«Київські солісти» з «Попутньою піснею». Відкриття фестивалю | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Київські солісти» з «Попутньою піснею». Відкриття фестивалю
Національний камерний ансамбль
Щербаков Ігор Володимирович
«Київські солісти» з «Попутньою піснею». Відкриття фестивалю
ХXІ  Міжнародний фестиваль Київської організації Національної спілки композиторів України "Музичні прем’єри сезону"
3 квітня 2011, неділя

Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
У Національній філармонії України «Київські солісти» в рамках фестивалю «Музичні прем’єри сезону-2011» зіграли музику сучасних українських композиторів, а також по одному творові відомих авторів із Білорусі, Азербайджану й Литви.

скрипалі Кирило Шарапов і Тарас Яропуд з вітаннями до композитора Ігоря ЩербаковаДиригував Сергій Протопопов, підтвердивши свій статус одного з найкращих запрошених диригентів ансамблю.

Логіка програми цього концерту, з одного боку, зумовлена фестивальною стратегією: завдяки «Солістам» прозвучали опуси небагатьох зарубіжних гостей фестивалю – Франгіз Алізаде, Відмантаса Бартуліса й Дмитра Либіна, а також тендітна «Канцона» для скрипкового дуету музичного директора заходу, київського композитора Ігоря Щербакова.

За традицією, «на додачу» до програми потрапив і добротно оркестрований Третій кларнетовий концерт Левка Колодуба.

Диригент Сергій ПротопоповЗ іншого ж боку – мала місце й внутрішня політика колективу.

Проявилася вона, зокрема, в тому, що, наприклад, композиція Сергія Зажитька (попурі на популярні мелодії Ніно Рота), де автор укотре постав у іншому світлі, задемонструвавши блискучу роботу з чужим стилем, була написана спеціально для «Київських солістів», на замовлення.

Далі, Перший квартет Сергія Прокоф’єва, що, на перший погляд, вирізнявся у даному контексті з-поміж авторів (у пошуках «інформаційного приводу» згадалося, що цьогоріч відзначають 120-річчя від дня народження російського класика, утім, цю дату можна було б відзначити й окремим концертом), – це перекладення твору для струнного оркестру того ж Сергія Протопопова, власне українська прем’єра і, водночас, своєрідний дипломатичний жест по відношенню до запрошеного диригента.

Серед творів зарубіжних композиторів найменш яскравою виявилася «Провінціальна симфонія» Дмитра Либіна з Білорусі.

Натомість потужна, динамічна й драйвова, як завжди, Франгіз Алізаде представила до уваги публіки свої «Метаморфози» для восьми віолончелей (октети – та ще й для одного інструмента – взагалі рідкість у сучасній концертній практиці).

Композитор Відмантас Бартуліс (Литва) дякує музикантамМістифікатором музичної історії побажав лишитися Відмантас Бартуліс, відмовившися на прес-конференції для журналістів коментувати свій твір «Експрес № 3, або Глинка та Немирович-Данченко подорожують поїздом із Санкт-Петербурґа до Москви», мовляв, усяке мистецтво – ілюзія, хочете вірте, хочете – ні.

А поза тим, в основі сюжету реальний факт: Михайло Іванович Глинка й Микола Федорович Немирович-Данченко (поет, друг Тараса Шевченка) насправді мандрували якось названим маршрутом і найбільшим враженням тієї мандрівки був… інший поїзд (врахуйте, події відбувалися на зорі «епохи поїздів»), що проїжджав повз, на протилежній колії.

Можна припустити, що обидва митці в той момент почувалися десь так, як співається у глинківській «Попутній пісні», котру неспроста й награв у самому кінці твору Відмантаса Бартуліса соліст Михайло Білич :


Дым столбом – кипит, дымится
Пароход...
Пестрота, разгул, волненье,
Ожиданье, нетерпенье...
Православный веселится
Наш народ.
И быстрее, шибче воли
Поезд мчится в чистом поле…

Матеріал надано редакцією журналу «Музика»


Автор: Олеся Найдюк
Фото: Сергій Пірієв
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Композитори:Ігор Щербаков
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Фестиваль "Музичні прем'єри сезону"
Джерело: Журнал "Музика"


Фотоальбом:Фотоальбом

Додати: Share on Facebook


Інші:

Филармониссимо! Одесская филармония отметила свое 90-летие мощным гала-концертом
Дев‘ять гранд-концертів «Контрастів»
MARIUPOL CLASSIC: НІЧ В ОПЕРІ
MARIUPOL CLASSIC: як Антоній Баришевський та Ігор Завгородній творили космос
YSOU: МИ - КАБЕЛЬ, ЩО ПЕРЕДАЄ ЕЛЕКТРИКУ КЛАСИКИ ЛЮДЯМ
MARIUPOL CLASSIC: ТРИ КОНЦЕРТИ, ЩО ЗМІНИЛИ ПУЛЬС В РУЇНАХ СИНАГОГИ
Состоялся ІV фестиваль классической музыки «Mariupol classic - 2021»
Українські експерти обговорили розвиток мистецької освіти у Маріуполі
ПІВ-СВІТУ - НА ДОЛОНІ ДИРИГЕНТА
«Mariupol Classic» об’єднав у Маріуполі музикантів з України, Франції, Швеції та Японії
"Щоб добре зіграти, іноді інструмент треба погладити" - як пройшла перша в країні Органна резиденція
Міжнародний фестиваль класичної музики KharkivMusicFest
БЕТХОВЕН У ВИШИВАНЦІ, КЛАСИЧНА МУЗИКА І ЮНІ ТАЛАНТИ: ЧИМ ВРАЖАЄ ЦЬОГОРІЧНИЙ ХАРКІВ МУЗИК ФЕСТ
Пам'яті геніального Верді: "Ріголетто" у Національній опері
ВОЛИНСЬКИЙ НАРОДНИЙ ХОР: МИСТЕЦТВО КОНТАКТУ З ГЛЯДАЧЕМ
Проводжаючи 2020: "Прощальна симфонія" Гайдна у Національній Філармонії
Митрополит Шептицький у музиці
Вчора у Німеччині відбувся дебют першою жінки-диригента Оксани Линів
"Серце Оксани"
Мариупольцев ненадолго охватила "Саксомания"
Одесскому Оперному исполнилось 133 года: артисты провели праздничный флешмоб
"Вільний" артист
У вінницькій філармонії розпочався 84-й концертний сезон
"Київ Музик Фест" прийняв виклик нової реальності й успішно триває
Пам’яті маестро: хор Львівської Національної Опери записав відому пісню Скорика
У Львові відбувся Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака
Українське радіо та Radiochoir_ua представили новорічний медіапроект «Christmas carol» Різдвяна колядка.
"Добрим людям на здоров'я!"
Клубок человеческих страстей: в Днепре премьера "Набукко"
Алія Акбергенова у Львові
Опера, эстрада и большая... политика
Про життя в музиці і життя самої музики
"Музичний листопад": у Маріуполі нагородили юних талантів 
Open to Progress: дискусії й арії в Одесі
Дні німецької культури у Луцьку завершилися концертом класичної музики
Стратегічний фестиваль у Варшаві
6-8 листопада Всеукраїнський конкурс хорових диригентів імені Дмитра Загрецького
Українці повернули "Аїду" в Африку
Selfie-драма під музику Пуленка
«Контрасти» завершились
      © 2008-2021 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110307_357.jpg