Музика великої любові звучатиме в Органному залі | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Музика великої любові звучатиме в Органному залі
Музика великої любові звучатиме в Органному залі
10 лютого, субота

У День закоханих у Львівському органному залі звучатиме особлива музика про любов – барокові твори у виконанні струнних та клавесину. Керівниця Оркестру барокової капели Львівської музичної академії Анна Іванюшенко розповіла про сюрпризи, які чекатимуть на слухачів 14 лютого.



Місток в Італію

“Це музика великої любові – до Бога, до життя, до всього, що тебе оточує. Ніби сприйняття світу через призму любові. Музика дуже чесна й абсолютно неагресивна по своїй суті. Напевно, цього бракує нам сьогодні – щирості, любові, миру”.

Так говорить про музику бароко Анна Іванюшенко, представляючи репертуар концерту до Дня святого Валентина. У програмі, зокрема, – “Концерт для струнних, Ре мінор” Антоніо Вівальді, “Кончерто ґросо, Ре мажор” Еварісто Феліче Даль Абако. “Чому італійці? Ну, хто ж, як не італійці! – пояснює пані Анна. – Як на мене, це дуже сонячна музика, дуже щира і якась світла у своїй енергетиці”.

Ще одним місточком в Італію стане “Італійський концерт” Йогана Себастьяна Баха, в якому Анна Іванюшенко солюватиме на клавесині. А головною love story вечора – бурлеск-сюїта Ґеорга Філіпа Телемана “Дон Кіхот”.

“Телеман був чи не першим, хто спробував відтворити в музиці образ Дон Кіхота, образ, який досі у нас асоціюється із вічним романтиком, – розповідає Іванюшенко. – Якраз у цій сюїті Телеман дуже багато уваги приділяє закоханому Дон Кіхоту. Ми зможемо почути, як герой зітхає по коханій – один із номерів так і називається – “Зітхання по Дульсінеї”, як Дон Кіхот мріє про неї, як він рветься на подвиги заради прекрасної дами. Я думаю, це теж прекрасно – спробувати мовою музики намалювати історію такого трішки дивакуватого, але кохання”.

Також на гостей Органного залу чекатиме справжній сюрприз – дебют молодої співачки Соломії Матушевської, яка щойно закінчила музичну академію. “Вона виконає з нами одну з найкрасивіших арій Генделя з опери “Рінальдо” – “Lascia ch’io pianga”, – каже керівниця оркестру.

Музичний цех

Оркестр барокової капели – колектив молодий як за датою заснування – 2014 рік, так і за віком учасників – у ньому грають студенти музичної академії. Хоча історія його створення значно довша. “Це плід мрій і сподівань не тільки моїх, а ще і музикознавця, директора Фестивалю давньої музики у Львові, на жаль, вже покійного нині, Романа Стельмащука”, – пригадує пані Анна. Аналогів оркестру в інших музичних академіях України наразі немає, запевняє вона.

Оркестр починав працювати у цеховому форматі: коли до Львова приїжджав хтось зі спеціалістів у галузі історично інформованого виконавства, його одразу запрошували на майстер-клас. Так оркестрантам пощастило зіграти зі скрипалями Олександром Пільченим, Радославом Камєняжем, дириґентами Мареком Топоровським, Богданом Шведом, Назаром Кожухарем. Завдяки організації Haliciana Scola Cantorum студенти виступали на концертах із гамбістом зі Швейцарії Браяном Френкліном і співачкою Тетяною Польт-Луценко. “Ми спеціально запрошуємо музикантів для спільних проектів і постійно шукаємо можливість подібної співпраці”, – пояснює керівниця оркестру.

Студентський колектив має свою специфіку – його склад постійно змінюється. Перші його учасники вже випустилися з академії, і тепер фактично весь оркестр, окрім концертмейстерів, складається з першокурсників. Іванюшенко каже, що зібралася дуже дружня команда, закохана у свою справу: “Тільки у цьому семестрі нам вдалося вже двічі побувати в Києві, виступити на сцені Львівської філармонії та на Великому прийомі в Органному. Сподіваюся, що оберти ми знижувати не будемо!”

Барокові секрети

Музиканти з попереднього складу оркестру вже брали участь у міжнародному проекті Open Opera Ukraine – постановці першої барокової опери “Дідона та Еней” у Львові та Києві. Музиканти грали на реконструйованих інструментах із жильними струнами. Про такі мріє й Анна Іванюшенко. Але її студенти після оркестру повертаються грати Чайковського, Сібеліуса чи Шостаковича на тих самих скрипках і віолончелях. Тож поки що оркестрантам доводиться досягати барокового звучання за допомогою музично-стильової грамотності. А для цього потрібно дуже багато слухати якісних виконань та читати як трактати майстрів XVII-XVIII століття, так і сучасні праці. Виконавець бароко – це своєрідний дослідник, каже клавісиністка.

“Дуже часто я провокую своїх студентів грати по нотах, які були видані за часів Кореллі, або Вівальді. Вони виглядають трішки інакше, але грати по них – це питання звички. Трохи складніше для диригента, тому що той самий Кореллі не записував усі партії у вигляді партитури”, – розповідає керівниця оркестру. Наприклад, для дириґування “Кончерто ґросо“ Даль Абако, який звучатиме 14 лютого, вона просто вивчила напам’ять усі партії.

“Відома клавесиністка Ванда Ляндовська сказала: “Якщо тобі подобається хтось із людей, що ти робиш? Ти намагаєшся дізнатися про нього якомога більше. Те саме має відбуватися і з музикою, яка тобі подобається”, - наводить приклад справжня фанатка барокової музики Іванюшенко. І тоді здавалось би всім знайомий твір відкривається новими гранями: “Найцікавіше, що ця музика переживає дуже багато варіантів виконань із року в рік, і вона все одно залишається популярною. Щоразу навіть хіти Вівальді, Баха дістають якесь інше бачення і щоразу все одно можуть достукатися до слухача. У цьому теж є якась містика бароко”.




Автор: Діана Коломоєць
Концертна організація: Львівський будинок органної і камерної музики
Концертний зал: Концертний зал Львівського будинку органної і камерної музики
Джерело: Galinfo.com.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Самый большой сюрприз фестиваля
У Львові молоді таланти зіграють з досвідченими музикантами під керуванням відомого віденського диригента
Приємна прогулянка з Маестро
Музиканти Дніпропетровської філармонії зіграють концерт, щоб заробити гроші на її відновлення
Львівський муніципальний хор «Гомін» святкує своє 15-річчя
Хмельницька обласна філармонія оголошує конкурс на заміщення вакантних посад
Міжнародний фестиваль музичного мистецтва "Віртуози"
На Львівщині визначили переможців конкурсу дитячих симфонічних та камерних оркестрів мистецьких шкіл
Понад три тижні класики – на фестивалі «Віртуози»
Світові хіти і нова музика
Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької оголошує конкурс на заміщення вакантної посади
Cтартує ІІІ Міжнародний хоровий фестиваль «Львівські зустрічі»
У Норвегії помер джазовий піаніст з України Михайло Альперін
"Юлій Цезар". Прем'єра балету у Національній опері України!
На Херсонщині завершився ІХ-й Всеукраїнський конкурс солістів – вокалістів ім. Оксани Петрусенко
Цього тижня у Львові стартує Міжнародний фестиваль музичного мистецтва «Віртуози»
10-річна гітаристка з Нікополя потрапила у Книгу рекордів Гіннеса
"Мотивація": в Ужгороді пройде зустріч з випускниками та студентами музичних академій України
«Лебедине озеро». Новий погляд
Балет австрійського хореографа Сімона Маєра на Porto Franko 2018
Український студентський оркестр приїхав з концертами до Бельгії
Прес-конференція 37 Міжнародного фестивалю музичного мистецтва «Віртуози»
У Чернігові готуються до 18 щорічного фестивалю «Сіверські музичні вечори»
Музична дипломатія: юна українська піаністка отримала найвищу нагороду на міжнародному конкурсі в Брюсселі
Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької оголошує конкурс на заміщення вакантних посад
Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка оголошує конкурс на заміщення вакантних посад
Всесвітньовідомий тенор Андреа Бочеллі виступить у Португалії з українською скрипалькою
Космічний блюз. Як астроном перетворив на музику рухи галактики
Міжнародний музичний фестиваль-конкурс «Made in Ukraine» знову пройшов в Одесі
Херсонська обласна філармонія запрошує херсонців на муніципальний камерний хор «Київ»
ХХІ «Травневі музичні зустрічі» розпочне Дитяча філармонія
У Львові відбудеться Фестиваль камерної музики «¾»
Молодіжний камерний хор з Умані відзначили на Міжнародному фестивалі
Одна історія. Чому в дитинстві відомому композитору Шопену відмовились давати уроки музики
Gala Europe: День Європи у Національній опері України
Уфологів стурбувала «інопланетна музика»
У Києві розшукують таланти для барокової опери
Не пропустіть: в Ужгороді відбудеться захід для тих, хто любить і не любить класичну музику
Звуки класичної гітари лунатимуть на всеукраїнському фестивалі у Львові
21-25 травня у Національній філармонії України пройде фестиваль "Київська весна".
      © 2008-2018 Music-review Ukraine