Національній опері виповнилося 150 років: які таємниці зберігає театр | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Національній опері виповнилося 150 років: які таємниці зберігає театр
Національній опері виповнилося 150 років: які таємниці зберігає театр
2 грудня, субота

"Сегодня" продовжує розповідь про Київському театрі опери та балету, який цього року відзначив 150-річчя. Нам вдалося побувати в будинку у вихідний і побачити його без глядачів.

Особливо вражає масштабами сцена. Вона побудована під ухилом в чотири градуси, щоб глядач міг чітко бачити, що відбувається на ній, а також всі декорації. Під ухилом побудований і партер, де крісла розставлені в шаховому порядку. Сцена - 34 м в ширину і 27 м у висоту (дев'ятиповерховий будинок). Такою вона стала після реконструкції в 1980-х роках.







"Портал сцени зараз закритий від залу протипожежною завісою, її вага 20 тонн, вона зроблена з металу і азбесту. Як відомо, другий київський міський театр згорів в 1896 році, шансів без завіси у нього не було. В ті часи театри горіли дуже часто, наприклад, під час пожежі у Віденській опері загинуло до тисячі осіб ... у Києві під час пожежі люди не постраждали. у новому театрі, відкритому в 1901 році, протипожежна завіса була встановлена у вигляді розсувних металевих воріт", - розповідає нам архіваріус театру Лариса Тарасенко.

Підлога сцени вкрита палубним брусом, вона добре пружинить під артистами. Під нею є спеціальні сейфи для зберігання декорацій, а в чотирьох місцях навіть обладнані маленькі ліфти, розраховані на одного артиста. У балеті "Жизель" головна героїня раптово з'являється з могили. До речі, на сцені, крім величезної кількості освітлювальних приладів, є навіть своя дзвіниця, вона обладнана декількома дзвонами, які звучать під час вистав.

У 1950-х роках на сцені стався курйозний випадок.

"Виявляється, театр подобається не тільки глядачам, але і щурам. Тут їх, звичайно, завжди цькували, але ось один щур став легендарним, оскільки був дуже музичним. Він любив забратися на колосники – верхні конструкції над сценою – і слухати оперу. Артисти часто помічали його по червоних оченятах в темряві. Під час виступу народної артистки СРСР Зої Гайдай стався конфуз.

Під час виконання арії на верхній ноті вона відверто дала "півня". Мабуть, для щура це теж стало несподіванкою, він звалився прямо на голову Гайдай. Від переляку Зоя Михайлівна втратила свідомість. Скандал. Швидко опустили завісу, артистку привели до тями. Потрібно віддати їй належне, вона знову вийшла на сцену. А коли підняла голову, побачила на колосниках червоні оченята. Щур вже встиг забратися на своє місце, щоб слухати

Балерини театру згадують, що колись до вікон театру внадилася кішечка, яка взимку любила приходити і дивитися, як вони танцюють. Так тривало кілька років. До речі, живність на сцену театру не виводять, а використовують муляжі - дуже переконливий реквізит, що виготовляється бутафорами театру.


Фото: Александр Яремчук
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: /ukr.segodnya.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Прості історії: тромбоніст Богдан Роменський
Продовження історії успіху: Український молодіжний оркестр отримає близнюка
Чернівецький симфонічний оркестр: історія на чверть століття
Незвичайний метод знищення ракових клітин
"Папороть" Станковича: повернення легенди
В Сьомій симфонії Бетховен використав мотиви народних пісень
Фестиваль "Одеське бельканто": юні вокалісти представили свою творчість
Німецька традиція виготовлення органів та італійська піца як спадщина ЮНЕСКО
Видатний оперний співак і талановитий художник Федір Стравінський був тісно пов’язаний із Україною
Національній опері виповнилося 150 років: які таємниці зберігає театр
Відлунали акорди Міжнародного пректу "Музика є вищим одкровенням"
У Музеї Максима Рильського презентували видання "Максим Рильський. Лібрето опери "Євгеній Онєгін". Український переклад"
Сергій Подолянчук: "Обдарована українська молодь не налаштована на перемогу"
Кароль Шимановський - погляд з туманного Альбіону
Одна з перших у світі жінок-диригенток ─ родом з Уманщини
Тетяна Сергеєва: "Музичне мистецтво необхідно вивчати і в загальноосвітній школі"
Зірка світової опери зійшла в Ірклієві
Нове дослідження з музичної історії Львова
Діамант буковинської музики
Названо найкращу музику для смерті
Київську оперу перейменовували сім разів
Головний академічний концертний зал Києва намагається стати ближчим до слухача
Сергій Борткевич: il memoria
Священик, композитор, патріот: як Остап Нижанківський боровся з нафтовими спекулянтами
Ігор Стравінський і Коко Шанель
Флейта чистого золота
Марко Р. Стех: Світові потрібний Борис Лятошинський
Сіднейську оперу будували 14 років
Молодість, енергія і віртуозність
Не закохатися після цього в Бартолі, Генделя, оперу , Зальцбург неможливо.
Пам'яті берегівчанки Євгенії Ніткулинець - відомої композиторки Закарпаття
Чар-голос українського Орфея
Марко Р. Стех: Світової слави композитор-модерніст Ігор Стравінський – українського роду
Композитор Віктор Теличко збагачує дитячу музику закарпатським інтонаційним колоритом
"Найталановитіший танцюрист покоління". Як українець підкорив Велику Британію
Відлуння столітніх оплесків
Закарпатський камерний хор «Кантус»: становлення, перемоги, плани
Психологи розповіли, в якому віці краще починати навчання музиці
Вчені з'ясували, яка музика покращує креативність
Ян Сибелиус (1865-1957) композитор
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
080910_019.jpg