Оркестр «Віртуози Львова» відкрив для швейцарських меломанів українську музику | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Оркестр «Віртуози Львова» відкрив для швейцарських меломанів українську музику
Академічний камерний оркестр
Бурко Сергій
Скорик Мирослав Михайлович
Оркестр «Віртуози Львова» відкрив для швейцарських меломанів українську музику
5 грудня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

Нещодавно Академічний камерний оркестр «Віртуози Львова» повернувся із Шопенівського фестивалю, який відбувається щорічно у Швейцарії у місті Женеві. На запрошення Асоціації Фрідерика Шопена оркестр мав честь уже вдруге виступити на цьому престижному європейському фестивалі. Символом єдності трьох народів — польського, швейцарського та українського — стала копія картини Фридерика Шопена із фондів Львівського історичного музею, яка була подарована оркестром дирекції фестивалю.

Про те, чим дивував оркестр «Віртуози Львова» на фестивалі Шопена у Швейцарії, та як сприйняла швейцарська публіка українську музику, у розмові із народним артистом України, засновником та художнім керівником оркестру Сергієм Бурком:

− Сергію Івановичу, яка особливість цьогорічного фестивалю Фридерика Шопена?

− Цьогоріч організатори фестивалю запропонували оркестру дві різні програми. Хоч Женева не дуже велике місто, але має дуже цікаві культурні традиції. Про це свідчить навіть і те, що у цьому європейського місті у Швейцарії щорічно відбувається фестиваль Фрідерика Шопена.

Оркестр представляв європейську музику, музику польських композиторів і українську музику. Це було для нас великою честю, а також великою відповідальністю, адже вперше було запропоновано виконати твори українських композиторів, зокрема, львівських. У поєднанні з європейською класикою і фортепіанними концертами Шопена, які звучали на кожному концерті фестивалю, також прозвучали Партита № 6 Мирослава Скорика, «Симфонія-естраваганца» Олександра Козаренка, «Отче наш» Максима Березовського, різноманітні мініатюри українських композиторів. Приємно те, що на одному з концертів, який відбувся вже за рамками фестивалю у Женеві взяв участь вихованець львівської музичної школи, молодий та талановитий, блискучий скрипаль Олег Каськів.

Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова"

− Як сприйняла публіка концерти українського оркестру?

− Загалом, організатори Шопенівського фестивалю дуже задоволені, високо оцінили майстерність оркестру, відзначили його професійність. Як розповідають музиканти оркестру «Віртуози Львова», багато слухачів після концерту підходили до них, і висловлювали своє захоплення саме українською музикою, зокрема тими творами, які виконав оркестр на фестивалі. Швейцарські меломани відзначили, що це дійсно цікава та глибока музика. Для них стало відкриттям, зокрема, Партіта № 6 Мирослава Скорика, адже це, чудовий твір, глибоко драматичний, наповнений цікавими образами та настроями.

Певною несподіванкою для них стало виконання «Симфонії-естраваганци» Олександра Козаренка. Здавалося б, що спільного з музикою Шопена мають ці твори, адже це зовсім різні епохи. Однак, виконання саме цих творів внесло різноманітність у програму концертів. В цьому цікавому поєднанні прозвучала також «Орава» польського композитора Войцєха Кіляра, також львів’янина. Нещодавно у Львові було встановлену пам’ятну дошку на будинку, де він народився. Власне, ці два твори мають особливе фольклорно-колористичне забарвлення, і тому так добре поєдналися для загального сприйняття концерту слухачами. «На біс» оркестр виконав знаменитий «Полонез» Міхала Клеофаса Огінського, і, знову ж таки, знамениту «Мелодію» Мирослава Скорика, що стало символічною ознакою, яка об’єднала оркестр, фестиваль і аудиторію.

Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова"

Оркестр «Віртуози Львова» щоразу на гастролях намагається підкреслювати українську європейськість, і те, що європейська історія, зокрема, у сфері музичної культури, близько дотична до львівського музичного середовища. Згадаємо, наприклад, Франса Ксавера Моцарта, Кароля Ліпінського...

− Оркестр «Віртуози Львова» для фестивалю подарував копію портрету Шопена. Як виникла така ідея?

− Так, і це стало справжньою несподіванкою для слухачів Шопенівського фестивалю. Оркестр «Віртуози Львова» привіз і подарував копію раритетного портрету Фрідерика Шопена, який намалювала його улюблена учениця 16-річна Марія Влодзінська. Оригінал цього портрету зберігається в фондах Львівського історичного музею. Є легенда, що Марія Влодзінська була останнім романтичним коханням композитора. Взагалі, ця картина,, стали приємним відкриттям для любителів музики Шопена, його дотичності до історії Львова , України. Адже в нашому місті багато років працював улюблений вчитель Фрідеріка Шопена, видатний польський піаніст та педагог Кароль Мікулі, який був ректором Львівської консерваторії. Портрет Фрідерика Шопена урочисто подарували фестивалю як символ європейської єдності. Хочу зазначити, що директор фестивалю Альдона Якобсон -Будревіч також відзначила це, як єдність України з Європою. Цей портрет символічно об’єднав три країни — Україну, Швейцарію та Польщу. Напевно, це саме ті ознаки нашої причетності до європейської історії та культури, які ми зараз намагаємося стверджувати у своїх прагненнях до європейського співтовариства та інтегрування до Європи.

Я вдячний директору Львівського історичного музею Богдану Миколайовичу Чайковському, який люб’язно надав нам у подарунок для фестивалю копію картини Шопена. У фондах Львівського історичного музею зберігається багато раритетних речей, пов’язаних з темою «шопеніани» тут, у Львові та в Україні. Зокрема, у музеї зберігаються його листи, переписка тощо. До речі, коли в Польщі на державному рівні відбувалось відзначення 200-річчя народження Ф. Шопена, саме Львівський історичний музей попросили підготувати відповідний каталог.

− Дякую за розмову.


Автор: Ольга Максим’як
Колективи: Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова"
Диригенти: Сергій Бурко
Композитори:Мирослав Скорик
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Джерело: Львівська філармонія



Інші:

Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
101.JPG