Майстер-клас від Зої Рожок | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Майстер-клас від Зої Рожок
Рожок Зоя
Національний академічний оркестр народних інструментів України
Гуцал Віктор Омелянович
Олійник Леся Степанівна
Майстер-клас від Зої Рожок
21 травня 2014, середа
Поширити у Facebook

У наш неспокійний, тривожний час необхідність спілкування з красою і гармонією, що їх несе музика, відчувається особливо спрагло, надто, якщо це спілкування стає мистецькою подією. А саме таким став концерт «Українські пісенні хіти», який відбувся в Національній філармонії України. Його програма підняла пласт української класичної музики, що нині, на жаль, залишається маловідомим.



Національний оркестр народних інструментів України під орудою художнього керівника та головного диригента Віктора Гуцала і тендітна красуня Зоя Рожок створили своєрідну презентацію української пісенної культури. Розсипи фольклорних зразків у композиторських обробках змінювали романси й оперні арії, які вже давно стали концертними піснями (наприклад, Пісня Наталки з «Наталки Полтавки» і Вальс Венери з «Енеїди» Миколи Лисенка, арія Йолан із однойменної опери Георгія Майбороди).

Було представлено також рідкісні обробки фольклорних джерел у жанрі розгорнутої оперної кантилени, наприклад народна пісня «Ой співаночки мої» в обробці Станіслава Людкевича. Прозвучали також перлини української музики — «Журавка» Олександра Білаша, «Ой піду я межи гори» і «Солов’їний романс» Анатолія Кос-Анатольського, «Дніпровський вальс» Ігоря Шамо. Вони, стали пісенними хітами, що звучать і з філармонічної, і з естрадної сцен. Секрет їх успіху — в красі ліричних мелодій і художніх поетичних текстів, які відтворюють щирі й правдиві почуття. Щоправда, такі хіти передбачають лише «живий звук», а їх виконання під силу професіональному, досвідченому співаку.

Тому програма концерту стала також демонстрацією уміння й майстерності молодої солістки Національної опери України Зої Рожок. Нещодавня випускниця Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського, лауреат міжнародних конкурсів, Зоя Рожок досягла вже значних успіхів. Її ніжне, гнучке колоратурне сопрано часто звучить і на оперній сцені, де вона співає провідні партії, і в концертних залах України, Франції, Німеччини, Польщі, Словаччини, Сербії, і в записах, і в стінах рідної аlma mater. Адже Зоя вже сама навчає майбутніх співаків, передаючи їм досвід свого професора, відомої співачки Діани Петриненко.

У своєму пісенному моноспектаклі Зоя Рожок створила галерею характерних портретів української дівчини: гордовита Наталка Полтавка, закохана Мавка (з опери «Лісова пісня» Віталія Кирейка), патріотична Йолан, зажурена «Журавка», «заворожена чарівним співом» (романс «Пливе моя душа» Михайла Жербіна). Кожна з виконаних пісень несла неповторний образ, чому сприяла й акторська майстерність і досвід Зої Рожок як оперної солістки. Жіночі музичні портрети доповнювали яскраві, у стилі українського модерну, сценічні строї співачки.

Симфонічну партитуру української пісні озвучував оркестр, у складі якого понад 50 музикантів, котрі володіють практично усіма національними інструментами України — від бандури і скрипки до флояри та дримби. Всесвітньовідомий колектив, якому в цьому році минуло 45, укотре полонив слухачів блискучою грою музикантів і солістів. Зокрема бурхливими оплесками оцінили віртуозну гру на свирілі Георгія Агратіни, на скрипці — Юрія Джміля, на сопілці — Володимира Овчарчина.


Автор: Леся Олійник
Колективи: Національний академічний оркестр народних інструментів України
Виконавці: Зоя Рожок
Диригенти: Віктор Гуцал
Музикознавці: Леся Олійник
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: http://www.day.kiev.ua



Інші:

«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
131.jpg