Українські "Варіації" у Скандинавії | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Українські
Пасічник Наталя
Скорик Мирослав Михайлович
Українські "Варіації" у Скандинавії
Це єдина платформа Скандинавії, де меломани мають змогу ознайомитися з українською академічною музикою.
11 листопада, неділя

У Стокгольмі відбувся Другий фестиваль української музики у Швеції "Переосмислюючи Європу: Україна"/Rethinking Europe: Ukraine, на якому композитор Мирослав Скорик представив світову прем'єру спеціально написаного для фестивалю твору "Варіації на шведську тему", присвяченого українсько-шведській піаністці Наталії Пасічник.

Цей музичний форум — єдина платформа Скандинавії, де меломани мають змогу ознайомитися з українською академічною музикою.



Торішній перший фестиваль представив у столиці Швеції романтичну національну музику. Цьогорічний — українську музику епохи бароко Максима Березовського і Дмитра Бортнянського та трьох найвизначніших постатей української сучасної музики — славнозвісних "Три С" — Мирослава Скорика, Євгена Станковича, Валентина Сильвестрова у виконанні скандинавських і українських солістів: альтиста Генріха Френдіна, кларнетиста Еміля Йонассона, піаністки Наталії Пасічник, оперної співачки Ольги Пасічник, скрипальки Мирослави Которович і шведського оркестру REbaroque.



Мирослав Скорик відвідав музичний форум і презентував спеціально написаний для цієї події твір — "Варіації на шведську тему" для фортепіано з оркестром.

Світова прем'єра відбулася під час гала-концерту фестивалю у найпрестижнішій залі Стокгольму — Консертхусеті.

Шведська публіка, яка максимально стримана в емоціях, оваціями вітала не тільки прем'єру, а й кожен твір Маестро.

Цікаво, що цей твір став нашим своєрідним українським фестивальним алаверди. Адже важливим інгредієнтом гала-концерту торішнього фестивалю була присвята шведської композиторки Андреа Тарроді: вона взяла нашу мелодію "Сизокрилий голубоньку" та шведську народну "Чисті зорі", поєднала їх, і вийшло концертино Songs of the Sky. Для фахової спільноти це стало подією.

До речі, наш видатний композитор відвідав Швецію вперше. Символічно, що відбулося це в його ювілейний рік. Творчу поїздку подарували композитору організатори фестивалю, адже Наталія Пасічник уже понад 25 років живе у Швеції, є знаною в Європі й Америці концертуючою піаністкою.

Респекту заслуговують саме шведські солісти, що грали українську музику. Так, альтист Генріх Френдін із притаманною шведам зовнішньою стриманістю дуже емоційно виконав "Гірську легенду" Станковича. А кларнетист Еміль Йонассон просто-таки продемонстрував вир емоцій у "Карпатській рапсодії" Скорика. Часом навіть здавалося, що звучить ця музика не за сотні кілометрів від України, а десь в одному з карпатських містечок, — так правдиво передав молодий віртуоз національні тематизми.

Власне, саме для реалізації таких проектів-колаборацій Наталією Пасічник і був створений чотири роки тому Український інститут у Швеції, головною метою якого стало просування української культури не для діаспори, а у професійний простір.

У результаті — успішні практики культурної дипломатії в дії, причому з приватної ініціативи. З української сторони її партнером є ГО Responsible Future. Саме вони в цьогорічному фесті відповідали за серію концертів у рамках фестивалю з участю обдарованих дітей із різних куточків України, інколи — з непростою долею.

Віра Вільховченко з Кременчука (11 років), Артур Чорний з Олександрії (14 років), шістнадцятирічний Антон Бондаренко з Дніпра; брати Роман і Олександр Федюрки, 13-ти і 8-ми років, з Києва ознайомили шведів із творами українських композиторів, давши три концерти у церкві Св. Джеймса, Steinway Piano Gallery та у Віфлеємській церкві. Саме після концерту в Jakobskyrkan до них підійшла шведська бабуся й сказала, що вона в житті багато всього бачила, її важко здивувати, але щоб малі діти грали на такому професійному рівні — у свої 80 із гаком років не могла навіть уявити. Найбільше її вразило, що це діти з країни, в якій іде війна…


Автор: Ольга Стельмашевска
Виконавці: Наталя Пасічник
Композитори:Мирослав Скорик
Джерело: Дзеркало тижня



Додати: Share on Facebook

Інші:

Класична музика покращує серцебиття
Сміливі ініціативи Одеської опери
МАЙСТЕР ТРИ РОКИ ШУКАВ У КАРПАТАХ ЯЛИНУ, ЩОБ ЗРОБИТИ З НЕЇ СКРИПКУ
Уроки доброти
Легенды и были Одесской филармонии
Композитори пишуть спеціально для неї
Учитель Давида Ойстраха: "Деточка, сыграй мне эту фразу, как вкусный борщ"
Соломія Крушельницька в образі Аїди на фото 1900 року
Патрік Генрі Хьюз: незрячий хлопець, який став віртуозним музикантом
Київський король світового фортепіано
Як вибрати музичну школу і не помилитися?
Українські "Варіації" у Скандинавії
Вуличним музикантам у Львові заборонили виступати без дозволів. Як все працює на практиці?
Чого найбільше боявся Фридерик Шопен?
Дует батька і сина Бочеллі
Музика пам'яті
Класична музика в контексті реклами і маркетингу
Вересень: творчий пошук ідей
Дні музики Мирослава Скорика у Львові
Мирослав Скорик і музика Львова
Кістки та фрески: про що мовчать стіни Львівського органного залу
З любов’ю, Скорик
Принц піаністів
Які фестивалі потрібні та де їх проводити?
Під звуки піаніно: юний принц Джордж займатиметься балетом
Покинуті фортепіано і роялі у дивних світлинах
Бах для ...корів
Клуб композиторів
Яна Тойбер показала удивительный мир балерин
Українські примадонни в музиці
190 років з дня народження Міхала (Михайла) Адамовича Завадського (1828-1887) – відомого польського і українського композитора, піаніста, педагога
Як створюється опера: від задуму до виходу на сцену
Вражаючий звук і кількасотрічні музичні інструменти: Чому Закарпаття називають органним краєм
Міжгалактичний арт-проект музика для прибульців
Уродженець Кременця, який врятував Карнегі-Холл
Класична музика в суді. А чому б ні?
Ще одна причина записати дитину на фортепіано
Марко Р.Стех: Творчість Василя Барвінського виявилася могутнішою від кремлівського диктату
Мирослав Скорик. Інтелігентний бешкетник
Сто великих украинцев - Сергей Михайлович Лифарь
      © 2008-2018 Music-review Ukraine