VІІ-й МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС БАЯНІСТІВ-АКОРДЕОНІСТІВ «PERPETUUM MOBILE» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
VІІ-й МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС БАЯНІСТІВ-АКОРДЕОНІСТІВ «PERPETUUM MOBILE»
VІІ-й МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС БАЯНІСТІВ-АКОРДЕОНІСТІВ «PERPETUUM MOBILE»
Підсумки
17 травня 2014, субота
Поширити у Facebook

Закінчився VІІ-й міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile», який проходив на базі Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка 30 квітня – 3 травня 2014 року.

Організатори конкурсу – кафедра народних музичних інструментів та вокалу музично-педагогічного факультету Дрогобицького педагогічного університету ім. І. Франка та Національна Всеукраїнська музична спілка, співорганізатором Дрогобицьке державне музичне училище ім. В. Барвінського під егідою Міністерства освіти і науки України.


На відкритті конкурсу вітальні адреси проголосили ректор Франкового університету професор Надія Скотна, декан музично-педагогічного факультету професор Степан Дацюк, представники журі Володимир Зубицький (Україна – Італія), Владислав Пліговка (Мінськ, Білорусь), Маріте Маркявічєне (Шауляй, Литва).


У цьогорічному конкурсі змагалися понад 350 музикантів із 5 країн (Україна, Білорусія, Литва, Сербія, Італія), які демонстрували свою майстерність у семи категоріях. Розмаїтість категорій дрогобицького конкурсу забезпечують можливість конкурсантові виступати у номінаціях, відповідних для його віку, рівня підготовки, форми музикування (сольній чи ансамблевій) та стилі (академічному чи естрадно-джазовому).

Унікальною є оркестрова категорія – єдина на народно-інструментальному просторі України. Цьогоріч вона привабила оркестри із початкових, середніх та вищих музичних навчальних закладів України (Ужгород, смт. Великий Бичків, Чернігів, Луцьк, Київ, Суми).


Виступи наймолодших учасників – учнів початкових навчальних закладів – вражають з кожним роком все більше: діти демонструють міцний фундамент навченості та технічного озброєння, дивують яскравою музичною фантазією та артистизмом. Особливо помітний ріст у тих дітей, які уже не вперше беруть участь у дрогобицькому конкурсі, педагоги яких по-справжньому віддані своїй справі, постійно слідкують за новинками нотної та науково-методичної літератури, спілкуються з широким колом колег.

На думку журі, серед учасників категорій «музичне училище» та «музичні академії (консерваторії)» спостерігався максимально-високий рівень професіоналізму, який дав можливість виділити десяток кращих із кращих виконавців, що можуть представляти Україну на таких найпрестижніших міжнародних конкурсах світу як «Трофей світу», «Кубок світу» та конкурс у м. Клінгенталі (Німеччина). Їхні конкурсні програми включали твори світової класики, оригінальну музику, віртуозні транскрипції та перекладення симфонічних шедеврів.


Паралельно з конкурсними прослуховуваннями відбувалася низка заходів, які важливі для педагогів та науковців. Так, цікавим і змістовним став методичний семінар, проведений для викладачів навчальних закладів України та зарубіжжя. В його рамках відбулися показові уроки «майстер-класи» заслуженого працівника культури України Петра Серотюка (Чернівці) із учнями ДМШ, а також відомого педагога-методиста й науковця, кандидата мистецтвознавства Артема Нижника (Донецьк) із студентом музичного училища та ученицею школи-гімназії із м. Шауляй (Литва). Водночас, своїми думками про особливості навчання та виховання підростаючого покоління музикантів поділилися викладачі Наталя Ільченко (Чернігів), Сергій Меліченко (Гомель, Білорусь), Маріте Маркявічєне (Шауляй, Литва), Олександр Павленко (Канів) та ін.
В цьому ряді і дві щорічні науково-практичні конференції (Всеукраїнська «Музична освіта України: проблеми теорії, методики, практики» та міжнародна «Творчість для народних інструментів композиторів України та зарубіжжя»), доповіді яких вмістилися в ошатному збірнику матеріалів та тез, що вийшов з друку напередодні конкурсу. Конференції об’єднали понад 70 науковців, вчителів-методистів з України (Дрогобич, Львів, Одеса, Донецьк, Київ, Луганськ, Канів, Івано-Франківськ, Ніжин, Луцьк, Хмельницький, Суми, Мукачево, Вінниця, Хуст, смт. Щирець та Великий Любінь Львівської обл.), Росії (Казань, Чита, Саратов, Арзамас, Ростов, Тамбов), Казахстану (Алма-Ата), Білорусі (Мінськ), Литви (Вільнюс), США (Нью Йорк, Санта Моніка), Молдови (Кишинів).

Віддзеркаленням високого професіоналізму стали три концерти, проведені у рамках конкурсу. Так, на відкритті конкурсу глядачі насолоджувалися майстерністю відомого в Україні та за її межами Народного інструментального ансамблю «Намисто» у складі Михайла Тиновського (кларнет, керівник), Лесі Блищак (скрипка), Валерія Шафети (акордеон), Юрія Дякунчака (кантрабас), Миколи Цюрика (ударні) та дуету співачок Світлани та Галини Дицьо. У супроводі ансамблю виступили і відомі в краї солісти-інструменталісти Юрій Сирватко (акордеон), Роман Стахнів (акордеон), Віталій Мицак (баян).

Друге відділення першого концерту прикрасив віртуоз, тонкий інтерпретатор, майстер естрадно-джазового мистецтва гри на баяні, заслужений артист України, професор Одеської музичної академії ім. А. Нєжданової Володимир Мурза. Виконавець свою концерту програму побудував виключно на творах знаменитого композитора Віктора Власова. Кожен концертний виступ В. Мурзи – це яскраве свято, створене високою культурою виконання, відчуттям стилю, манерою спілкування з публікою. Новизною стало прем’єрне виконання Концерту «Баян-бенд» для баяна, фортепіано та контрабаса В. Власова. Рівноправними партнерами одеського музиканта в тріо виступили дрогобичани, викладачі ДДПУ ім. І.Франка Євген Журавський (фортепіано) та Юрій Дякунчак (контрабас). І Концерт В. Власова, і його майстерна інтерпретація стали кульмінацією вечора і викликали у публіки справжній захват.


Потряс вибагливу публіку і концерт другого дня – перший концертний виступ в Україні представника білоруської баянної школи (вихованець професора Миколи Сєврюкова), п’ятиразового лауреата конкурсу у м. Клінгенталь (Німеччина) та Володаря «Кубку світу» (2008), соліста Білоруської державної філармонії Владислава Пліговки. Легкість та витонченість його інтерпретацій буквально заворожували слухачів, під гучні оплески та вигуки «браво» музикант неодноразово повторив низку творів на «біс».

«Королем» третього концертного вечора став представник молодої генерації Донецької баянної школи, блискучий виконавець і композитор Артем Нижник, відомий дрогобичанам і як диригент – оркестр народних інструментів Донецької музичної академії під керуванням А.Нижника був неодноразовим учасником минулих «Perpetuum mobile». Хоча музика і виконавство А.Нижника широко відоме публіці – він активно гастролює, майже увесь його репертуар «викладений» в Інтернеті – публіка з великою зацікавленістю сприймала кожну його інтерпретацію через їх неповторність, розмальовану талантом справжнього художника, глибоким проникненням у світ надтонких матерій. І цього вечора «бісам» не було кінця.

Слід описати і міжнародний склад журі конкурсу, безперечний авторитет якого став ще одним чинником притягальності дрогобицького змагання для музикантів. Адже кожен з його членів – це відомі в баянно-акордеонному світі виконавці, композитори, педагоги, науковці. Так, Україну представляли: Мурза Володимир Анатолійович (лауреат міжнародних конкурсів, заслужений артист України, професор Одеської національної музичної академії ім. А. Нєжданової); Нижник Артем Олександрович (лауреат міжнародних конкурсів, член Національної спілки композиторів України, кандидат мистецтвознавства, доцент Донецької державної музичної академії ім. С. Прокоф’єва); Олексів Ярослав Володимирович (лауреат Всеукраїнських та міжнародних конкурсів, заслужений діяч естрадного мистецтва України, кандидат мистецтвознавства, заступник декана оркестрового факультету з навчально-виховної роботи Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка); Карась Сергій Олексійович (лауреат міжнародних конкурсів, кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник Київської дитячої академії мистецтв); Чумак Віктор Григорович (лауреат Всеукраїнських та міжнародних конкурсів, заслужений працівник культури України, голова циклової комісії відділу народних інструментів Дрогобицького державного музичного училища ім. В. Барвінського); Чумак Юрій Вікторович (лауреат міжнародних конкурсів, кандидат мистецтвознавства, заступник директора з навчальної роботи Дрогобицького державного музичного училища ім. В. Барвінського); Барвік-Карпатський Сергій Григорович (лауреат міжнародних конкурсів, заслужений артист України, доцент кафедри інструментального мистецтва та музично-теоретичних дисциплін Мукачівського державного університету); Максимов Сергій Вікторович (лауреат Всеукраїнських та міжнародних конкурсів, заслужений артист естрадного мистецтва України, викладач-методист Дрогобицького державного музичного училища ім. В. Барвінського); Кіцила Юрій Вітольдович (заслужений діяч мистецтв України, член НСКУ, викладач Тернопільського державного музичного училища ім. С. Крушельницької); Дмитришин Михайло Володимирович (лауреат міжнародних конкурсів, голова циклової комісії відділу народних інструментів, художній керівник та диригент оркестру народних інструментів Тернопільського державного музичного училища ім. С. Крушельницької); Тарасенко Андрій Євгенович (лауреат міжнародних конкурсів, старший викладач Дніпропетровської консерваторії ім. М. Глінки, голова Дніпропетровського відділення Асоціації баяністів та акордеоністів НВМС); сюди ж слід віднести Зубицького Володимира Даниловича (лауреат міжнародних конкурсів, заслужений діяч мистецтв України, композитор, президент міжнародного конкурсу акордеоністів в Ланчано), який уже багато років презентує на міжнародній арені ще й Італію; Білорусію представляв Пліговка Владислав Миколайович (лауреат міжнародних конкурсів, соліст Білоруської філармонії, викладач Білоруської державної академії музики), а ЛитвуМаріте Маркявічєне (вчитель-експерт Гімназії мистецтв ім. С. Сондецкіса, диригент міжнародного оркестру акордеоністів «Baltic tremolo» (Литва, Латвія, Естонія)).

В останні роки «Perpetuum mobile» поширює співпрацю із зарубіжними конкурсами баяністів-акордеоністів. Завдяки цій співпраці українські музиканти вже декілька років поспіль успішно змагаються на престижних конкурсах у Литві, Латвії, Білорусі, Італії, підтверджуючи лауреатство, здобуте на дрогобицькому конкурсі.

Цьогорічними володарями «ГРАН-ПРІ» стали:
Ø Віталій Салій (Школа педпрактики при Дрогобицькому ДМУ ім. В. Барвінського, клас заслуженого працівника культури України Віктора Чумака).
Ø Дует: Владислав та Сергій Меліченки (ДШМ № 5 м. Гомеля, Білорусь, клас Меліченка Сергія Вікторовича).
Ø Василь Кравчук (Тернопільське ДМУ ім. С. Крушельницької, клас Дмитришина Михайла Володимировича).
Ø Егле Баркявічюте (Гімназія мистецтв ім. С. Сондецкіса, м. Шауляй, Литва, клас Маріте Маркявічєне).
Ø Оркестрова група ансамблю пісні і танцю «Червона калина» (НПУ ім. М. Драгоманова, худ. кер. Семеляк Андрій Володимирович).

«Perpetuum mobile» достатньо широко висвітлюється у місцевій, Всеукраїнській («Українська музична газета», «Культура і життя») та зарубіжній пресі (журнал «Народник», Москва), на сайтах («GoldAccordion», «Music-Review Ukraine», narodnik.info, Blog by Roman Dotsenko, АВВіА.by, knopfakkord.com, ДрогобичІнфо, «Майдан» дрогобицька інтернет-газета) всесвітньої мережі Інтернет, Національному та місцевому радіомовленні та ТБ і збирає щорічно значну кількість відгуків-рецензій, побажань та рекомендацій.

Інтерес до конкурсу зростає як всередині України, так і серед зарубіжних музикантів, що свідчить про його потрібність і важливість. А для Дрогобиччини – це ще й яскраве мистецьке явище, зустріч із високомайстерним виконанням «живої» музики, можливість обміну досвідом, науковими дослідженнями, пошук талановитої молоді.

Андрій ДУШНИЙ,
автор ідеї та директор «Perpetuum mobile»,
кандидат педагогічних наук, доцент,
заслужений діяч естрадного мистецтва України,
Богдан ПИЦ,
художній керівник конкурсу «Perpetuum mobile», доцент,
заслужений діяч естрадного мистецтва України.


Автор: Андрій Душний, Богдан Пиц
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile»


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
104.jpg