Валентин Сильвестров: медитація крізь час | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Валентин Сильвестров: медитація крізь час
Громов Євген
Сильвестров Валентин Васильович
Валентин Сильвестров: медитація крізь час
28 вересня, четвер

Днями у галереї «КалитаАртКлуб» до 80-тиріччя Маестро відбувся символічний і тихий – і у цьому теж символічний – концерт «20 років потому…». Музику Сильвестрова виконував піаніст Євген Громов.



Говорячи про музику Валентина Сильвестрова, підсвідомо виникає бажання уникати слів «твір» або «композиція». Його музика – явище сучасного мистецького простору. І не лише через досконалість композиторської майстерності (музика видатного «С» сповнена символічних смислів, вона метафорична – її треба розшифровувати). А й через поєднання складного змісту із оманливою простотою ліричного звучання; через внутрішню насиченість, особливу рефлексію, коли слухач розчиняється у звучанні, вслухається в нього усім єством.



Грати, або співати музику Сільвестрова складно. Бо виконавець має відтворювати нотний текст, розумітися на символічній мові композитора й, водночас, утримувати під час виконання стан внутрішнього напруження. Не дивно, що музиканти, які вже є сталими виконавцями його творів, знаходяться в колі образів, символів, відчуттів Майстра роками. Один з цього кола – піаніст Євген Громов, що почав виконувати фортепіанну музику Сильвестрова саме 20 років тому.



Фортепіано – інструмент надзвичайний у сенсі можливостей звуковидобуття. Від найніжніших торкань і серпанку легкого повітряного мережива – до потужності, зданої вщерть заповнити величезну концертну залу соковитими звуковими потоками. Безліч нюансів: голчата гострота, шовкова м’якість, дзвінка переливчастість, сухувата речитація…
Саме для цього інструменту написана переважна більшість творів Сильвестрова. Нагадаємо, що протягом життя композитор писав музику в різних стилях, і це відбилося на концертній програмі: звучала авангардистська «Тріада» (серійно-пуантилістична техніка), трагедійні сонати №2, №3 (полістилістика), лірична «Усна музика», безтілесний «Вісник – 1996», «Три багателі» (символічна наївність та остання простота).

Світла зала, картини, камерність, невелика кількість слухачів. Атмосфера якнайкраще допомагала слухати, чути, розчинятися. Тихі голоси – навіть у антракті. Після того, як відлунав останній звук рояля, залишалося відчуття, ніби вслухаєшся у щось таємне.

Після останніх оплесків Євгену Громову Валентин Сильвестров сів за рояль. І кілька хвилин імпровізував, працюючи із настроями, гармоніями, темою. Він дозволив спостерігати, як музичні елементи у калейдоскопі його сприйняття переміщуються, змінюють колір, послідовність, візерунок. І все це – музика, яка триває й триває. І немає їй завершення.



Автор: Вікторія Наумчук
Виконавці: Євген Громов
Композитори:Валентин Сильвестров



Додати: Share on Facebook

Інші:

У Нікосії відбувся святковий концерт української класичної музики
Фестиваль української культури у м. Тіхуана (Мексика)
Одному з найавторитетніших провідних хорових колективів України та Європи –Академічному хору Українського радіо виповнилось 85 років!
Музика Падеревського зазвучала у виконанні польських і українських музикантів
25 років творчої діяльності «Cantus» відзначив концертом
Київська Опера показала осучасненого Фауста
В Чернігові відбувся магічний вечір прем’єр
Конкурс Турчака: слухай вічність!
Естафета поколінь
Пісенний... Едем
Тернополянам продемонстрували Ренесанс у джазі
На Стрийщині відзначили 140 річницю від дня народження Миколи Леонтовича
Концерт класичної музики у Берні на честь пам‘яті жертв Голодомору 1932-1933 років в Україні
В Ужгороді "Cantus" відзначить концертом свій ювілей
Музичний фестиваль імені Анатолія Кос-Анатольського відбувся у Коломиї
Підсумовуючі творчий семестр камерного оркестру «АКАДЕМІЯ»
Концерт "Станкович–Сильвестров / Вечір Ювілярів" - 22.11.17 Будинок Актора
В Киеве состоялся Гранд-концерт "O FORTUNA!" с Андреем Бондаренко
Великий прийом в Органному залі у Львові зібрав майже тисячу гостей
У Національній опереті відбудеться гранд-фінал міжнародного фестивалю “Відкриваємо Падеревського”
Вокальная романтика в Национальной филармонии Украины: баритон Виктор Рудь
У Львівській філармонії пам'ять жертв Голодомору вшанували концертом "Жнива скорботи"
В Одесі – прем’єра актуального «НАБУККО» Дж. Верді або Південно-західний альянс одеського «Набукко»
На фестивалі «Два таланти» юні музиканти представили майстерну гру на фортепіано
Фестиваль української музики «Переосмислюючи Європу: Україна»/Rethinking Europe: Ukraine
Четвертий фестиваль Vinnytsia Adolph Sax Festival завершився великим гала-концертом
У Києві з великим успіхом відбувся концерт, який завершив масштабний творчий проект «Три С»: Скорик — Станкович — Cильвестров»
"Три С" як новий формат
10 листопада в Національній опері України відбувся гала-концерт, присвячений творчості Скорика, Станковича і Cильвестрова
Петр Чуприна: "Еще никогда за последние 30-40 лет не было такой заполняемости зала Национальной оперы"
Те, з чого зроблені мрії
У Дніпрі відбувся концерт японського піаніста
«RADIO CHOIR_UA»: мистецтво Хору Українського радіо в сучасному форматі.
Гендель і джаз
Китай по-українськи, або де зустрілися Європа і Азія
Національна оперета здійснить масштабний гастрольний тур до Івано-Франківська
Валентин Сильвестров: прем’єри всесвіту
Юна флейтистка із Закарпаття успішно виступила у Лондоні разом з камерним оркестром
Американська піаністка Надєжда Влаєва включила Чернігів у своє всесвітнє турне, яке нещодавно розпочала концертом в Бельгії.
«RADIO CHOIR_UA»: мистецтво Хору Українського радіо в сучасному форматі
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове