріалу.

На презентації під землею тільки й розмов, що про небо!.. Тільки-но в центрі розімкнутим півколом сідають музиканти, з перших звуків ви стартуєте з цього Марсу в небеса, де і є тільки двоє - ви і музичний Космос. І вже нічого не взмозі відволікти від неочікуваних відчуттів: нова реальність ошелешує!

Перший звук виникає, мов сяюча комета, що випромінює вібрації. А ти, не вірячи власним враженням, раптом вловлюєш слухом ще й довгий і барвистий обертоновий шлейф від її польоту у просторі… Наступні звуки чи мелодії напливають в уяві, мов під кришталевою лупою – у всіх кольорових подробицях… об’ємні, з тактильно-вагомою значущістю...

Всесвітньо відомі «Пори року» Антоніо Вівальді у виконанні Urban Chamber Orchestra, під керівництвом Євгена Кострицького ( скрипка соло), виявилися справжнім випробуванням для музикантів.

Щодо акустичного досвіду: Urban Music Hall – це повний злам слухових стандартів. Та ситуація, якби, наприклад, антиквартну картину «Пори року» на стіні в рамці, де зображення намальоване у параметрах висоти, ширини та перспективи, раптом змінили на голографічний звуковий світ. На кольоровий звуко-світ - без меж. Акустика у форматі 4D, hi-tech технології - це відчуття, що звук, як вібруючий музичний атом, кружляє навколо глядачів по власних орбітах. Картинка з музейної стіни ожила - і відтворилась новою Природою з паралельної реальністі - із звуковими полями, деревами, грозою, сонячною спекою і зимовими завірюхами: живим вируючим простором, який 300 років тому і надихнув композитора, що його побачив, на створення геніального циклу «Пори року». Візуальний простір і час минулого - повернулися звуковим простором і часом теперішнього - і злилися в точці перетину…

Другий відділ концерту, де звучали «Пори року в Буенос-Айресі» Астора П’яццоли, переконав остаточно: твір звучить так яскраво-матеріально, що здається: ти його не тільки бачиш, а й можеш потримати ці звуки у руках, чи походити вздовж звукових мелодій, як вулицями з різновисотними дахами дивного міста. Будь яке поєднання звуків складається в наявну красу графічно-структурних, просторових ідей. Проте… будь яка наймізерніша вада музичного виконання, миттєво перекошує і розсипає вщент красу архітектурних звучань. Ще й емоційно-гостро, до відчуття фізичного болю, ніби власний слух втрачає шкіру, і чує звук безпосередньо оголеними нервами.

Висновки приходять самі! Нова акустика означає, перш за все, новий стандарт відчуття звуку як такого. Причому, для всіх – і виконавців, і публіки. Адже в традиційних театральних залах, розгорнутих сценою до партеру, звук стрілами летить на слухача. Лобовою атакою: з лінії сцени, як з лінії вогню. Тут, в UMH, звук, що має хвильову спрямованість, одразу народжується в об’ємі, притаманному кожній звуковій одиниці так само, як і всій композиції. Це живе звукове середовище - навколо нас, і ми – в самісінькому його центрі. Це звукові хмари у неосяжному просторі, що весь час трансформують форму і колір, а ми - у вільному польоті серед них, в музичних небесах...

По-друге, кришталево-чиста акустика UMH подарувала новий стандарт виконання, який потребує ідеальної, бездоганної підготовки від музикантів! А також - особливої якості мистецтва грати в ансамблі - на рівні кровного братерства по звуку, що бурлить у жилах музикантів. За цих умов, оркестр має грати як єдиний організм з ідеальною підстройкою всіх клітин. Вочевидь, що всі репетиції майбутніх концертів в UMH необхідно проводити саме у цій залі - і тільки тут. Виконавці, які до того грали на звичайних сценах, повинні пережити свій злам акустичних стандартів, отримавши у нагороду новий тип слуху – персональний Surroun Sound.

