25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
2 листопада 2019, субота
Поширити у Facebook

25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери.

Для тих, хто любить цей жанр, — подія важлива. Мені довелося днями побувати на виставах Гамбурзької опери — Cosi fan tutti і Don Giovanni Моцарта ("Так чинять  усі" і "Дон Жуан").
Зазначу, що Моцарта в нас майже не ставлять. Не під силу, на жаль, вимушена погодитися з пересічною думкою. Слухаючи "Дон Жуана", усвідомлювала, що в Києві немає ні стількох солістів, ні оркестру, які впораються з  класичною (читай — "зразковою") партитурою віденського генія ХVIII століття.

Названі твори Моцарта складені на лібрето да Понте. Опери чарівні, кожна по-своєму хороша. Cosi fan tutti — opera buffa, легка комедія, невелика за обсягом, з використанням класичного оркестру, що склався на той момент: 2 флейти, 2 гобої, 2 кларнети, 2 фаготи, 2 валторни, 2 труби, литаври, струнні та бас контінуо: клавесин і віолончель. Прем'єра опери відбулася в Гамбурзі 8 вересня минулого року.



Як завжди, відмінно працював інтернаціональний склад солістів, дотримуючись задуму диригента Крістофера Варда і режисера Герберта Фрітша. У співі учасників було чимало елементів барочної вокальної манери.
Стиль оформлення досить простий: на сцені — десяток різнобарвних геометричних фігур, і в центрі — червоний механічний клавесин. Стиль костюмів змішує куртуазне ХVIII й наше шалене ХХІ століття. Особливо гарні наряди напівдиких, на погляд художниці Вікторії Бер, псевдоалбанців, що нагадують "снігову людину",  — величезні перуки й комбінезони-"шкури" в ліричних героїв: Феррандо — Олексія Пальчикова (ліричний тенор) і Гульєльмо (Джон Чест, баритон, США). Це молоді офіцери, які, за задумом авторів опери  і на пораду головного героя, старіючого філософа дона Альфонсо (угорський бас Левенте Палль), що  сумнівається в можливості  жіночої відданості,  перевдягаються "до невпізнанності". Вони починають упадати за дівчатами "навпаки", й ті майже піддаються спокусі, але дон Альфонсо зупиняє розіграш, і все закінчується благополучно.

Яскраво, точно, виразно співали обидві героїні — сестри Фьорділіджі (сопрано Марія Бенгтссон, Швеція) і Дорабелла (Стефані Лауріцелла, колоратурне мецо-сопрано, США). Захоплення  викликала служниця Деспіна (Катаріна Конраді, сопрано родом із Киргизії, надзвичайно рідкісний випадок географічних метаморфоз). Вона не тільки прекрасно співала, а й оригінально, своєрідно, дуже жваво й легко рухалася, прямо носилася сценою, нескінченно пританцьовуючи, підстрибуючи та роблячи в повітрі смішні балетні па.

Дуже точно та гарно (саме гарно) звучали ансамблі. Чудово прозвучала Фьорділіджі (Марія Бенгтссон), справжня вокальна перлина постановки.



Чудово звучав і не менш яскраво грав Феррандо — наш Олексій Пальчиков. Він зарекомендував себе як прекрасний буфонний актор в опері "Любовний напій" Г.Доніцетті, що  дуже сподобався київській публіці (лютий 2018 року). А ще раніше чула його в опері К.Монтеверді "Повернення Улісса на батьківщину" у Гамбурзі. "Улісс" там був по-справжньому барочний, дуже цікавий, і невелика роль слуги-зрадника Еврімаха в Пальчикова вийшла багатоплановою та глибокою. У моцартівськой комедії Олексій корчив смішні пички, легко й точно рухався. Але головне — його рухливий, виразний і м'який ліричний тенор "прорізав" простір залу, доносячи енергетику музики до кожного слухача.

***
— Чому досить багато співаєте в Гамбурзі?  запитання DT.UA солістові Олексію Пальчикову.

— Мені подобаються цей театр і місто. Я тут співаю партії, які завжди подобалися і які мені корисні як молодому співакові на даний момент.

— У вас є кумири?

— Це Фріц Вундерліх і Микола Гедда!

— Скільки у вас у запасі ролей?

— У моєму репертуарі  на цей момент  — близько тридцяти п'яти. Серед них Таміно, Феррандо, Бельмонте, Оттавіо (відповідно, "Чарівна флейта", "Так чинять усі жінки", "Викрадення з сералю" і "Дон Жуан" — опери Моцарта. — О.К.). А також Паріс ("Прекрасна Єлена" Оффенбаха), Неморіно ("Любовний напій" Доніцетті), Ленський ("Євген Онєгін" Чайковського), Альфред і Фентон ("Травіата" і "Фальстаф" Верді), Кудряш ("Катя Кабанова" Леоша Яначека) та інші.

— У кого ви навчалися в Києві?

— Педагогом у Київській консерваторії був баритон, покійний Петро Андрійович Коваль. Він дав мені базу вокальної майстерності,  ознайомив, так би мовити, з вокальним мистецтвом, вірив у мене і завжди підтримував у моїх починаннях, "пошуках співати й розвиватися". Я йому дуже вдячний!

— А в школі Лисенка по якому класу навчалися?

— Закінчив Київську середню спеціалізовану музичну школу ім. Лисенка по класу труби у Григорія Пилиповича Коздоби. Завдяки йому знаю, що таке дихання, опора й музичний, а в майбутньому — вокальний режим. Дай Боже йому здоров'я! Взагалі, мені пощастило з педагогами. Звісно, справжнє навчання  почалося, коли я виїхав із Києва.  Спочатку до Парижа, а потім до Гамбурга. Я завжди намагаюся вчитися чогось нового: вокальної техніки, акторської майстерності... Сцена багато чого вчить.

— У якому театрі ви резидент?

— У мене контракт, я соліст Staatsoper Hamburg на цей і наступний сезони. Завжди хотів бути частиною якогось театру. З Національною оперою України не склалося, оскільки був ще "зелений". Мабуть, так треба було. Гамбург дав мені таку можливість: запропонував умови й партії, які я завжди хотів співати і які такі важливі для молодого співака-тенора. Тут я навчаюся, отримую задоволення та всебічно розвиваюся. І зараз іноді приїжджаю співати до Києва задля задоволення, заради рідних, друзів, показати щось нове у вокальному плані, інтерпретацію якоїсь партії для України. Ну й… просто домівка завжди є домівкою!

— Коли ви усвідомили себе співаком, відчули, що ви — оперний тенор?

— Усвідомив себе солістом-тенором, коли дебютував у партії Ленського в оперній студії Національної академії ім. Чайковського. Я радо  продовжую її співати в Європі.



— Які ваші професійні плани на майбутнє?

— У найближчому майбутньому — дебют у партії Фентона ("Фальстаф", Гамбург). У березні 2020 року буду дуже радий  заспівати знову в Києві, цього разу Ленського. Цікавий факт: рівно 10 років тому я заспівав уперше  Ленського в Національній опері України. Після цього — одна з моїх улюблених партій, Неморіно, в Гамбурзі. Далі в моїх планах участь в Екс-ан-Прованському оперному фестивалі влітку 2020-го та дебют у Театрі на Єлисейських полях (Париж): Нарработ в опері "Саломея" Р.Штрауса. І в мене заплановане багато концертів та прослуховувань. 


Автор: Ольга Кізлова
Джерело: dt.ua



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
12.png