Концерт за участю Телеграм-бота | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Концерт за участю Телеграм-бота
Концерт за участю Телеграм-бота
26 жовтня, п'ятниця

21 жовтня у Львівському органному залі пройшов унікальний Концерт для ансамблю, публіки і Телеграм-бота.

Концерт відбувався за активної участі відвідувачів органного залу. Слухачі мали змогу вільно переміщатись залом, та вирішувати, що грати музикантам. Технічно все відбувалось за допомогою месенджера "Телеграм" та спеціального бота, якого написали спеціально для концерту.

"Мене ніколи не влаштовувала концертна ситуація у світі", - розповідає скрипаль та композитор Олександр Пільчен. Разом із Ukrainian Festival Orchestra підготував унікальний перформанс.

"Культура концерту була народжена із появою опери, приблизно в 16 столітті. До цього були лише церква та вулиця. В церкві — духовний спів, на вулиці — танці, розповідає скрипаль. - Традиція концерту залишилась сталою до 19 століття. Французька революція змінила підхід до неї. Тоді, люди почали цікавитись музикою, отримали доступ до мистецтва. Сучасна класична музика не популярна. Бо хоче існувати в ситуації, коли публіка, мусить вислухати виконавця до кінця, та не може вплинути на саму ситуацію.

Два століття тому, інтерактив із публікою був яскравіший — кидали яйця та томати, якщо робота артиста була погана. А зараз — глядач можете лише стати і піти. Немає взаємодії із митцем.

Навіть у тій же ж церкві, зокрема протистантській є можливість активної участі у месах. Я не релігійна людина, та й загалом меси мені не подобаються. Але це наштовхнуло на думку: А що, якщо глядач зможе вирішувати, що саме грати музиканту?"

В концерті за участі Телеграм-бота взяли участь 11 музикантів. В оркестрі не було чіткої ієрархії, усі музиканти виконували рівні між собою партії. Залучили й такі експерементальні предмети як шифер, пластикові труби, шматки металу, дерево:

"Для усіх музикантів, написав по 11 фрагментів. Глядачі через месенджер "Телеграм" могли обирати музиканта та фрагмент, який хотіли почути, - розповідає Пільчин. - Звісно повної свободи дій не було, адже я композитор і це мій твір. Та вплинути на нього була змога у всіх присутніх. Спостерігав, як публіка взаємодіє між собою та із оркестром. Спочатку всі соромились, а потім захопились. Телеграм-бот — автоматизував цю роботу, і дав глядачам анонімність. Це розширило свободу дій".

"Такі перформенси - це те, чого потребує сучасна публіка і те, чого вже давно очікував Львів, - розповідає директор Львівського органного залу Тарас Демко. - Відвідувачі органного залу вже звикли до проектів романтичної, камерної та симфонічної музики, до органової музики, до Брамса, Вівальді, Моцарта, Шопена. Гадаю, що Львівський органний зал — община, яка має форсувати і бустити якісний музичний продукт, а разом із тим не припиняти експерементувати та розширювати рамки сприйняття.

В академічному середовищі музикантів панує конформізм. Поважні інституції бояться експерементувати, аби не втратити свою публіку. Тому такі креативні митці, як Олександр Пільчен залишаються поза увагою. Згадую, коли Олександр презентував проект, сказав: "Всі і так весь час в телефонах, то чому нам не використати телефони?" Однозначно, ми не будемо догоджати авдиторії у всьому. У нас теж є певне бачення і місія. Щасливі, що саме наш Ukrainian Festival Orchestra мав нагоду вперше в історії взяти участь у такому грандіозному проекті".

"Домовитись із Львівським органним залом не було проблемно. Нове керівництво дуже відкрите до нового, - ділиться Пільчин. - Презентував проект Івану Остаповичу та Тарасу Демку, дирекції залу. Сказали - "круто, роби". Програміст зі Львова, безкоштовно "написав" Телеграм - бота, який автоматизує роботу оркестру та глядачів, за два місяці. Проводили репетиції протягом тижня. Цей захід не принесе прибутку ні мені, ні Органному залу. Але дасть можливість слухачам долучитись до мистецтва. Зізнаюсь, аншлагу не очікували".


Автор: Анна-Лілія Кокора
Концертна організація: Львівський будинок органної і камерної музики
Джерело: Gazeta.Ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Без щоденної праці талант нічого не важить — піаніст Дід'є Маруані
Світова прем'єра нового твору Мирослава Скорика у Стокгольмі
Піаністи правлять бал!
У Стокгольмі відбувся Другий музичний фестиваль “Переосмислюючи Європу: Україна”
Лінія культури: Харків – Вінниця – Тернопіль = Шиллінгер – Леонтович – Крушельницька
У Віденській філармонії відбувся концерт на підтримку дітей України
У Львівській Національній філармонії відзначили ювілей Tenors BEL’CANTO
Музика Франції та України - квартет "Elysée"
Концерт за участю Телеграм-бота
Завершився 25-й міжнародний фестиваль «Харківські асамблеї»
У Кропивницькому філармонія зайшла у сезон з аншлагом
Бандуристи у Патріршому соборі
В рамках відкриття «Тижнів Німеччини в Україні» відбувся концерт Отто Заутера та Крістіана Шмітта
Високий сезон української опери
Уперше в Чернігові чоловічий хор з Базеля
В Ужгороді відбувся авторський концерт легендарного композитора Мирослава Скорика
Прем'єра в Національній опері
В Ужгороді відбувся фестиваль «Музичне сузір’я Закарпаття»
Від бароко до сучасності
Школярi долучились до культурно-освiтнього проекту SmArt
Мистецтво - у світлі свічок
Полтавська обласна філармонія відкрила свій 75-й сезон
З нагоди Міжнародного дня музики у Борисполі виступив струнний квартет
Прем'єра у Чернівцях. Євсебій Мандичевський повернувся додому
У Черкаському національному університеті відбувся концерт академічної музики
У Чернігові відбувся творчий вечір Андрія Рекуна
У Тернополі вшанували Соломію Крушельницьку
На Черкащині відбувся фестиваль вокально-хорового мистецтва на честь Олександра Кошиця
Ексклюзивне шоу з зірками світового балету зібрало аншлаг у Національній опері України
Тепер – національна!
До 80-річчя українського Маестро Скорика у Львові з аншлагом відбулась тетралогія філармонійних концертів
У Львові концертували юний піаніст із Монреаля та диригент із Пекіна
Київський театр опери і балету для дітей та юнацтва привернув увагу світових опер
У Чернігові відкрили 75 концертний сезон
Ораторія Ігоря Щербакова прозвучала у Кропивницькому
Блискучий виступ українського оркестру у Швейцарії
Нова опера в заповіднику "Давній Галич"
Фестиваль органної музики завершився у Рівному
У Львові переглядали фільми під орган
Львівський оркестр взяв участь у запису британського проекту
      © 2008-2018 Music-review Ukraine