Мистецька глобалізація | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мистецька глобалізація
Басалаєва Євгенія Олександрівна
Національний камерний ансамбль
Басалаєва Євгенія Олександрівна
Мистецька глобалізація
Євгенія Басалаєва продовжує знайомити слухачів із елітною музикою Європи
11 жовтня 2013, п'ятниця
Поширити у Facebook

У рамках VIII Міжнародного фестивалю мистецтв «Діалоги культур» відбувся гала-концерт «Швейцарське інтермецо. Віденський концертштюк» (із циклу «Елітні вечори камерної музики Євгенії Басалаєвої»). Чимало шанувальників класичного мистецтва побували на цій імпрезі, яка відбулася у Національної філармонії, що нещодавно відзначила свій 150-літній ювілей, перенеслися подумки на кілька десятиліть назад і, увімкнувши свою фантазію, уявили себе у віртуальному оточенні шляхетного товариства Київського купецького зібрання, налаштованого на сприйняття салонних вальсів і полонезів (таку унікальну можливість мав кожний із відвідувачів оригінального проекту відомої піаністки та музично-громадської діячки Євгенії Басалаєвої).

Саме цій енергійній жінці до вподоби бути законодавицею музичної моди на елітність, шляхетність в їхньому класичному, первісному сенсі, поняття, що в наш час нерідко підмінюються ерзацами. Вона й сама уособлює шляхетність і вносить цей «аристократичний ген» у свої численні мистецькі проекти. Її бренд — концертні програми «Елітні вечори з Євгенією Басалаєвою» — це щоразу занурення у нову, часто зовсім невідому сучасному слухачеві, класичну музичну культуру різних країн світу.

Цього разу у фокусі уваги піаністки опинилася музика Швейцарії, держави, що в сім’ї європейських країн особливо бережливо зберігає високі традиції професійної музичної освіти: саме з навчальних закладів Швейцарії розпочало свою блискучу кар’єру чимало відомих у світі музикантів.

Кожний з елітних концертів Євгенії Басалаєвої — це справжній мистецький витвір високого гатунку, наповнений свіжими оригінальними ідеями, своєрідними «кодами», що ламають традиційні уявлення про формат звичайного концерту. Мисткині властиве прагнення до створення навколомузичного, загальнохудожнього простору й відчуття урочистої атмосфери загального емоційного піднесення, розсіяних вже в приміщенні фойє Національної філармонії особливих флюїдів свята різних мистецтв. Наприклад, цього разу запрошених гостей насамперед чекала своєрідна «прелюдія»: зустріч із виставленими у фойє роботами цікавих сучасних українських митців — мандрівного фотохудожника, есперантиста Євгена Ковтонюка і художника, який створює свої живописні роботи під водою Олександра Білозора, ім’я якого внесено до Книги рекордів Гіннеса. Всі фотосюжети, як зрештою і художні полотна, об’єднувала спільна тема — тема води, водної стихії, про що свідчили їхні назви: «До водоспаду Ігуасу» (Бразилія), «Вбрід» (Зімбабве), «Слон у воді», «Водоспад зимою» та інші. Саме динамічний образ води, цієї дивовижної субстанції, був покликаний, за задумом авторки проекту, створити отой необхідний спільний художній простір, об’єднуючий візуальну і звукову сфери концертної програми.

Знайомство з фортепіанними творами швейцарських композиторів — Шарля Самюеля Бові-Лісберга, Йогана Карла Ешмана у віртуозному виконанні Євгенії Басалаєвої, розкрило перед присутніми блискучу атмосферу салонного музикування, що панувала в XIX столітті в Європі, сучасниками якого були ці композитори. Детально продумана різнокольорова «партитура» світлового супроводу під час гри піаністки, а також відеопроекція її рук на фортепіанній клавіатурі на тлі рухливих струменів води своєрідним чином продовжувала лінію образів води з живописних фоторобіт у фойє.

У виконанні Євгенії Басалаєвої та Ольги Дмитренко (орган) як справжній гімн розкішній природі Швейцарії прозвучала п’єса для органу та фортепіано Віталія Годзяцького під промовистою назвою «Ноктюрн (Присвята Швейцарії)».

У другому відділі концерту «слово» було надано відомому швейцарському віолончелісту Олександру Кагановському, (він, до речі, родом з Києва), який ефектно представив Концерт для віолончелі з оркестром Отмара Шока. А справжню насолоду отримали присутні під час звучання Кларнетового концерту ля мажор В. А. Моцарта у виконанні відомого кларнетиста сучасності Дарко Брлека та Національного камерного ансамблю «Київські солісти».

Нагадаємо, що минулорічним концертом Є. Басалаєвої «Автографи літопису часу» стартував благодійний мистецький проект «За духовне відродження України», метою якого є збір коштів на придбання роялів австрійської фірми Joseph Brodmann Piano Group для концертного залу столичного Будинку актора, а також для зали колишньої колегії Павла Галагана — Національного музею літератури України.



Автор: Наталія Семененко
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Виконавці: Євгенія Басалаєва
Діячі мистецтв: Євгенія Басалаєва
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
142.jpg