Три «золота» у «Гран-прі націй 2017» українського дівочого хору | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Три «золота» у «Гран-прі націй 2017» українського дівочого хору
Гаврилець Ганна Олексіївна
Дичко Леся Василівна
Станкович Євген Федорович
Три «золота» у «Гран-прі націй 2017» українського дівочого хору
11 лютого 2017, субота
Поширити у Facebook

Із перемогою одразу у трьох номінаціях найпрестижнішого світового конкурсу хорів «Гран-прі націй-2017» повернувся із Німеччини камерний дівочий хор Київської музичної школи-інтернату імені Лисенка. Німецька публіка, а часом і журі, аплодували українському колективу стоячи. Про свої враження Радіо Свобода розповіли хористки та керівник хору – диригент Юлія Пучко.



У Берлінській філармонії на Всесвітньому конкурсі «Гран-прі націй», разом із українським камерним дівочим хором Київської музичної школи імені Лисенка, своє мистецтво демонстрували 30 хорових колективів із 15 країн світу. Їхній спів оцінювало міжнародне журі, до якого увійшли фахівці із Іспанії, Фінляндії, Австрії, Греції та Німеччини.

Український дівочий хор отримав золото у трьох номінаціях: «духовна музика», «молодіжний хор» та «етнічна музика». Стільки золотих нагород одночасно не здобув жоден інший колектив із тих, які брали участь у цих «Світових хорових іграх».

Хористки Дарка Новікова та Дар’я Складанюк кажуть, що вони досі перебувають під враженням від одразу трьох перемог та від того, як на їхні виступи реагували зал та журі. Дівчатка кажуть, що до них підходили багато людей, просили з ними сфотографуватися і дозволити викласти фото у соціальні мережі, а також обмінювалися з ними контактами й висловлювали своє захоплення.

Юлія Пучко, керівник дівочого камерного хору Київської музичної школи імені Лисенка:

– Ми втомлені, але дуже щасливі. Конкурсові передувала дуже складна підготовка, адже нам треба було підготувати 25 хвилин акапельної музики різних епох.

Кожен конкурс завжди дає шанс показати власні досягнення, а цей конкурс – конкурс дуже високого рівня, це певний підсумок за 5 років. У 2012 році нам дали сертифікат, коли ми виграли конкурс Шуберта у духовній категорії. Після цього було підтвердження нашого рівня в Італії у конкурсі під патронатом папи Римського. У 2014 році у Каунасі ми також перемогли у всіх категоріях і стали найкращим хором Литви. І цей результат, коли ми перемогли у всіх категоріях, у яких ми брали участь, дуже нас надихнув.

Це непросто, тримати такий рівень, адже це «навчальний» хор, і щороку склад хору змінюється. Одні діти закінчують навчання і йдуть, а на їхнє місце приходять інші. От цього року особистим відкриттям для мене стала маленька Вероніка Барило.

Вероніці 10 років виповнилося під час конкурсу, і ми всі разом відзначали її день народження 6 лютого у Мюнхені.

У конкурсній програмі ми виконували у різних категоріях музику різних епох, а також сучасну зарубіжну та українську музику.

Найвищий бал ми отримали у категорії «духовна музика» – 95,5 за виконання музики сучасного українського автора Ірини Аліксійчук – диптиха «Царю Небесний» та «Слава Отцю і Сину». Також ми виконували музику Лесі Дичко і Ганни Гаврилець.

У «молодіжній» категорії ми співали дві частини з фольк-опери Євгена Станковича «Цвіт папороті», а також фольк-оперу Володимира Зубицького «Гори мої». Загалом ми виконали багато української сучасної музики, і приємно, що її так тепло прийняли.

До того ж, у залі Берлінської філармонії хор відчуває себе, як у публіки на долоні. Сцена посередині, а навколо тебе всюди публіка. Тебе чують і бачать із кожного куточка залу. Акустично це важко для хору, бо якщо є якісь недоліки, то їх одразу видно, але для мене як диригента це дуже цікавий і приємний досвід. А от змагання у категорії «духовна музика» проходили у Церкві святої Катерини, яка навпроти філармонії.

Публіка дуже щира, сприймала нас просто чудово, аплодувала, кричала «браво». Я навіть не сподівалася, що німці будуть так гарно приймати український хор. Навіть конкуренти нам аплодували стоячи.

Дуже цікаво було побачити інші хорові колективи. Це найкращі колективи світу. Ми ж одразу, завдяки нашим попереднім успіхам, потрапили у фінал.

Цього разу нам дуже допомогло з поїздкою Міністерство культури України, а фінансово допомогли доброчинці та благодійні фонди.

Також ми ще їздили до Мюнхена і зустрілися із українською діаспорою. Нас там прийняли як рідних. Особливо нам допомогла наша випускниця Олександра Зайцева, яка зараз навчається у Нюрнберзі. Вона просто стала «менеджером і арт-директором» поїздки й виступу нашого хору у філармонії Мюнхена.

До організації участі колективу у Хорових іграх націй долучилися Міністерство культури України та благодійники. Своє право – одразу потрапити у фінал світового конкурсу «Гран-прі націй», який прирівнюють до «хорових Олімпійських ігор», – камерний дівочий хор Київської спеціалізованої музичної школи-інтернату імені Лисенка отримав, посівши високу сходинку в рейтингу провідної європейської організації Interkultur.


Композитори:Ганна Гаврилець, Леся Дичко, Євген Станкович
Навчальний заклад: Київська середня спеціалізована музична школа-інтернат ім. М.В. Лисенка
Джерело: Радіо Свобода





Інші:

Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine