Стаття |
|
|
|
|
Вчені з'ясували, яка музика покращує креативність
Вчені з'ясували, які твори класичної музики допомагають шукати нові ідеї
9 вересня 2017, субота
Поширити у Facebook
Дослідження показують: музика справді впливає на те, як ми сприймаємо світ. Наприклад, у 2016 році було виявлено, що музичний фон може «змінити» смак пива.
Дослідження опубліковано в журналі PLoS One, повідомляє hvylya.net.
Автори нового дослідження вивчили, як прослуховування музики відбивається на продуктивності при виконанні різних типів завдань. У дослідженні брали участь 155 волонтерів, чий середній вік становив близько 22 років. Учасників розділили на п'ять груп.
Контрольна група виконувала всі завдання в тиші, інші волонтери слухали музику, з якої традиційно асоціюється певний настрій. Спокійний (calm) настрій передавала п'єса Каміля Сен-Санса «Лебідь», щасливий (happy) — «Весна» Антоніо Вівальді. Дві інші композиції були похмурішими. Сумний (sad) настрій переважає у адажіо для струнного оркестру Семюеля Барбера: у 2004 році слухачі BBC визнали цю мелодію одним найсумніших творів класичної музики». Для створення тривожного (anxious) настрою дослідники використовували частину сюїти «Планети» Густава Полотна під назвою «Марс, вісник війни».
Волонтерам запропонували психологічні тести, спрямовані на дослідження двох типів мислення: дивергентного і конвергентного. Перший тип відповідає за пошук якомога більшої кількості нових ідей, наприклад способів застосування одного і того ж предмета. Завдання другого типу мислення — знайти серед цих способів найоптимальніший шлях вирішення поставленого завдання.
З пошуком нових ідей найкращим чином впоралися ті, хто слухав «щасливу» музику, що викликає позитивні асоціації і написану в порівняно швидкому темпі. Інші чотири групи показали менші успіхи. Однак у тестах на конвергентне мислення жоден з типів музики не допоміг учасникам істотно поліпшити результати. За словами вчених, це може говорити про те, що тиша найбільш ефективна для пошуку вірних рішень. Ще одне можливе пояснення «творчого» впливу Вівальді полягає в тому, що завдання на конвергентне мислення волонтери вирішували на другому етапі дослідження, і повторне прослуховування «Весни» може надавати не такий помітний ефект.
Джерело: ГрімІНФО
|