Музика великої любові звучатиме в Органному залі | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Музика великої любові звучатиме в Органному залі
Музика великої любові звучатиме в Органному залі
10 лютого, субота

У День закоханих у Львівському органному залі звучатиме особлива музика про любов – барокові твори у виконанні струнних та клавесину. Керівниця Оркестру барокової капели Львівської музичної академії Анна Іванюшенко розповіла про сюрпризи, які чекатимуть на слухачів 14 лютого.



Місток в Італію

“Це музика великої любові – до Бога, до життя, до всього, що тебе оточує. Ніби сприйняття світу через призму любові. Музика дуже чесна й абсолютно неагресивна по своїй суті. Напевно, цього бракує нам сьогодні – щирості, любові, миру”.

Так говорить про музику бароко Анна Іванюшенко, представляючи репертуар концерту до Дня святого Валентина. У програмі, зокрема, – “Концерт для струнних, Ре мінор” Антоніо Вівальді, “Кончерто ґросо, Ре мажор” Еварісто Феліче Даль Абако. “Чому італійці? Ну, хто ж, як не італійці! – пояснює пані Анна. – Як на мене, це дуже сонячна музика, дуже щира і якась світла у своїй енергетиці”.

Ще одним місточком в Італію стане “Італійський концерт” Йогана Себастьяна Баха, в якому Анна Іванюшенко солюватиме на клавесині. А головною love story вечора – бурлеск-сюїта Ґеорга Філіпа Телемана “Дон Кіхот”.

“Телеман був чи не першим, хто спробував відтворити в музиці образ Дон Кіхота, образ, який досі у нас асоціюється із вічним романтиком, – розповідає Іванюшенко. – Якраз у цій сюїті Телеман дуже багато уваги приділяє закоханому Дон Кіхоту. Ми зможемо почути, як герой зітхає по коханій – один із номерів так і називається – “Зітхання по Дульсінеї”, як Дон Кіхот мріє про неї, як він рветься на подвиги заради прекрасної дами. Я думаю, це теж прекрасно – спробувати мовою музики намалювати історію такого трішки дивакуватого, але кохання”.

Також на гостей Органного залу чекатиме справжній сюрприз – дебют молодої співачки Соломії Матушевської, яка щойно закінчила музичну академію. “Вона виконає з нами одну з найкрасивіших арій Генделя з опери “Рінальдо” – “Lascia ch’io pianga”, – каже керівниця оркестру.

Музичний цех

Оркестр барокової капели – колектив молодий як за датою заснування – 2014 рік, так і за віком учасників – у ньому грають студенти музичної академії. Хоча історія його створення значно довша. “Це плід мрій і сподівань не тільки моїх, а ще і музикознавця, директора Фестивалю давньої музики у Львові, на жаль, вже покійного нині, Романа Стельмащука”, – пригадує пані Анна. Аналогів оркестру в інших музичних академіях України наразі немає, запевняє вона.

Оркестр починав працювати у цеховому форматі: коли до Львова приїжджав хтось зі спеціалістів у галузі історично інформованого виконавства, його одразу запрошували на майстер-клас. Так оркестрантам пощастило зіграти зі скрипалями Олександром Пільченим, Радославом Камєняжем, дириґентами Мареком Топоровським, Богданом Шведом, Назаром Кожухарем. Завдяки організації Haliciana Scola Cantorum студенти виступали на концертах із гамбістом зі Швейцарії Браяном Френкліном і співачкою Тетяною Польт-Луценко. “Ми спеціально запрошуємо музикантів для спільних проектів і постійно шукаємо можливість подібної співпраці”, – пояснює керівниця оркестру.

Студентський колектив має свою специфіку – його склад постійно змінюється. Перші його учасники вже випустилися з академії, і тепер фактично весь оркестр, окрім концертмейстерів, складається з першокурсників. Іванюшенко каже, що зібралася дуже дружня команда, закохана у свою справу: “Тільки у цьому семестрі нам вдалося вже двічі побувати в Києві, виступити на сцені Львівської філармонії та на Великому прийомі в Органному. Сподіваюся, що оберти ми знижувати не будемо!”

Барокові секрети

Музиканти з попереднього складу оркестру вже брали участь у міжнародному проекті Open Opera Ukraine – постановці першої барокової опери “Дідона та Еней” у Львові та Києві. Музиканти грали на реконструйованих інструментах із жильними струнами. Про такі мріє й Анна Іванюшенко. Але її студенти після оркестру повертаються грати Чайковського, Сібеліуса чи Шостаковича на тих самих скрипках і віолончелях. Тож поки що оркестрантам доводиться досягати барокового звучання за допомогою музично-стильової грамотності. А для цього потрібно дуже багато слухати якісних виконань та читати як трактати майстрів XVII-XVIII століття, так і сучасні праці. Виконавець бароко – це своєрідний дослідник, каже клавісиністка.

“Дуже часто я провокую своїх студентів грати по нотах, які були видані за часів Кореллі, або Вівальді. Вони виглядають трішки інакше, але грати по них – це питання звички. Трохи складніше для диригента, тому що той самий Кореллі не записував усі партії у вигляді партитури”, – розповідає керівниця оркестру. Наприклад, для дириґування “Кончерто ґросо“ Даль Абако, який звучатиме 14 лютого, вона просто вивчила напам’ять усі партії.

“Відома клавесиністка Ванда Ляндовська сказала: “Якщо тобі подобається хтось із людей, що ти робиш? Ти намагаєшся дізнатися про нього якомога більше. Те саме має відбуватися і з музикою, яка тобі подобається”, - наводить приклад справжня фанатка барокової музики Іванюшенко. І тоді здавалось би всім знайомий твір відкривається новими гранями: “Найцікавіше, що ця музика переживає дуже багато варіантів виконань із року в рік, і вона все одно залишається популярною. Щоразу навіть хіти Вівальді, Баха дістають якесь інше бачення і щоразу все одно можуть достукатися до слухача. У цьому теж є якась містика бароко”.




Автор: Діана Коломоєць
Концертна організація: Львівський будинок органної і камерної музики
Концертний зал: Концертний зал Львівського будинку органної і камерної музики
Джерело: Galinfo.com.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Львів'яни взяли участь у параді оркестрів у Франції
Презентація міжнародного проекту — концерт «10 тенорів»
Відомий тернопільський чоловічий квартет підкорятиме шоу «Голос країни»
Литовський диригент зіграв державний гімн з "оркестром" локомотивів - відео
Музикант зібрав милий орган із синтезатора та іграшок Фербі
Фортепіано та інструменталка. У Хмельницькому змагалися викладачі мистецьких шкіл під час «Музичної палітри»
Всесвітньо відома оперна діва Монсеррат Кабальє виступить у Києві
Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької оголошує конкурс на заміщення вакантної посади
ХVII Міжнародний Джазовий фестиваль «Єдність»
У французького музиканта під загрозою ножа забрали віолончель за 1 млн. євро
Міжнародний Музичний Конкурс ім. Кароля Шимановського
Львівський Органний зал оголосив пітчинг проектів
Харківський фестиваль «Impreza» об’єднає музикантів та літераторів
На Свалявщині стартує другий Міжнародний конкурс-фестиваль "Stankovych fest"
Музиканти Дніпра прийшли до онкохворих дітей у лікарню
XІ-й Міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «PERPETUUM MOBILE»
Стали відомі лауреати Національної премії імені Тараса Шевченка
Хмельницька обласна філармонія запрошує на “Хмельницький камер фест!”
KharkivMusicFest - головна музична подія Харкова цієї весни!
І в 90 років не розлучається зі скрипкою
Музика великої любові звучатиме в Органному залі
В столиці презентували антологію «Київський аванґард 1960-х: школа Бориса Лятошинського»
В Україні оголосили конкурс на реставрацію будинку Леонтовича
Молодіжний академічний симфонічний оркестр "Слобожанський" оголошує про проведення конкурсу
10-річна сумчанка перемогла на міжнародному конкурсі мистецтв “Підкори сцену”
Міжнародний конкурс виконавців на народних інструментах «Арт-Домінанта» запрошує до участі
Презентація книги: побачив світ віднайдений музичний трактат XVIII століття
Львівський органний зал вперше запровадив абонементи
Від неокласики до року: «Дударик» відкриє Шевченка по-новому
Коли волиняни матимуть власний симфонічний оркестр?
Запорізька філармонія відкриває нові яскраві проекти
Відомий польський диригент виступить із чернівецьким оркестром
Хор українського радіо представляє програму «LOVE cover story»
Чернівецька обласна філармонія ім.Д.Гнатюка проводить конкурс на заміщення вакантних посад
Розкрито таємницю львів'янки, яка вразила італійців виконанням опери
У запорізькому аеропорту врятували від вивезення за кордон раритетну скрипку Аматі
Одеський національний академічний театр опери та балету оголошує конкурс заміщення вакантних посад
Шопенівський концерт Кшиштофа Ксьонжека у Києві
Конкурс української пісні започатковують у Словенії
У Вінниці проведуть дводенний фестиваль сучасної музики. Організатори розкрили головні сюрпризи
      © 2008-2018 Music-review Ukraine