Єдність через мистецтво | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Єдність через мистецтво
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
Єдність через мистецтво
Міжнародний музичний фестиваль «Black Sea Music Fest»
26 червня 2015, п'ятниця

Одеса нині є одним із фестивальних центрів України. Тільки-но завершився І Міжнародний фестиваль класичної музики, який відбувався в Одеській філармонії, як на цьому ж концертному майданчику любителів класики зібрав уже ІІ Міжнародний музичний фестиваль Black sea music fest.

Це масштабне музичне дійство традиційно відбувається на завершальному етапі концертного сезону Національного одеського філармонійного оркестру (НОФО). Започатковано фестиваль 2014 року художнім керівником і головним диригентом НОФО Хобартом Ерлом за підтримки відомого мецената Сергія Гриневецького.

Основна ідея форуму — єдність і мир через мистецтво й культуру. Організатори прагнуть через музику визначних композиторів і віртуозне виконання майстрів виконавського мистецтва об’єднати європейський культурний простір в Україні, обравши центром чорноморську перлину — Одесу.

Цьогорічний фест відкрила «Опера-Гала» за участі відомих вокалістів: зірки світової оперної сцени, вихованки ОНМА ім. А. Нежданової Тетяни Мельниченко (ліричне сопрано), молодої прими Берлінської державної опери Хулькар Сабірової (сопрано); лауреата минулорічного конкурсу ім. М. Глінки, соліста Національної опери України Валентина Дитюка (тенор) і соліста Одеського театру опери і балету Ігоря Царькова (бас).

Якщо більшість із заявлених виконавців пов’язана з одеською сценою, то уродженка Узбекистану Хулькар Сабірова в Одесі вперше. Арія Цариці ночі з опери Моцарта «Чарівна флейта» (яку вона кілька днів тому виконувала в Берліні у фортепіанному супроводі) із симфонічним оркестром Сабірова вперше виконала саме на згаданому концерті. У програмі першого дня фестивалю домінуючою була музика Верді, що пояснюється, перш за все, участю Тетяни Мельниченко і Валентина Дитюка — співаків, у репертуарі яких твори Верді є ключовими. Звучали також арії і увертюри із опер Россіні, Гуно, Вагнера, Масне, Масканьї.

Гра оркестру під орудою Хобарта Ерла заворожувала. Якщо наша берлінська гостя Хулькар Сабірова зачарувала одеситів своїм переливчастим і пластичним голосом в ролі Цариці ночі, то Тетяна Мельниченко стала справжньою оперною царицею вечора! Виконання Валентином Дитюком творів Верді, зокрема арії Альфреда із опери «Травіата», явили одеській публіці чудового, перспективного артиста, чий лірико-драматичний тенор приваблює красивим тембральним забарвленням. Переконливим був Ігор Царьков, який, між іншим, з великим почуттям виконав арію Кривоноса із опери Данькевича «Богдан Хмельницький».

Фестиваль продовжив open air, який відбувся біля пам’ятника Дюку на Потьомкінських сходах, де НОФО виконував класичне мультинаціональне попурі. Цьому дійству передувала демонстрація документального кіно «Музика мені врятувала життя» («Оскар», 2014), присвячена пам’яті найстарішої жінки планети, що пережила Голокост, піаністці й педагогу, дружині відомого скрипаля Леопольда Зоммера — Алісі Херц-Зоммер (1904—2014 рр.). Цей фільм ще не демонстрували на східноєвропейських теренах. Ідею концерту під відкритим небом вперше у рамках подібного фесту підтримала одеська мерія.



Серед провідних учасників цьогорічного музичного дійства один із кращих представників світової піаністичної школи старшого покоління і добре знаний одеситами піаніст Борис Березовський (Брюссель, Бельгія). Він завершить програму фестивалю 26 червня виконанням Концерту для фортепіано з оркестром (1936) Хачатуряна та «Рапсодії в стилі блюз» Гершвіна у супроводі НОФО. Це ще одна родзинка фестивалю, адже «Рапсодії...» як піаніст виконував сам композитор 1928 року, і саме її запис став зразком, на який орієнтувався маестро Ерл (до речі, цей надзвичайно популярний твір НОФО ще не виконував).

Концерт Хачатуряна запропонував додати в програму Борис Березовський. Вважається, що це один із найбільш складних і рідко виконуваних творів подібного жанру, у якому слухача захоплює змагальність двох провідних партій — фортепіанної і оркестрової, і робиться це по-хачатурянівськи темпераментно. У концерті синкретично поєдналася стилістика і прийоми пізніх романтиків, імпресіоністів та модерністів, зокрема Прокоф’єва, чиїми порадами під час написання згаданого концерту користувався молодий композитор.

Один із фінальних номерів заключного концерту — твір Гершвіна «Американець в Парижі», який є в основному репертуарі НОФО.

Під час концертів у фойє філармонії демонструється художня виставка членів Одеської обласної організації НСХУ, на якій представлено мариністичні твори живопису, співзвучні з темою фестивалю.


Автор: Володимир КУДЛАЧ
Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Диригенти: Хобарт Ерл
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль «Black Sea Music Fest»
Джерело: Газета "День"



Додати: Share on Facebook

Інші:

Яку музику слухають найрозумніші люди
Українка, що зачарувала Пабло Пікассо
Іфігенія у геріатричному пансіонаті
Нова мистецька школа: шлях у нікуди
Український піаніст, який написав музичні шедеври у концтаборі: вражаюче відео
Тому що не Петлюра, або Як держінституції не підтримали проект з найбільшим потенціалом для промоції України у світі
Історія про кременчуцького хлопчика, який взяв чотири «Оскари»
Перший лавровий вінок для хору Олександра Кошиця з Праги
Як народилася легенда?
Кому варто слухати сумну музику
Творчість Олени Лущик у «музичних прем’єрах сезону»
Вихованка С. Лифаря в Києві
«Український прорив»
Яким буде «Севільський цирульник» у Національній опері
Великий Серж Лифар із Києва: історія життя директора паризької Гранд-Опери
«ФРАНЦУЗЬКА ВЕСНА»: У КИЄВІ ВИКОНАЮТЬ «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА»
Музика заради життя: мандрівний скрипаль влаштовує благодійні концерти просто неба
Музей, де можна пізнати і почути Гуцульщину
Виготовив 100 діджеріду. Як мелодія аборигенів змінила життя стоматолога з Вінниці
28 березня 1925 року народився Дмитро Гнатюк
Три несчастливые любви «отца украинской музыки» Николая Лысенко
Музыкальная терапия: полезные свойства классической музыки
Сила 100-літньої "ДУМКИ"
Захоплююча історія Віоли Сміт – 106-річної барабанщиці, яка досі продовжує грати і пити вино
У Львові демонізували Вагнера...
Чи розкриється знову скринька Пандори?
Левко Ревуцький: геній, який знищив свій талант, щоб не танцювати під кремлівську дудку
Як впливає музика на мозок і чи розумнішають від Моцарта?
Священик УГКЦ протягом життя записав понад 4 тис. українських народних мелодій
«Святий Франциск Ассізький» Олів’є Мессіана як духовний досвід
“У селі немає жодної сім’ї, де б хтось не грав у сопілку”. Іван П’ятничук і його сопілкарі
«День» надихає на шедеври
Слова іноді потребують музики, але музика не потребує слів...
Спадщина Січинського: Станіславський «Боян» та українські пісні за крону
Галицька додекафонія: Юзеф Кофлер і Тадеуш Маєрський
Звуки – живі: вони можуть бути цілющими або вбивчими…
Музичні столиці Європи: де послухати академічну музику в Гамбурзі
Методика Сузукі, або Як навчають музики з трьох років
"Кантус" – хор, який дарує крила
Композитор, що вмів дружити
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
418.jpg