Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура»
Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура»
22 жовтня 2017, неділя

У парламент надійшло чотири законопроекти, що стосуються унормування діяльності організацій колективного управління в сфері культури. Що з ними не так? Коментують представники групи «Культура» РПР

У студії Сергій Тримбач,заступник голови Національної спілки кінематографістів України, та Сергій Галетій член групи, «Культура» РПР.

Анастасія Багаліка: Про що ці законопроекти взагалі? Це про культурний менеджмент?

Сергій Галетій: Це механізм, який дозволяє збирати винагороду за використання об’єктів творчості авторських і суміжних прав. Це дуже потужний механізм, який дозволяє фінансувати культуру.

Анастасія Багаліка: Тобто це механізм, який дозволяє культурі заробляти?

Сергій Тримбач: І конкретним авторам. До речі заробляють дуже непогано. Наприклад, мені назвали фантастичну суму, яку в Польщі щороку отримує Анджей Вайда. Але й менші люди отримують достойні гроші. На відміну від України, де цих організацій багато, а грошей до авторів доходить дуже мало.

Анастасія Багаліка: Чому?

Сергій Галетій: Ці способи використання повинні бути розподілені так, щоб не було суперечки між організаціями колективного управління. І в нас в Україні таке законодавство, що воно створило багато ОКУ (організацій культурного управління), які займаються майже одним і тим самим. І займаються неякісно.

Андрій Куликов: Їх створили навмисно чи люди виявили ініціативу?

Сергій Галетій: Виявили ініціативу, але ж нема розподілення. Наприклад, є дві великі сфери: музична і аудіовізуальна (кінематографісти, телевізійники). Але так вийшло, що зараз більше 12 музичних ОКУ. Одна з них дуже одіозна. Це державна організація «Українське агентство з авторських і суміжних прав». У 2008 році у ВРУ були слухання, і там всі говорили, що гроші авторів розкрадаються, до 2012 року були перевірки — гроші розкрадаються. Це неефективна організація і вона заважає розвиватися всій індустрії.

Більше того, музична індустрія перевищує свої права, а в цих законопроектах йдеться взагалі тільки про музичний сектор. А всі інші повністю дискриміновані. Є такі два законопроекти, які взагалі виключають всі організації: «залишаємось тільки ми, всі права і всі ринки». А всі скасовуються і все їхнє майно експропріюється. Але так не можна робити.

Сергій Тримбач: З радянських часів відомо, що з усіх мистецтв кіно є найважливішим. Але якщо подивитися на розподіл цих коштів, то кіно чомусь постійно опиняється на периферії. Ці нові законопроекти практично демонструють ту саму логіку: музичне — головне, а десь на берегах аудіовізуальна сфера — її не видно і не чутно.

Анастасія Багаліка: Про які приблизно суми йдеться?

Сергій Галетій: Наприклад, є два такі параметри, якими можна охарактеризувати цю частку розподілу. Наприклад, велика шістка телеканалів займає у вимірюванні телеоглядання 51%, а п’ятірка музичних каналів — 2,2%. Якщо беремо економічні показники, за 2016 телевізійна реклама складає 5 мільярдів 676 мільйонів гривень, а радіореклама — 400 мільйонів.

Вони виграють тільки за кількістю назв творів: маленькі пісні, тому їх дуже багато, плюс — у нас співоча нація, багато харизматичних і знаних виконавців. Тому в цьому змаганні вони перевищують, але не в цифрах.


Джерело: Громадське радіо



Додати: Share on Facebook


Інші:

Нове звучання забутої спадщини
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
Кшиштоф Пендерецький: «Найдосконаліша, найчистіша музика для мене та, де звучить людський голос»
Сам собі оркестр: вінничанин виготовляє інструменти з усього світу за описом з інтернету
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
25 років на Волині: організатор міжнародного фестивалю про повернення «райського куточка» світового класика
От хора к театру
Вікторія Лук'янець: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
"Ти щаслива людина, якщо можеш займатися улюбленою справою" - скрипаль-віртуоз Олександр Божик про концерт в Івано-Франківську та свою творчість
Скрипаль-віртуоз Олександр Божик: "Покажу тернополянам, як за допомогою телевізійного пульта керувати оркестром"
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Вікторія ЛУК'ЯНЕЦЬ: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
Дмитро КАЦАЛ:"Іноді з "глухарів" виростають солісти"
Анжеліна ШВАЧКА. Вдача дикої птицi
Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ
Володимир Сіренко про 100-річчя оркестру, класичну музику та українських композиторів
Ми плануємо довгострокові проекти з Українським культурним фондом - Моніка Гроховська
Ми є третім за віком радіо-оркестром Європи — диригент Володимир Шейко
Більшість композицій виконані творчими колективами Українського радіо — редакторка UA: Класична музика
      © 2008-2018 Music-review Ukraine