Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура»
Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура»
22 жовтня 2017, неділя

У парламент надійшло чотири законопроекти, що стосуються унормування діяльності організацій колективного управління в сфері культури. Що з ними не так? Коментують представники групи «Культура» РПР

У студії Сергій Тримбач,заступник голови Національної спілки кінематографістів України, та Сергій Галетій член групи, «Культура» РПР.

Анастасія Багаліка: Про що ці законопроекти взагалі? Це про культурний менеджмент?

Сергій Галетій: Це механізм, який дозволяє збирати винагороду за використання об’єктів творчості авторських і суміжних прав. Це дуже потужний механізм, який дозволяє фінансувати культуру.

Анастасія Багаліка: Тобто це механізм, який дозволяє культурі заробляти?

Сергій Тримбач: І конкретним авторам. До речі заробляють дуже непогано. Наприклад, мені назвали фантастичну суму, яку в Польщі щороку отримує Анджей Вайда. Але й менші люди отримують достойні гроші. На відміну від України, де цих організацій багато, а грошей до авторів доходить дуже мало.

Анастасія Багаліка: Чому?

Сергій Галетій: Ці способи використання повинні бути розподілені так, щоб не було суперечки між організаціями колективного управління. І в нас в Україні таке законодавство, що воно створило багато ОКУ (організацій культурного управління), які займаються майже одним і тим самим. І займаються неякісно.

Андрій Куликов: Їх створили навмисно чи люди виявили ініціативу?

Сергій Галетій: Виявили ініціативу, але ж нема розподілення. Наприклад, є дві великі сфери: музична і аудіовізуальна (кінематографісти, телевізійники). Але так вийшло, що зараз більше 12 музичних ОКУ. Одна з них дуже одіозна. Це державна організація «Українське агентство з авторських і суміжних прав». У 2008 році у ВРУ були слухання, і там всі говорили, що гроші авторів розкрадаються, до 2012 року були перевірки — гроші розкрадаються. Це неефективна організація і вона заважає розвиватися всій індустрії.

Більше того, музична індустрія перевищує свої права, а в цих законопроектах йдеться взагалі тільки про музичний сектор. А всі інші повністю дискриміновані. Є такі два законопроекти, які взагалі виключають всі організації: «залишаємось тільки ми, всі права і всі ринки». А всі скасовуються і все їхнє майно експропріюється. Але так не можна робити.

Сергій Тримбач: З радянських часів відомо, що з усіх мистецтв кіно є найважливішим. Але якщо подивитися на розподіл цих коштів, то кіно чомусь постійно опиняється на периферії. Ці нові законопроекти практично демонструють ту саму логіку: музичне — головне, а десь на берегах аудіовізуальна сфера — її не видно і не чутно.

Анастасія Багаліка: Про які приблизно суми йдеться?

Сергій Галетій: Наприклад, є два такі параметри, якими можна охарактеризувати цю частку розподілу. Наприклад, велика шістка телеканалів займає у вимірюванні телеоглядання 51%, а п’ятірка музичних каналів — 2,2%. Якщо беремо економічні показники, за 2016 телевізійна реклама складає 5 мільярдів 676 мільйонів гривень, а радіореклама — 400 мільйонів.

Вони виграють тільки за кількістю назв творів: маленькі пісні, тому їх дуже багато, плюс — у нас співоча нація, багато харизматичних і знаних виконавців. Тому в цьому змаганні вони перевищують, але не в цифрах.


Джерело: Громадське радіо



Додати: Share on Facebook


Інші:

Музичні шістдесяті: велич і трагедія
Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування"
Я живу у двох культурах, тому не маю потреби називати себе виключно поляком чи виключно українцем, - диригент Роман Ревакович
Діаманти музичної корони
Юлія ТКАЧ: "Музика для мене завжди була особливим Всесвітом"
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
«Цей рік буде експериментальним»
Повернутися до України створювати скрипки
У студії Громадського радіо поговорили з солісткою Національної опери, засновницею проекту «Балеруша» Ольгою Морозенко.
Головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський
Де програє школа і церква, там з'являється війна - Струтинський
Театральна децентралізація в Україні давно відбулася, в управлінні держави залишилося лише 7 театрів, - Нищук
Зростає престиж духових інструментів
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Швейцарська арт-менеджер: "Податкову систему України слід змінити на користь культури"
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Назарій Пилатюк:«Оленочко, він знає що таке любов?»
Класична музика і закони... ринку
«У нашому оркестрі вся Україна вчиться»
Марина Бондас, німецька скрипалька і волонтерка українського походження
Віктор Рудь: «Рушійні сили для мене — інтерес, бажання і виклик, який несуть у собі ролі різних стилів та епох»
«Я боюся дорогих подарунків...»
Як фінансист став оперною зіркою
Станіслав Христенко: «Хотілося б, щоби Харків увійшов у нішу «най-най» з KharkivMusicFest»
Кирило Стеценко: «Drum & Bach» — це гра контекстами і часами
Орф-педагогіка: Черкащанка Анна Комкіна закохує діток у музику
Полтавська філармонія готується до насиченої концертної весни
Монтсеррат Кабалье: "Я страшная сладкоежка"
Синергія KharkivMusicFestа
Етелла Чуприк: "Я не можу жити без рояля"
«До музики слід ставитися з благоговінням, інакше...»
«Моє покоління музикантів можна назвати пограбованим»
«У своїй творчості опираюся на народну пісню»
Культурне життя України знову переживає кризу 1990-х років, - Андрій Ільків
Чернівчанин Володимир Соложук понад 25 років виготовляє скрипки
Як змінюється Львівський будинок органної музики
Валентин Сільвестров: «Сенс авангарду — ризик»
Еміл Сокач: Ніщо і ніколи мене так не вражало, як музика
Класика – це завжди модно
Львівський скрипаль-віртуоз підкорює Європу
      © 2008-2018 Music-review Ukraine