Ювілейний Х-й міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile» відбувся у Дрогобичі | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Ювілейний Х-й міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile» відбувся у Дрогобичі
Ювілейний Х-й міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile» відбувся у Дрогобичі
28 травня 2017, неділя
Поширити у Facebook

Вітальними промовами директора Дрогобицького музичного коледжу ім. В. Барвінського, кандидата мистецтвознавства Юрія Чумака, директора Інституту музичного мистецтва ДДПУ ім. І. Франка, заслуженого працівника культури України, професора Степана Дацюка, заслуженого діяча мистецтв України, всесвітньовідомого композитора Володимира Зубицького, народного артиста України, доктора мистецтвознавства, завідувача кафедри народних інструментів Одеської музичної академії ім. А. Нєжданової, професора Івана Єргієва 29 квітня розпочалося урочисте відкриття Х-го міжнародного конкурсу баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile» (директор – кандидат педагогічних наук, доцент Андрій Душний, художній керівник – доцент Богдан Пиц). Водночас, на адресу оргкомітет конкурсу поступили вітання від Асоціації баяністів та акордеоністів України (президент – професор Анатолій Семешко) та Національної Всеукраїнської музичної спілки (голова – Герой України, академік Євген Савчук).

академік Микола Давидов (Київ)

Цьогоріч журі, а це виконавці, педагоги, науковці, композитори Володимир Зубицький (Україна – Італія), Микола Давидов (Київ), Іван Єргієв, Володимир Мурза (Одеса), Андрій Сташевський (Полтава), Віктор та Юрій Чумаки, Сергій Максимов, Василь Гамар (Дрогобич), Сергій Карась, Ярослав Олексів (Львів), Михайло Дмитришин (Тернопіль), Дмитро Жаріков (Харків), Микола Сєврюков, Владислав Пліговка, Трофім Антіпов (Білорусь), Маріте Маркевічєне, Едуардас Габніс (Литва, Латвія), Мілош Стоіменов (Сербія) оцінювало виконавську майстерність музикантів, які прибули з Білорусі, Сербії, Польщі, Литви, Латвії і, звісно, – з усіх куточків України. Змагання проходили у семи номінаціях, які охоплювали як сольне, так і ансамблеве й оркестрове музикування, диференціювали вікову різницю та музичну освіту конкурсантів.

В.Зубицький у супроводі камерного оркестру ДМК ім. В.Барвінського (кер. С.Фендак)

Паралельно із конкурсними прослуховуваннями відбулася ІІ-а міжнародна науково-практична конференція «Музичне мистецтво ХХІ століття – історія, теорія, практика», за матеріалами якої випущено збірник праць. До нього увійшло 39 статей вчених з України, Литви, Білорусі, Азербайджану, Казахстану, Словаччини, Польщі. Слід зазначати, що до наукової співпраці з нашим університетом виявляють інтерес щораз більша кількість країн-сусідів. Зближення чисто наукових пошуків з музично-виконавським мистецтвом є прикладом поєднання теорії з практикою (в основі виконавства лежить педагогіка, композиторська творчість й саме наука, як узагальнення й формування теорії).

З лекцією «Духовний потенціал творчої особистості» виступив академік, доктор мистецтвознавства, професор Національної музичної академії ім. П. Чайковського Микола Давидов, автор не тільки численної кількості праць з історії народно-інструментального мистецтва в Україні, а й засновник наукової школи, послідовники якої, порівняно за невеликий історичний проміжок часу, вибудували як концепт національної Української школи, так і заклали наріжний камінь нового напрямку мистецтвознавства – виконавського музикознавства. Микола Андрійович, до недавнього часу очільник кафедри народних інструментів столичної музичної академії, бере активну участь в журі конкурсу «Perpetuum mobile» від початку його заснування, допомагає у формуванні його концептуальних напрямків, прокладання і зміцнення зв’язків між регіональними школами та окремими виконавцями.

голова журі Володимир Зубицький (Україна - Італія)

Для педагогів, які супроводжували своїх вихованців, методичний семінар провів професор Іван Єргієв. Іван Дмитрович, завідувач кафедри народних інструментів Одеської музичної академії, поєднує в одній особі талановитого виконавця (протягом 30 років дав понад 1000 концертів, записав десятки дисків, заснував новий для України напрямок «академічне баянне камерне мистецтво», він перший серед академічних виконавців поєднує музику, хореографію, театр та visionмистецтво й досягнув звання «народний артист України») та вдумливого науковця-новатора (доктор мистецтвознавства, який розвинув теорію українського модерн-акордеона). Тому його виступ, ілюстрований, як грою на баяні доповідача «на живо», так і відеодемонстрацією, викликав значний інтерес у слухачів.

грає Віталій Салій (Дрогобич)

Відтак, відбулась презентація навчальних посібників: «Власов В. Педагогічний репертуар баяніста. Вип. 2», «Марценюк А. Педагогічний репертуар баяніста (акордеоніста). Вип. 2», «Антоніо Вівальді. Цикл концертів “Чотири пори року” у перекладенні для готово-виборного баяна Сергія Карася», упорядкованих Андрієм Душний, Богданом Пицем та Валерієм Шафетою.

грає Владислав Пліговка (Мінськ, Білорусь)


Грандіозний концерт-відкриття конкурсу всесвітньо відомого композитора і баяніста, заслуженого діяча мистецтв України Володимира Зубицького буквально потряс слухачів. Крім музики вже відомої, славетний композитор віддав на суд дрогобицької публіки свою нову симфонію «Україна», побудовану на народнопісенних темах, зібраних з усіх куточків України. Їх об’єднання в одній композиції символізує єдність українського народу, так особливо потрібну у часи лихоліття.

Першу частину симфонії «Червона калина» виконав симфонічний оркестр (керівник Сергій Фендак) та хор (керівник Богдан Бондзяк) Дрогобицького музичного коледжу ім. В. Барвінського. Трагізм епохи та біль за долю Вітчизни, глибоко втілений у музиці українського композитора, настільки вразили студентів та викладачів музичного коледжу, що складне композиторське письмо було ними подолане інтенсивними репетиціями за короткий час і концертне виконання стало яскраво-зірковим мистецьким явищем для Дрогобиччини.

У другому відділі концерту слухачі щедро нагороджували оплесками як самого маестро Зубицького, так і дружину, пані Наталію (фортепіано), та сина Станіслава (флейта), у блискуче віртуозному виконанні яких звучала як музика Володимира Даниловича, так і світові хіти.

грає Дмитро Жаріков (Харків)


Вдалими були й наступні концертні вечори. Переповнений зал педуніверситету не міг вмістити усіх бажаючих насолодитись майстерністю молодих і зрілих інтерпретаторів баянно-акордеонної музики – слухачі стояли, затамувавши подих, і у коридорі.

Музики було багато і розмаїтої – від бароко до сучасності. Інтерес до неї підсилювало багатоманіття виконавських шкіл, індивідуальних інтерпретацій. Квартет баяністів ім. М. Різоля – вишукано-академічне виконавство настільки досконале, що вже слухач не звертає увагу на блискучу техніку, продуманість фразування і т. п. нюанси – він бачить-чує надзвичайно яскраву картину, що її малює звуковим пензлем Художник-творець, в якому злилися в ці чарівні миттєвості четверо музикантів з Києва. Владислав Пліговка – вихованець білоруської школи (клас професора Миколи Севрюкова) – вразив володінням стилів: від Д. Скарлаті до джазової ритміки у композиціях В. Чернікова. Мілош Стоіменов (Сербія) – поєднанням української (навчався у професора Андрія Сташевського у Луганському університеті) та балканської (вдосконалюється у професора Ніколе Пековича в університеті м. Ніш, Сербія) баянних шкіл.

Віртуозна акордеоністка Еглє Барткєвічюте (навчалася в Латвії, вдосконалюється у Франції) підкорила присутніх бурхливим артистичним темпераментом, поєднанням академічної вишколеності з глибоким проникненням в образність джазової музики. Дмитро Жаріков (соліст Харківської філармонії) – молода зірка української баянної школи – захопив слухачів легкістю й невимушеністю свого виконавства, якому, водночас, притаманні глибина й своєрідна ліричність.

грає Еглє Баркєвічєне (Франція - Литва)

Серед тих, що ще навчаються, виступив і студент Одеської академії Олексій Мурза (клас професора Володимира Мурзи) і вразив душі присутніх витонченістю інтерпретацій, філософічністю виразу музичної думки. А студент Дрогобицького музичного коледжу Віталій Салій (клас кандидата мистецтвознавства Юрія Чумака) продемонстрував відмінну технічну вишколеність у поєднанні з романтично-молодечим сприйняттям світу.

Зірка Інтернету – учень Черкаської дитячої музичної школи Роман Сапунцов (клас Надії Качор) – зірвав бурю овацій не тільки досконалим володінням інструментом (в 13 років!), але й якоюсь недитячою глибиною своїх інтерпретацій, вродженим артистизмом й інтелігентністю.

Аплодували слухачі і народному оркестру Інституту музичного мистецтво Франкового ВИШу, у виконанні якого звучали композиції молодого викладача Романа Стахніва, багаторазового переможця попередніх конкурсів «Perpetuum mobile» у різних номінаціях і зокрема – автор-виконавець.

Завершився конкурс третього травня нагородженням переможців та концертом лауреатів, який ще раз засвідчив як авторитетність журі, так і таланти нового покоління музикантів. А сам конкурс став яскравим мистецьким явищем як для Львівщини, так і загалом України й близького зарубіжжя.

Низький уклін ректорату університету, дирекції Інституту музичного мистецтва Франкового ВНЗ та дирекції Дрогобицького музичного коледжу імені Василя Барвінського за сприяння у підготовці та допомогу у проведенні конкурсу. Особлива вдячність мобільній команді оргкомітету у складі старших викладачів Валерія Шафети та Андрія Боженського, викладача Романа Стахніва, концертмейстера Юрія Дякунчака, також всім тим хто присвятив свій час ювілейному «Perpetuum mobile».

Андрій ДУШНИЙ, кандидат педагогічних наук, доцент,
Богдан ПИЦ, доцент.


Автор: Андрій ДУШНИЙ, Богдан ПИЦ
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile»
Джерело: За матеріалами прес-релізу































Інші:

Клавесин заграє у Музеї Ханенків вперше за довгий час
ПРЕМ’ЄРА концертної програми від хору та оркестру "СУЧАСНІ УКРАЇНСЬКІ ХІТИ"
У Львові розпочався Міжнародний фестиваль джазу Lviv Jazz Days 2024
13 квітня у Львівській національній філармонії на благодійному вечорі «Сила мистецтва» vol.3 було зібрано 3 240 000 грн
Український балетмейстер та хореограф Раду Поклітару чітко пояснив свою громадянську позицію
«За 2 роки повернули лише 3-х людей, одного мертвим»: РФ тримає у полоні музикантів 36-ї бригади морської піхоти
Сила мистецтва: 13 квітня пройде третій благодійний аукціон оркестру INSO-Львів
Картина з колекції музею розконсервована на один день | Музей Ханенків
Претенденти на премію імені А. Ф. Шекери у 2024 році
Прем’єра “Чикаго” наближається
Стажування в Метрополітен-опера для молодих фахівців української оперної сфери
Запорізька обласна філармонія відзначила поважний ювілей
Львів'ян запрошують на Міжнародний фестиваль джазу Lviv Jazz Days 2024
У США представлять музичну інтерпретацію роману Софії Андрухович "Амадока"
У Харкові втретє за час повномасштабної війни проведуть KharkivMusicFest
Симфонічний оркестр Львівської філармонії проведе благодійний концерт
У Львові уродини Квітки Цісик відзначать концертом при свічках
У Національній філармонії – перший дводенний електроакустичний проєкт
Вечір сучасної хореографії на музику П.Васкса 
Львівський органний зал запрошує на концерти при свічках
Світова премʼєра у Львівському органному залі
КОНЦЕРТ МУЗИЧНОЇ ДИНАСТІЇ
У квітні в Києві та Львові відбудуться ювілейні концерти Національного академічного оркестру народних інструментів України
Хмельницька обласна філармонія запрошує на мистецькі події у квітні
Національна опера - афіша квітня
Львівський дитячий оркестр дасть концерт у філармонії
Полтавський симфонічний оркестр - програма квітня
Полтавська обласна філармонія - програма квітня
У Херсоні відбувся концерт «Промені світла»
Оперний театр Дніпра завершив гастролі у Великій Британії
Житомирська обласна філармонія запрошує на концерти у квітні
Харківській опері вдалося зберегти 75-80% колективу - гендиректор
Квітневі музичні події у Львівській філармонії
НАЦІОНАЛЬНА ФІЛАРМОНІЯ УКРАЇНИ У КВІТНІ: АКЦЕНТ НА УКРАЇНСЬКІЙ МУЗИЦІ
Презентація книги «Арво Пярт: З тиші» Пітера Бутенєва
Вистава "Процес" стала першим лауреатом премії імені Олега Вергеліса
Справжня весна у Львівському органному залі: 40 концертів, екскурсія та виставка у квітні
Лонгліст Фестивалю-Премії «ГРА» - 2024: хто у списку?!
“Київська пектораль” - названі лауреати
Одеській національний філармонійний оркестр запрошує на вечір високої класичної музики
      © 2008-2024 Music-review Ukraine