Яна Кухарук: «Цікаво вчитися у приїжджих диригентів» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Яна Кухарук: «Цікаво вчитися у приїжджих диригентів»
Яна Кухарук: «Цікаво вчитися у приїжджих диригентів»
Яна Кухарук цього року стала наймолодшим асистентом диригента Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
2 грудня 2017, субота
Поширити у Facebook

Які плани у роботі з професійним колективом – розповідає молода диригентка.



– Яно, почнемо здалеку. Розкажіть, як ви увійшли у світ музики.

– Спочатку навчалася в музичній школі, в класі фортепіано, потім училище і врешті консерваторія – зараз я там і навчаюся. Мабуть, цей шлях проходять всі музиканти.

– Отож, ви починали з фортепіано, а як перейшли до диригентства?

– Від початку мені подобалося мистецтво диригування. Вивчала його в музичній школі, і мені це давалося. В консерваторію вступила на оперне та симфонічне диригування.

– А пригадуєте перший вихід на сцену в ролі диригента?

– Так, на третьому курсі в музичному училищі вийшла за диригентський пульт. Вперше зустрілась з професійним колективом, то був святковий концерт на 8 березня, твір для саксофона-альта з духовим оркестром.

– А як ви дізналися про конкурс на посаду асистента диригента у Львівській філармонії, який проводив Тарас Криса?

– Побачила афішу-оголошення в Музичній академії і спробувала сили. Підготувала програму, яка була вказана там, і подалася на конкурс. В академії п’ять років диригуємо колективами – це і робота, і навчання.

– Розкажіть про колективи, з якими співпрацювали, та творчі проекти.

– На другому курсі консерваторії сформували статусний оркестр проекту збору коштів для АТО. Виконували кантату італійського композитора Перголезі – Stabat Mater – в Пороховій вежі та в Театрі ім. Леся Курбаса. А зібрані кошти віддали до Церкви єзуїтів на потреби наших бійців. Були концерти в Музичній академії, з оркестром, заходи для студентів у Комерційний академії, проект у Львівській філармонії з оркестром та двома хорами.

– А бували у закордонних проектах?

– Побувала на гастролях з хором, але диригувати там не доводилося. Спів в хорі був обов’язковим елементом навчання.

– Робота з симфонічним оркестром та оперне диригування – це різні сфери. Яка з них приваблює?

– Мені подобаються обидві. З вокалістами в опері дуже цікаво працювати. Хоча і в симфонічному диригуванні також є кантати, ораторії, де йде співпраця з хором і солістами. Тільки в опері є дія на сцені, а в філармонії все статично.

– Головний диригент Тарас Криса – з американського середовища. Як співпрацюєте?

– Робота дуже подобається, в нас молода, цікава команда. Тарас Криса має багато планів щодо оркестру, популяризує його, має хороший контакт з музикантами та підхід до них. Він навчає по-іншому, розкриває цікаві речі про те, як працювати з колективом, на що звертати увагу. Дуже багато в нього вчимося. Тому ця робота така цінна. Його погляд з-за кордону є іншим. Загалом, цікаво вчитися у приїжджих диригентів. В них кардинально інше бачення твору, інтерпретація, робота. Це для нас великий досвід.

– В оркестрі є солісти зі США, і ймовірний приїзд музикантів з інших країн. Як оркестр реагує на вливання нових сил?

– Соліст завжди позитивно впливає на оркестр. Коли грає перші ноти, оркестр чує його і довіряє. Гра соліста й гра оркестру – це діалог. Якщо соліст починає впевнено і переконливо, то оркестр відгукується. І це прекрасна робота, коли енергія йде в зал. Не завжди оркестр так реагує на диригента, як на соліста. Диригент – це посередник між епохою, стилем, життям композитора, який передає інформацію колективу – і це все переходить до людей в залі.

– А як налагодили контакт з новим колективом?

– Оркестр досить позитивно і досить відкрито ставиться до обох асистентів диригента, які почали роботу цього сезону.

– Який твір ви хотіли б диригувати у Львівській філармонії?

– У мене вже є плани. Хотіла б, щоб це був Третій фортепіанний концерт Рахманінова.


Автор: Наталія Матолінець
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Джерело: Львівська газета



Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine