Лист-відповідь на звинувачувальну публікацію на порталі ZAXID.NET стосовно ректора Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка професора Ігоря Пилатюка | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Лист-відповідь на звинувачувальну публікацію на порталі ZAXID.NET стосовно ректора Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка професора Ігоря Пилатюка
Пилатюк Ігор Михайлович
Лист-відповідь на звинувачувальну публікацію на порталі ZAXID.NET стосовно ректора Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка професора Ігоря Пилатюка
30 березня 2014, неділя
Поширити у Facebook

Події останніх місяців кардинально змінили свідомість українського суспільства, змусили кожного з нас іншими очима подивитись на себе і своє місце в світі. Більшість з болем в серці переживала трагічні події на Майдані, а нині – в Криму і на Сході та намагається всім, чим може, допомогти і привернути увагу світу до боротьби України за свою незалежність.

Але, виявляється, дехто на гребені політичної хвилі ловить момент для зведення особистих порахунків і проштовхування власних інтересів. Частішими стають численні грубі фальсифікації та провокації. Згадаймо хоча б той нещодавній факт, який мав місце під час народного зібрання на Львівському Майдані з нагоди 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка, коли в присутності тисяч людей грубо обмовлено, очорнено й зневажено Міського Голову п. Андрія Садового…

Одним із таких пафосних «протестних» моментів став відкритий лист проти ректора Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка професора Ігоря Пилатюка, опублікований на порталі ZAXID.NET 15 березня 2014 року від імені «музичної громадськості», причому анонсується 60 підписантів, проте більшість з них своїх імен не оприлюднила, сховавшись за прізвищами знаних у Львові Миколи Кацала, Георгія Павлія, Мирона Юсиповича. Аргументи авторів просто-таки «залізні»: Пилатюк «не має права диригувати концертом-реквіємом пам’яті Небесної сотні 30 березня (який, до речі, він же й ініціював, розіславши крім того у всі музичні академії України та до понад 200 музичних установ у всьому світі листи-заклики приєднатись до нас з такими ж вечорами пам’яті), бо «в 2004 р. був офіційною довіреною особою на виборах у президенти В. Януковича по Львівській області (а власне Янукович наказав стріляти у невинних людей!), виглядає як спроба сховатися за цими патріотичними заходами».

Слід зазначити, що:
1. в 2004 р. Янукович ні в кого не стріляв. (Сам ректор у розмові із ZAXID.NET заявив, що ніколи не був членом будь-якої партії, а у львівському обласному осередку Партії регіонів, що недавно саморозпустився, ZAXID.NET підтвердили, що Пилатюк не стояв на партійному обліку.)
2. Отже, Ігор Пилатюк не мав нічого спільного з ПР.
3. Коли ж Янукович дійсно постав злочинцем проти людяності, то львівський ректор поставився до цього так само з обуренням і протестом, як і вся українська творча інтелігенція. Практичним свідченням того є його відношення до бажання студентів музичної академії їхати на Майдан. Ще 2 грудня 2013 р., після побиття студентів в Києві 30 листопада, в ЛНМА ім. М.Лисенка пройшли загальні збори колективу, на яких студентська профспілка оголосила про намір вислати групу до Києва, для цього був оголошений збір коштів серед викладачів, і ректор символічно передав стяг академії студентам, що виїжджали на Майдан. Тобто патріотичні наміри студентів отримали повну підтримку ректора. І це доказ не словом, а ділом.

А от у авторів листа в наявності лише пусті словеса, не підкріплені – крім наведеного вище – ні одним фактом. Наприклад: «за його каденцій Музична Академія стала чи не найкорумпованішим Вузом міста Львова». На якій підставі вони нагородили ЛНМА таким ганебним звинуваченням? Якщо є конкретні факти корупції – наведіть, виступіть відкрито, зараз час дійсно дозволяє це зробити, якщо ж ні, то таке звинувачення просто голослівне. Звертаємо увагу осіб, яким відомо про факти корупційних дій членів колективу ЛНМА, що їхнім громадянським обов’язком є повідомити про такі дії відповідні правоохоронні органи.

Далі: «Тому природньо, що після перемоги Майдану студенти Академії виступають проти його перебування та, особливо, проти переобрання на цю посаду». Ось де основна мета цієї публікації: комусь страшенно хочеться всістись у ректорське крісло, не очікуючи чергових виборів восени 2014 р.!

Оскільки ж у Ігоря Пилатюка разом з колективом за роки його керівництва було багато реальних досягнень: отримання академією статусу Національної, ремонт приміщення і гуртожитку, урочисте святкування 150-річчя та 155-річчя закладу, підписання угод про міжнародну співпрацю з більш ніж 20 академіями та університетами Європи, проведення численних виконавських конкурсів на базі вишу, відкриття Спеціалізованої Ради по захисту кандидатських дисертацій, підвищення наукового цензу вишу вдвічі, відкриття нових кафедр (зокрема музичної україністики і медієвістики), відновлення видання журналу «Українська музика» та видання численних наукових збірок, виховання кількох десятків лауреатів міжнародних конкурсів – і це лише невелика частка із зробленого! – то претенденти заздалегідь готують ґрунт, не гребуючи ні брехнею, ні пересмикуванням фактів. Є серед підписантів і особисто ображені, як нп. професор, що за понад 30 років праці в консерваторії – інституті – академії відзначився тим, що воював з кожним наступним ректором: спочатку з З. Дашаком, потім з М. Крушельницькою і врешті з І. Пилатюком. Є і особи, що розраховували на місце праці чи на керівництво кафедрою в академії і його не отримали. Ось і користуються нагодою «вирівняти рахунок».

За кілька місяців у Львівській національній музичній академії ім. М.Лисенка оголосять вибори ректора. Тоді й відбудеться представлення програм кандидатів, з’явиться можливість їх порівняти і вибрати найперспективнішу для майбутнього розвитку найстарішого в Україні музичного вишу. Але вибрати саме продуктивну програму, а не загрузнути в болоті образ і звинувачень, яких і так забагато в нашому житті. Давайте ж разом перейматись долею нашої культури, а не амбіціями та інтригами!

Щодо кандидатури диригента для виконання Реквієму Вольфганга Амадея Моцарта на честь вшанування пам`яті “Небесної Сотні”, то Вчена рада, колектив Академії здатні вирішити це питання в якнайкращий спосіб.

Цей лист-відповідь прийнято Вченою радою Львівської національної музичної академії імені М.В.Лисенка 17.03.2014 р. (протокол № 5) після детального обговорення (без присутності Голови Вченої ради, ректора І.Пилатюка) професорами та студентами членами Вченої ради, опублікованого 15.03.2014 р. на порталі ZAXID.NET відкритого листа «музичної громадськості».


Діячі мистецтв: Ігор Пилатюк
Навчальний заклад: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка
Джерело: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
290510_020.jpg