По-третє, нові технології, застосовані в Urban Music Hall, тягнуть за собою нові вимоги до навчальних стратегій у професійній підготовці українських музикантів. Бо їм співати і грати в найкращих акустичних залах світу, і відтепер необхідно готувати себе до інших принципів особистої майстерності, і взаємодії з партнерами по сцені та оркестром. Врешті решт, об’ємна акустика дарує нам нову якість самого музичного твору, що матеріалізується у голографічний звуковий простір саме під час виконання - просто на очах у слухачів…

Без натяків на пафос: поява нової акустики – то певний прорив в українській культурі. Пам’ятаєте вислів про архітектуру як застиглу музику? Нова акустика транслює зворотній процес - музика у поєднанні мелодійних горизонталей та акордових/інтервальних вертикалей вибудовує в акустичному просторі вібруючі архітектурні шедеври… І «дизайн» їх, та стильові ознаки, повністю залежатимуть від принципів побудови певного музичного жанру, стилю чи напрямку музики. Виникнення і трансформації «архітектурних» просторових звучань будуть ідентичні законам розвитку музичних форм, що виконуються тут і зараз. І, безумовно, - ідентичні часу створення музичного шедевру, як звуковому артифакту своєї епохи.

Яка неймовірна краса очікує на нас, уявляєте?..

Гарні викладачі музичних шкіл дають дітям завдання: прослухати музику – і намалювати потім те, що ти почув, кольоровими олівцями. Слухові враження малюків перетинаються із зоровими та емоційними переживаннями. І на папері народжується образ, що має звук, колір і чуттєву енергетику... А тепер, спробуйте уявити свої асоціації і враження - в залі з акустикою Urban Music Hall…

Ми вже звикли до візуальних зображень формату 3D, 4D, і технологій, які дали нову якість видам мистецтва, наприклад - кіно. Нас захоплюють ідеї інтерактивних музеїв, і голографічних аналогів творів візуального мистецтва, шедеврів живопису. Бо технології вивели ці види мистецтв з плоскості - в інший вимір - об’єм і простір. Тепер, з появою Urban Music Hall в Україні, новий вимір отримав - звук. І з ним – все мистецтво музики.

… Ми у третьому тисячолітті - чи не так, щасливе людство? Ми виросли з паперових малюнків і прагнемо відтворити світ по-справжньому…

Схоже, на нас чекає захоплююча гра у нову насолоду!..

Музиканти про Urban Music Hall

Юліан Мілкіс, один з провідних кларнетистів світу, учень Бенні Гудмена - мені зал дуже сподобався, він незвичайний - але грати там дуже приємно. Не знаю, як акустично глядачам в залі - але на сцені мені сподобалося. Я тільки один раз грав в «підземельній» залі на фестивалі в Італії (Camerino), але це була зала XI століття, акустика була прекрасною, але занадто живою. Мені дуже приємно, що такий цікавий зал створений в Одесі - місті, де я народився - і я з радістю буду тут виступати і привозити з собою музикантів світового класу!

Ігор Закус, бас-гітарист, засновник проекту Jazz-Kolo - Дуже гарне місце, кльова акустика, тепла публіка, організатори - молоді, завзяті, професійні и світлі. А головне - в них дуже хороша и благородна ціль - розвивати нашу культуру (на ділі ... а не на словах). Бажаю від душі, щоб у них все вийшло.
Катіко Пурцеладзе, вокалістка, актриса - Дуже цікавий затишний зал! Акустика в ньому, звичайно, складна. Але стоїть якісна апаратура і працюють професійні звукорежисери, що дозволяє передати нюанси музики, яку ми привозимо. Наша музика дуже специфічна і нам дуже важливі такі моменти! Окрема подяка, що в ньому знаходиться акустичний концертний рояль! Я думаю, що цей зал стане притулком хорошої якісної музики! Судячи з анонсів, це вже так і є! А Одеситам дуже пощастило, що є ентузіасти, які відкривають для них такі місця!
Вадим Бессараб, джазовий піаніст, композитор - Одне з небагатьох місць не тільки в Одесі, але й в Україні, де джазова музика не дисонує з концепцією закладу. Першокласний акустичний рояль доповнює враження від суто концертного залу. Тут все за новими стандартами: підхід до справи, сервіс, якість контенту, ставлення до музикантів ... На мій погляд надлишкову реверберацію приміщення подолано ще на стадії проекту. Можливо, акустичні інструменти не «летять» зі сцени до слухача, але ж нічого і не «гуде» при використанні підсілення звуку, як це зазвичай буває в залах з випадковим акустичним оформленням. Існує певний баланс, и це дуже добре.

Анастасія Войтюк, учасниця гуртуTroye Zillia - Найперше, що вразило в urban music hall - це різновекторність музичних напрямків - jazz, класика та етно. Це створює гарну комбінацію вишуканих напрямків у музиці, що якісно розширить культурний простір Одеси. Класно, що зал можна трансформувати відповідно до потреб концерту - можна розставити додаткові стільці, або ж навпаки - зробити сценічний простір більшим. Подобається його простота - це як чистий холст, на якому вже кожен виконавець своїм звуком творить картину. Зал є затишним для виступу і для спілкування з глядачами, адже сцена не відокремлена архітектурно - музикант та глядач знаходяться на одному рівні. Приємним моментом у співпраці з UMH є молода команда, яка має свіжий погляд на принципи роботи.

Олексій Пєтухов, джазовий піаніст, композитор - мої враження від залу і акустики найприємніші, все здорово, все чудово! Новий майданчик досить великий і різноформатний, це дуже цікаво. І, до речі, чомусь Urban у мене асоціюється, з маленькою Берлінської філармонією. Напевне тому, що там так само сцена посередині і хороша акустика)!

Ольга Войченко, джазова вокаліста, заслужена артистка України - цей зал - як організм, який також хоче брати участі в різних заходах. Він м'який ... колір, архітектура і звичайно, ж акустичний звук. Мені одразу нагадав зал у Відні. Співати в такому залі одне задоволення! Він випромінює чари!


URBAN MUSIC HALL  Фото: Іван Страхов


URBAN MUSIC HALL  Фото: Іван Страхов


URBAN MUSIC HALL  Фото: Іван Страхов



URBAN MUSIC HALL  Фото: Іван Страхов


Автор: Анна Архипова
Фото: Іван Страхов



Додати: Share on Facebook

Інші:

Класична музика покращує серцебиття
Сміливі ініціативи Одеської опери
МАЙСТЕР ТРИ РОКИ ШУКАВ У КАРПАТАХ ЯЛИНУ, ЩОБ ЗРОБИТИ З НЕЇ СКРИПКУ
Уроки доброти
Легенды и были Одесской филармонии
Композитори пишуть спеціально для неї
Учитель Давида Ойстраха: "Деточка, сыграй мне эту фразу, как вкусный борщ"
Соломія Крушельницька в образі Аїди на фото 1900 року
Патрік Генрі Хьюз: незрячий хлопець, який став віртуозним музикантом
Київський король світового фортепіано
Як вибрати музичну школу і не помилитися?
Українські "Варіації" у Скандинавії
Вуличним музикантам у Львові заборонили виступати без дозволів. Як все працює на практиці?
Чого найбільше боявся Фридерик Шопен?
Дует батька і сина Бочеллі
Музика пам'яті
Класична музика в контексті реклами і маркетингу
Вересень: творчий пошук ідей
Дні музики Мирослава Скорика у Львові
Мирослав Скорик і музика Львова
Кістки та фрески: про що мовчать стіни Львівського органного залу
З любов’ю, Скорик
Принц піаністів
Які фестивалі потрібні та де їх проводити?
Під звуки піаніно: юний принц Джордж займатиметься балетом
Покинуті фортепіано і роялі у дивних світлинах
Бах для ...корів
Клуб композиторів
Яна Тойбер показала удивительный мир балерин
Українські примадонни в музиці
190 років з дня народження Міхала (Михайла) Адамовича Завадського (1828-1887) – відомого польського і українського композитора, піаніста, педагога
Як створюється опера: від задуму до виходу на сцену
Вражаючий звук і кількасотрічні музичні інструменти: Чому Закарпаття називають органним краєм
Міжгалактичний арт-проект музика для прибульців
Уродженець Кременця, який врятував Карнегі-Холл
Класична музика в суді. А чому б ні?
Ще одна причина записати дитину на фортепіано
Марко Р.Стех: Творчість Василя Барвінського виявилася могутнішою від кремлівського диктату
Мирослав Скорик. Інтелігентний бешкетник
Сто великих украинцев - Сергей Михайлович Лифарь
      © 2008-2018 Music-review Ukraine