Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
25 грудня 2018, вівторок

Українці – співуча нація і неодноразово доводили це, підкорюючи найбільші світові сцени. Чи вдасться це і Юстині Блюй? Молоду перемишлянку можна зараз побачити на сцені Цюріхського оперного театру у Швейцарії.



Співачка-сопрано від вересня цього року працює за контрактом у Міжнародній оперній студії Цюріхського оперного театру. Вона – одна з шістнадцяти виконавців з Європи, Азії, Африки, Північної Америки, які отримали можливість цього року працювати у студії.

– Це одна з найстаріших та найбільш престижних студій у Європі, – говорить Юстина Блюй. Молоді співаки беруть участь у виставах Цюріхського оперного театру, який вважається однією з головних оперних сцен в Європі.

Українку з Перемишля вже можна було побачити в операх «Макбет» Джузеппе Верді та відомому американському мюзиклі «Sweeney Todd».

– Я майже щодня маю заняття з піаністами та вокальними тренерами, з якими вивчаю ролі та репертуар. Репетиції здебільшого тривають зранку до вечора. Крім цього, відбувається примірювання костюмів, підбір макіяжу та перук, репетиції з оркестром та хором, – описує свій робочий тиждень перемишлянка.

Подарунок на день народження 2016 року Юстина почала навчання на магістратурі на Вокально-акторському відділенні у Mузичній академії у Кракові, а водночас стала студенткою Оперної академії, яка діє при Національному оперному театрі у Варшаві.

– Варшава стала для мене свого роду «віконцем в оперний світ». Тут я ознайомилась з багатьма важливими людьми, перший раз виступила на професійній сцені і, звичайно, шліфувала свій голос, – зізнається дівчина. На початку цього року професор, який займається співом в Oперній академії, запропонував Юстині спробувати свої сили в Оперній студії у Цюріху.

– Я спитала його лише одне: «чи я на це готова?». Він відповів, що так. Мій дотеперішній, хоч і невеликий досвід показував, що в оперній професії не можна відмовлятися, коли трапляється нагода, – заявляє Юстина.

Дівчину прослуховували у Цюріху на її день народження. Про це, що її прийняли до академії, Юстина дізналася через місяць, коли була вдома у Перемишлі й готувалася до концерту в Ряшеві.

– Ми з батьками не могли повірити, що мене прийняли до Цюріха, навіть коли прочитали листа на електронній пошті. Я подумала: ось зробила собі гарний подарунок на день народження. З іншого боку, я розуміла, що мій світ тепер повністю змінюється. Спочатку я боялася. Проте, я усвідомлювала, що інші люди виїжджають, працюють і живуть за кордоном. І я теж так можу, – розповідає Юстина.

– Для мене одна з головних речей, окрім того, що я зараз у Швейцарії і маю можливість тут навчатися – це досвід. Майже ніхто, починаючи займатися співом, не знає того, як поводитися на сцені перед публікою. А я зараз цього вчуся на практиці, – вважає Юстина Блюй. Вона додає: участь у різних виставах, конкурсах, зустрічах – це нагода познайомитися з організаторами фестивалів чи інших подій.

Юстина Блюй, окрім досвіду в Цюріху, Варшаві та Кракові, має і професійні нагороди: вона була учасницею і лауреаткою міжнародних стипендій та конкурсів.

– Незалежно від самого конкурсу, на нього завжди приїжджають різні кастинг-директори та менеджери також з-за кордону. Коли ти береш участь у конкурсах, тебе запам’ятовують. Зараз, коли мене можуть почути фахівці оперного співу світового масштабу, це спонукає мене йти вперед. Так це працює у музичному світі, – ділиться спостереженнями Юстина.

На її думку, кожен концерт та участь у виставі збільшують шанси виконавця співати у наступній опері. Буває, що оперні режисери потребують конкретного голосу, і тоді можна потрапити до різних вистав, навіть до Америки чи Китаю.

– На своєму шляху я зустрічала людей, які мені допомогли. І тому вважаю, що маю велике щастя до добрих людей. Я хочу мудро використати пропозиції, які мені траплятимуться, бо зараз – саме той момент, коли мене можуть по мітити, – додає перемишлянка.

