Національній опері виповнилося 150 років: які таємниці зберігає театр | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Національній опері виповнилося 150 років: які таємниці зберігає театр
Національній опері виповнилося 150 років: які таємниці зберігає театр
2 грудня 2017, субота
Поширити у Facebook

"Сегодня" продовжує розповідь про Київському театрі опери та балету, який цього року відзначив 150-річчя. Нам вдалося побувати в будинку у вихідний і побачити його без глядачів.

Особливо вражає масштабами сцена. Вона побудована під ухилом в чотири градуси, щоб глядач міг чітко бачити, що відбувається на ній, а також всі декорації. Під ухилом побудований і партер, де крісла розставлені в шаховому порядку. Сцена - 34 м в ширину і 27 м у висоту (дев'ятиповерховий будинок). Такою вона стала після реконструкції в 1980-х роках.







"Портал сцени зараз закритий від залу протипожежною завісою, її вага 20 тонн, вона зроблена з металу і азбесту. Як відомо, другий київський міський театр згорів в 1896 році, шансів без завіси у нього не було. В ті часи театри горіли дуже часто, наприклад, під час пожежі у Віденській опері загинуло до тисячі осіб ... у Києві під час пожежі люди не постраждали. у новому театрі, відкритому в 1901 році, протипожежна завіса була встановлена у вигляді розсувних металевих воріт", - розповідає нам архіваріус театру Лариса Тарасенко.

Підлога сцени вкрита палубним брусом, вона добре пружинить під артистами. Під нею є спеціальні сейфи для зберігання декорацій, а в чотирьох місцях навіть обладнані маленькі ліфти, розраховані на одного артиста. У балеті "Жизель" головна героїня раптово з'являється з могили. До речі, на сцені, крім величезної кількості освітлювальних приладів, є навіть своя дзвіниця, вона обладнана декількома дзвонами, які звучать під час вистав.

У 1950-х роках на сцені стався курйозний випадок.

"Виявляється, театр подобається не тільки глядачам, але і щурам. Тут їх, звичайно, завжди цькували, але ось один щур став легендарним, оскільки був дуже музичним. Він любив забратися на колосники – верхні конструкції над сценою – і слухати оперу. Артисти часто помічали його по червоних оченятах в темряві. Під час виступу народної артистки СРСР Зої Гайдай стався конфуз.

Під час виконання арії на верхній ноті вона відверто дала "півня". Мабуть, для щура це теж стало несподіванкою, він звалився прямо на голову Гайдай. Від переляку Зоя Михайлівна втратила свідомість. Скандал. Швидко опустили завісу, артистку привели до тями. Потрібно віддати їй належне, вона знову вийшла на сцену. А коли підняла голову, побачила на колосниках червоні оченята. Щур вже встиг забратися на своє місце, щоб слухати

Балерини театру згадують, що колись до вікон театру внадилася кішечка, яка взимку любила приходити і дивитися, як вони танцюють. Так тривало кілька років. До речі, живність на сцену театру не виводять, а використовують муляжі - дуже переконливий реквізит, що виготовляється бутафорами театру.


Фото: Александр Яремчук
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: /ukr.segodnya.ua



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
080910_019.jpg