Учені: Джазові піаністи швидше класичних адаптуються до раптової зміни строю під час гри | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Учені: Джазові піаністи швидше класичних адаптуються до раптової зміни строю під час гри
Учені: Джазові піаністи швидше класичних адаптуються до раптової зміни строю під час гри
20 січня, субота

Джазові піаністи швидше класичних адаптують свої рухи при раптовій зміні строю під час гри, повідомляється в статті, опублікованій в журналі NeuroImage. Це з'ясували європейські вчені, які порівняли активність головного мозку та час реакції музикантів, які повторюють невеликі музичні уривки, повідомляє видання «N+1».



Навички гри на музичних інструментах вимагають не тільки гарного слуху, але й високої сенсомоторної пластичності: музикант повинен прораховувати всі свої рухи наперед. Така пластичність характеризується розумінням як самих моторних рухів (наприклад, переміщення пальців грифом), так і тим, як саме їх потрібно виконувати (наприклад, як потрібно затискати струну, щоб отримати певний звук).

Зрозуміло, гра на різних музичних інструментах вимагає як різної підготовки, так і різної сенсомоторної пластичності. Вчені з Інституту людської когнітології та науки про мозок Товариства Макса Планка під керівництвом Даніели Саммлер вирішили перевірити, як точні моторні навички варіюються на нейробіологічному рівні серед піаністів, що грають класичну та джазову музику.

У дослідженні взяли участь 30 професійних музикантів (15 джазових і 15 класичних піаністів). Учасникам показували відео з рукою музиканта, що виконував музичні уривки різної довжини на MIDI-клавіатурі. Уривки могли варіюватися в плані музичного строю (наприклад, раптовим переходом з мінору в мажор), так і в плані рухів рук піаніста (стандартних або нестандартних – незручне розташування пальців на клавішах). Від музикантів, які брали участь у дослідженні, було потрібно повторити ці рухи на такій самій клавіатурі (звук при цьому був вимкнений), а активність їхнього головного мозку записували за допомогою електроенцефалографії (ЕЕГ). Вчені у такий спосіб спостерігали за тим, як музиканти з двох різних груп реагують на подібні невідповідності – як поведінково, так і фізіологічно (за допомогою вимірювання одного з різновидів викликаних потенціалів – негативності неузгодженості)

Аналіз часу реакції при повторенні рухів показав, що джазові піаністи набагато швидше (p <0,001) за класичних музикантів реагують на зміну строю, тобто ефективніше адаптують свої рухи при грі. Аналіз помилок при виконанні завдання показав, що класичні піаністи краще повторюють показані їм рухи – дослідники відзначають, що причиною цього є більше фокусування на розташуванні рук при класичній музичній освіті.

Дані ЕЕГ показали, що негативність неузгодженості при повторенні невідповідних за строєм фрагментів спостерігалася раніше у джазових музикантів (у вікні від 370 до 500 мілісекунд), ніж у класичних (через 500 мілісекунд після пред'явлення стимулу).

Таким чином, поведінкові дані та дані ЕЕГ показують, що піаністи, які грають у різних стилях, дійсно відрізняються – і не тільки манерою гри, але й тим, як плануються їхні дії


Джерело: Tvi.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Чого найбільше боявся Фридерик Шопен?
Дует батька і сина Бочеллі
Музика пам'яті
Класична музика в контексті реклами і маркетингу
Вересень: творчий пошук ідей
Дні музики Мирослава Скорика у Львові
Мирослав Скорик і музика Львова
Кістки та фрески: про що мовчать стіни Львівського органного залу
З любов’ю, Скорик
Принц піаністів
Які фестивалі потрібні та де їх проводити?
Під звуки піаніно: юний принц Джордж займатиметься балетом
Покинуті фортепіано і роялі у дивних світлинах
Бах для ...корів
Клуб композиторів
Яна Тойбер показала удивительный мир балерин
Українські примадонни в музиці
190 років з дня народження Міхала (Михайла) Адамовича Завадського (1828-1887) – відомого польського і українського композитора, піаніста, педагога
Як створюється опера: від задуму до виходу на сцену
Вражаючий звук і кількасотрічні музичні інструменти: Чому Закарпаття називають органним краєм
Міжгалактичний арт-проект музика для прибульців
Уродженець Кременця, який врятував Карнегі-Холл
Класична музика в суді. А чому б ні?
Ще одна причина записати дитину на фортепіано
Марко Р.Стех: Творчість Василя Барвінського виявилася могутнішою від кремлівського диктату
Мирослав Скорик. Інтелігентний бешкетник
Сто великих украинцев - Сергей Михайлович Лифарь
Мрії Оксани Линів
Скрипка Страдиварі: таємниці розкрито????
"Його твори – містичний тотем": Ірен Роздобудько про автора "Щедрика" Миколу Леонтовича
«Шляхи дружби. Равенна-Київ». Презентація проекту
"Оскароносний" син емігранта, який змінив уявлення про музику до кінофільмів
Вчені: Навчання гри на віолончелі покращує мозкову активність
Музика бентежних душ: що таке справжній джаз та про що він оповідає
5 цікавих фактів про дует 2CELLOS, який виконає гімн Ліги Чемпіонів у Києві
Исключительное звучание скрипок Страдивари связали с их высоким «голосом»
Браво, Маестро!
Мирослав Скорик ніколи не забував впливу Соломії Крушельницької
У Києві відбувся Перший Всеукраїнський конкурс імені Богодара Которовича
Гармонія, традиції та … авангард
      © 2008-2018 Music-review Ukraine