Юстина Блюй розпочала музичну освіту як учениця гімназії у перемиській «шашкевичівці». Коли вона співала у хорі ім. м. Вербицького, професорка Ольга Попович порадила молодій дівчині піти до музичної школи. Юстина вчилася там чотири роки. Як дівчина сама зазначає, у ліцеї її ніколи не приваблював якийсь конкретний предмет, зате захоплював спів. Не лише члени родини вдома, а й старші жінки у перемиській церкві казали Юстині, що голос вона успадкувала від своєї бабці Стефанії. Таким чином і за порадою професорки Ольги Попович Юстина потрапила до Mузичної академії у Кракові.

– Батьки, родина та друзі дуже радіють моїм успіхам і тому, що роки навчання не минули дарма, – говорить Юстина, зазначаючи, що дуже прив’язана до рідних, тому найбільше її лякала розлука.

– Де б я не була, моя родина завжди дає мені підтримку. Коли я маю гірший день, щось не складається так, як я би хотіла, достатньо подзвонити батькам – і я знову починаю вірити в себе, – розповідає дівчина і додає: – Моя сестра Аня їздить на мої концерти і завжди можу розраховувати на її відкриті спостереження, але буває і критику.

Окрім того, із братом Павлом, який теж закінчив музичну школу, Юстина може поговорити про деякі справи, пов’язані з самим співом. Вона не вкриває, що має теж підтримку серед українців з Перемишля, її колишніх вчителів з «шашкевичівки», музичної школи тощо.

– Це неймовірно, що часом я сама не вірю в себе, а люди в мене вірять. Це дає силу іти далі, – тішиться Юстина Блюй.

Перемишляни можуть пам’ятати молоду сопраністку з подій у Народному домі, зокрема, концерту, де вона виступала поруч з Ольгою Пасічник у 2015 р.

Почути голос Юстини Блюй можна також на спільній з хором «Журавлі» платівці колядок, записаній у 2014 році.


Джерело: Український погляд



Додати: Share on Facebook

Інші:

Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
Кшиштоф Пендерецький: «Найдосконаліша, найчистіша музика для мене та, де звучить людський голос»
Сам собі оркестр: вінничанин виготовляє інструменти з усього світу за описом з інтернету
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
25 років на Волині: організатор міжнародного фестивалю про повернення «райського куточка» світового класика
От хора к театру
Вікторія Лук'янець: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
"Ти щаслива людина, якщо можеш займатися улюбленою справою" - скрипаль-віртуоз Олександр Божик про концерт в Івано-Франківську та свою творчість
Скрипаль-віртуоз Олександр Божик: "Покажу тернополянам, як за допомогою телевізійного пульта керувати оркестром"
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Вікторія ЛУК'ЯНЕЦЬ: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
Дмитро КАЦАЛ:"Іноді з "глухарів" виростають солісти"
Анжеліна ШВАЧКА. Вдача дикої птицi
Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ
Володимир Сіренко про 100-річчя оркестру, класичну музику та українських композиторів
Ми плануємо довгострокові проекти з Українським культурним фондом - Моніка Гроховська
Ми є третім за віком радіо-оркестром Європи — диригент Володимир Шейко
Більшість композицій виконані творчими колективами Українського радіо — редакторка UA: Класична музика
«Виступати перед сьогоднішніми захисниками України для нас велика честь…»
Остап Шутко: «Музика – це мова, яку не треба перекладати»
«Моя «зброя» – голос!»
Директор Ужгородської музичної школи знає, чому коли людина щаслива, її душа співає
Андрій Кошман, баритон, соліст формації «NOVA OPERA»
«Життя моє - опера!»
Класична музика є пропуском у «клуб цивілізованих» – Василь Василенко
Галина Стеценко: «Відчуваю дідову присутність у своєму житті»
День відкритих дверей у музеї Кошиця
Дві сотні мелодій однієї садиби
Від Баха до Гласса: як навчитися розуміти класику
Людина і... гаджети
Надія Величко: “Коли заграв орган, я наче почула голос Бога”
«Любовний напій» Ольги Кульчинської та Андрій Бондаренка
«Хто ж не мріє злетіти на Олімп! Але не ціною втрати голосу»
Український фестивальний оркестр зі Львова записав цикл для міжнародного проекту "Пісні для Юдіт"
Оксана Линів: "Розвиток культурного життя в Україні буде тоді, коли житиме позитивна творча конкуренція"
Володимир Шейко: "Диригент – це покликання"
      © 2008-2018 Music-review Ukraine