Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля
Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля
21 жовтня 2017, субота
Поширити у Facebook

Нещодавно ми відзначили 145-річчя від дня народження найяскравішої оперної зірки, що співала на одній сцені з Енріко Карузо й Федором Шаляпіним, прославляючи українське мистецтво. Але що ми знаємо про її життя поза сценою?



Виявляється, Соломія Крушельницька заради кар’єри навіть скасувала весілля. Однак як доньці сільського священика вдалося стати оперною дівою? - розпитуємо Дануту Білавич, завідувачку наукового відділу Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької.

- Соломія з дитинства мала дуже гарний голос і мріяла про оперу, - каже пані Білавич. - Однак це суперечило традиції. Доньки священиків тоді переважно виходили заміж за семінаристів - аби продовжувалася династія. Така доля чекала й на Соломію. У неї був наречений Зенон Гудковський, уже навіть купили весільну сукню. Та Крушельницька вблагала батька, щоб не видавав її заміж, а дозволив вчитися музики. Отець Амвросій погодився. Соломія поїхала до Львова, до консерваторії професійно навчатися співу.

- А як вона потрапила на навчання до Італії?

- Її почула відома італійська співачка Джемма Белінчіоні, що гастролювала у Львові. Вражена голосом молодої Соломії, порадила їй продовжити навчання в Італії. Це було дуже дорого. Отець Амвросій позичив гроші в банку, дещо у родини. Невелику суму дав також Галицький сейм. Цих коштів ледве вистачило на те, щоб доїхати до Італії й жити якийсь час. Потім знайшлася меценатка, міс Александер, яка оплатила наступні роки навчання Соломії Крушельницької. До речі, в Італії виявилося, що у Львові їй неправильно поставили голос. І багато зусиль пішло на те, щоб виправити цю помилку.

- Чому голос Крушельницької називають унікальним?

- Сопрано діапазоном три октави - не таке й часте явище. А ще додайте особливе забарвлення голосу - металічний тембр. Соломія мала також унікальний драматичний дар. Вона фактично врятувала оперу "Мадам Батерфляй". Прем’єра цього твору провалилася, і хоч у ній були задіяні відомі італійські співаки - зал освистав їх. Створивши другу редакцію опери, композитор Джакомо Пуччіні звернувся до Соломії Крушельницької із проханням виконати головну партію. Публіка була вражена, влаштувала шалені овації. Крушельницька виступала із великим успіхом на найвідоміших італійських сценах, в Аргентині, Чилі, Уругваї, Іспанії, Франції, Польщі, США. До слова, часто її називали польською співачкою. Однак вона завжди наголошувала на тому, що є українкою. А коли підтримала студентів Львова, які боролися за право навчатися українською мовою, зчинився великий скандал, від неї відмовилося багато польських знайомих.

-Які були будні оперної зірки?

- У неї кожен день був розпланований. Щодня - гімнастика, здорове харчування, щоб підтримувати форму. Весь свій час вона приділяла опері. Постійно вчилася, репетирувала, а в день вистави майже не розмовляла, зосереджувалась на ролі. Соломія любила вечірні прогулянки, багато читала, цікавилася політичною ситуацією на Батьківщині, підтримувала Радикальну партію. Навіть матеріально допомагала виданню радикалів “Життє і слово”. Приятелювала з Михайлом Павликом та Іваном Франком. А ще Крушельницька була першою українкою, що водила автомобіль - один із перших "фордів" в Італії, який вона сама собі купила. Любила також куховарити, записувала свої рецепти в зошит. А після оперної кар’єри багато подорожувала світом.

- А яким було її особисте життя? Вона мала багато чоловіків?

- Співачка була надзвичайно вродлива. Але заради кар’єри відмовилася від особистого життя. В Італії - жодних інтриг та закулісних романів. Ще у юності мала нареченого Теофіла Окуневського, громадського діяча та адвоката. Та, вирішивши переїхати до Італії, вона розірвала ці стосунки. Артуро Тосканіні, видатний оперний диригент, був закоханий у Соломію. Однак вона була чи не єдиною, яка відкинула його залицяння. Заміж співачка вийшла лише у 38 років. Сталося це у Буенос-Айресі, на гастролях. Її чоловік, адвокат Чезаре Річчоні, був мером італійського В'яреджо. У цьому місті на березі моря вони прожили разом понад 26 років, до смерті Чезаре. Це був щасливий шлюб.


Автор: Вікторія Середа
Джерело: Експрес



Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine