Яна Кухарук: «Цікаво вчитися у приїжджих диригентів» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Яна Кухарук: «Цікаво вчитися у приїжджих диригентів»
Яна Кухарук: «Цікаво вчитися у приїжджих диригентів»
Яна Кухарук цього року стала наймолодшим асистентом диригента Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
2 грудня 2017, субота

Які плани у роботі з професійним колективом – розповідає молода диригентка.



– Яно, почнемо здалеку. Розкажіть, як ви увійшли у світ музики.

– Спочатку навчалася в музичній школі, в класі фортепіано, потім училище і врешті консерваторія – зараз я там і навчаюся. Мабуть, цей шлях проходять всі музиканти.

– Отож, ви починали з фортепіано, а як перейшли до диригентства?

– Від початку мені подобалося мистецтво диригування. Вивчала його в музичній школі, і мені це давалося. В консерваторію вступила на оперне та симфонічне диригування.

– А пригадуєте перший вихід на сцену в ролі диригента?

– Так, на третьому курсі в музичному училищі вийшла за диригентський пульт. Вперше зустрілась з професійним колективом, то був святковий концерт на 8 березня, твір для саксофона-альта з духовим оркестром.

– А як ви дізналися про конкурс на посаду асистента диригента у Львівській філармонії, який проводив Тарас Криса?

– Побачила афішу-оголошення в Музичній академії і спробувала сили. Підготувала програму, яка була вказана там, і подалася на конкурс. В академії п’ять років диригуємо колективами – це і робота, і навчання.

– Розкажіть про колективи, з якими співпрацювали, та творчі проекти.

– На другому курсі консерваторії сформували статусний оркестр проекту збору коштів для АТО. Виконували кантату італійського композитора Перголезі – Stabat Mater – в Пороховій вежі та в Театрі ім. Леся Курбаса. А зібрані кошти віддали до Церкви єзуїтів на потреби наших бійців. Були концерти в Музичній академії, з оркестром, заходи для студентів у Комерційний академії, проект у Львівській філармонії з оркестром та двома хорами.

– А бували у закордонних проектах?

– Побувала на гастролях з хором, але диригувати там не доводилося. Спів в хорі був обов’язковим елементом навчання.

– Робота з симфонічним оркестром та оперне диригування – це різні сфери. Яка з них приваблює?

– Мені подобаються обидві. З вокалістами в опері дуже цікаво працювати. Хоча і в симфонічному диригуванні також є кантати, ораторії, де йде співпраця з хором і солістами. Тільки в опері є дія на сцені, а в філармонії все статично.

– Головний диригент Тарас Криса – з американського середовища. Як співпрацюєте?

– Робота дуже подобається, в нас молода, цікава команда. Тарас Криса має багато планів щодо оркестру, популяризує його, має хороший контакт з музикантами та підхід до них. Він навчає по-іншому, розкриває цікаві речі про те, як працювати з колективом, на що звертати увагу. Дуже багато в нього вчимося. Тому ця робота така цінна. Його погляд з-за кордону є іншим. Загалом, цікаво вчитися у приїжджих диригентів. В них кардинально інше бачення твору, інтерпретація, робота. Це для нас великий досвід.

– В оркестрі є солісти зі США, і ймовірний приїзд музикантів з інших країн. Як оркестр реагує на вливання нових сил?

– Соліст завжди позитивно впливає на оркестр. Коли грає перші ноти, оркестр чує його і довіряє. Гра соліста й гра оркестру – це діалог. Якщо соліст починає впевнено і переконливо, то оркестр відгукується. І це прекрасна робота, коли енергія йде в зал. Не завжди оркестр так реагує на диригента, як на соліста. Диригент – це посередник між епохою, стилем, життям композитора, який передає інформацію колективу – і це все переходить до людей в залі.

– А як налагодили контакт з новим колективом?

– Оркестр досить позитивно і досить відкрито ставиться до обох асистентів диригента, які почали роботу цього сезону.

– Який твір ви хотіли б диригувати у Львівській філармонії?

– У мене вже є плани. Хотіла б, щоб це був Третій фортепіанний концерт Рахманінова.


Автор: Наталія Матолінець
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Джерело: Львівська газета



Додати: Share on Facebook

Інші:

Галина Стеценко: «Відчуваю дідову присутність у своєму житті»
День відкритих дверей у музеї Кошиця
Дві сотні мелодій однієї садиби
Від Баха до Гласса: як навчитися розуміти класику
Людина і... гаджети
Надія Величко: “Коли заграв орган, я наче почула голос Бога”
«Любовний напій» Ольги Кульчинської та Андрій Бондаренка
«Хто ж не мріє злетіти на Олімп! Але не ціною втрати голосу»
Український фестивальний оркестр зі Львова записав цикл для міжнародного проекту "Пісні для Юдіт"
Оксана Линів: "Розвиток культурного життя в Україні буде тоді, коли житиме позитивна творча конкуренція"
Володимир Шейко: "Диригент – це покликання"
Джазовий бандурист, одесит Георгій Матвіїв: Батькам сказали, що у мене нема ні слуху, ні голосу
«Дуже ціную нашу систему музичної освіти»
«Коли я сказав Крушельницькій, що у неї „фальшивий фортеп’ян“, вона зрозуміла, що у мене абсолютний музичний слух»
У Голівуді ніхто не хоче говорити про Україну – Джон Малкович
«Я не народився рабом, тож не можу стати тираном»
Як це – бути солісткою однієї з найкращих опер у світі
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
Антоній Баришевський: «В сучасній музиці сьогодні є все і може бути будь-що»
Мирослав Скорик: Для композитора важливо бачити, що його музика подобається
Музичні шістдесяті: велич і трагедія
Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування"
Я живу у двох культурах, тому не маю потреби називати себе виключно поляком чи виключно українцем, - диригент Роман Ревакович
Діаманти музичної корони
Юлія ТКАЧ: "Музика для мене завжди була особливим Всесвітом"
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
«Цей рік буде експериментальним»
Повернутися до України створювати скрипки
У студії Громадського радіо поговорили з солісткою Національної опери, засновницею проекту «Балеруша» Ольгою Морозенко.
Головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський
Де програє школа і церква, там з'являється війна - Струтинський
Театральна децентралізація в Україні давно відбулася, в управлінні держави залишилося лише 7 театрів, - Нищук
Зростає престиж духових інструментів
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Швейцарська арт-менеджер: "Податкову систему України слід змінити на користь культури"
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Назарій Пилатюк:«Оленочко, він знає що таке любов?»
Класична музика і закони... ринку
«У нашому оркестрі вся Україна вчиться»
Марина Бондас, німецька скрипалька і волонтерка українського походження
      © 2008-2018 Music-review Ukraine