Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура»
Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура»
22 жовтня 2017, неділя

У парламент надійшло чотири законопроекти, що стосуються унормування діяльності організацій колективного управління в сфері культури. Що з ними не так? Коментують представники групи «Культура» РПР

У студії Сергій Тримбач,заступник голови Національної спілки кінематографістів України, та Сергій Галетій член групи, «Культура» РПР.

Анастасія Багаліка: Про що ці законопроекти взагалі? Це про культурний менеджмент?

Сергій Галетій: Це механізм, який дозволяє збирати винагороду за використання об’єктів творчості авторських і суміжних прав. Це дуже потужний механізм, який дозволяє фінансувати культуру.

Анастасія Багаліка: Тобто це механізм, який дозволяє культурі заробляти?

Сергій Тримбач: І конкретним авторам. До речі заробляють дуже непогано. Наприклад, мені назвали фантастичну суму, яку в Польщі щороку отримує Анджей Вайда. Але й менші люди отримують достойні гроші. На відміну від України, де цих організацій багато, а грошей до авторів доходить дуже мало.

Анастасія Багаліка: Чому?

Сергій Галетій: Ці способи використання повинні бути розподілені так, щоб не було суперечки між організаціями колективного управління. І в нас в Україні таке законодавство, що воно створило багато ОКУ (організацій культурного управління), які займаються майже одним і тим самим. І займаються неякісно.

Андрій Куликов: Їх створили навмисно чи люди виявили ініціативу?

Сергій Галетій: Виявили ініціативу, але ж нема розподілення. Наприклад, є дві великі сфери: музична і аудіовізуальна (кінематографісти, телевізійники). Але так вийшло, що зараз більше 12 музичних ОКУ. Одна з них дуже одіозна. Це державна організація «Українське агентство з авторських і суміжних прав». У 2008 році у ВРУ були слухання, і там всі говорили, що гроші авторів розкрадаються, до 2012 року були перевірки — гроші розкрадаються. Це неефективна організація і вона заважає розвиватися всій індустрії.

Більше того, музична індустрія перевищує свої права, а в цих законопроектах йдеться взагалі тільки про музичний сектор. А всі інші повністю дискриміновані. Є такі два законопроекти, які взагалі виключають всі організації: «залишаємось тільки ми, всі права і всі ринки». А всі скасовуються і все їхнє майно експропріюється. Але так не можна робити.

Сергій Тримбач: З радянських часів відомо, що з усіх мистецтв кіно є найважливішим. Але якщо подивитися на розподіл цих коштів, то кіно чомусь постійно опиняється на периферії. Ці нові законопроекти практично демонструють ту саму логіку: музичне — головне, а десь на берегах аудіовізуальна сфера — її не видно і не чутно.

Анастасія Багаліка: Про які приблизно суми йдеться?

Сергій Галетій: Наприклад, є два такі параметри, якими можна охарактеризувати цю частку розподілу. Наприклад, велика шістка телеканалів займає у вимірюванні телеоглядання 51%, а п’ятірка музичних каналів — 2,2%. Якщо беремо економічні показники, за 2016 телевізійна реклама складає 5 мільярдів 676 мільйонів гривень, а радіореклама — 400 мільйонів.

Вони виграють тільки за кількістю назв творів: маленькі пісні, тому їх дуже багато, плюс — у нас співоча нація, багато харизматичних і знаних виконавців. Тому в цьому змаганні вони перевищують, але не в цифрах.


Джерело: Громадське радіо



Додати: Share on Facebook


Інші:

25 років на Волині: організатор міжнародного фестивалю про повернення «райського куточка» світового класика
От хора к театру
Вікторія Лук'янець: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
"Ти щаслива людина, якщо можеш займатися улюбленою справою" - скрипаль-віртуоз Олександр Божик про концерт в Івано-Франківську та свою творчість
Скрипаль-віртуоз Олександр Божик: "Покажу тернополянам, як за допомогою телевізійного пульта керувати оркестром"
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Вікторія ЛУК'ЯНЕЦЬ: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
Дмитро КАЦАЛ:"Іноді з "глухарів" виростають солісти"
Анжеліна ШВАЧКА. Вдача дикої птицi
Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ
Володимир Сіренко про 100-річчя оркестру, класичну музику та українських композиторів
Ми плануємо довгострокові проекти з Українським культурним фондом - Моніка Гроховська
Ми є третім за віком радіо-оркестром Європи — диригент Володимир Шейко
Більшість композицій виконані творчими колективами Українського радіо — редакторка UA: Класична музика
«Виступати перед сьогоднішніми захисниками України для нас велика честь…»
Остап Шутко: «Музика – це мова, яку не треба перекладати»
«Моя «зброя» – голос!»
Директор Ужгородської музичної школи знає, чому коли людина щаслива, її душа співає
Андрій Кошман, баритон, соліст формації «NOVA OPERA»
«Життя моє - опера!»
Класична музика є пропуском у «клуб цивілізованих» – Василь Василенко
Галина Стеценко: «Відчуваю дідову присутність у своєму житті»
День відкритих дверей у музеї Кошиця
Дві сотні мелодій однієї садиби
Від Баха до Гласса: як навчитися розуміти класику
Людина і... гаджети
Надія Величко: “Коли заграв орган, я наче почула голос Бога”
«Любовний напій» Ольги Кульчинської та Андрій Бондаренка
«Хто ж не мріє злетіти на Олімп! Але не ціною втрати голосу»
Український фестивальний оркестр зі Львова записав цикл для міжнародного проекту "Пісні для Юдіт"
Оксана Линів: "Розвиток культурного життя в Україні буде тоді, коли житиме позитивна творча конкуренція"
Володимир Шейко: "Диригент – це покликання"
Джазовий бандурист, одесит Георгій Матвіїв: Батькам сказали, що у мене нема ні слуху, ні голосу
«Дуже ціную нашу систему музичної освіти»
«Коли я сказав Крушельницькій, що у неї „фальшивий фортеп’ян“, вона зрозуміла, що у мене абсолютний музичний слух»
У Голівуді ніхто не хоче говорити про Україну – Джон Малкович
«Я не народився рабом, тож не можу стати тираном»
Як це – бути солісткою однієї з найкращих опер у світі
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
Антоній Баришевський: «В сучасній музиці сьогодні є все і може бути будь-що»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine