«Три С». Друга сповідь. Станкович | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Три С». Друга сповідь. Станкович
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Ткач Юлія Сергіївна
Шейко Володимир
Станкович Євген Федорович
«Три С». Друга сповідь. Станкович
28 листопада 2016, понеділок

У другому концерті проекту «Три С» відбулася світова прем’єра нового опусу видатного українського композитора Євгена Станковича.

Музика, яка прозвучала у другому концерті проекту «Три С», «дасть наснагу мислити інакше, діяти інакше – по-українськи, по-європейськи». Це сказав Григол Катамадзе – колишній посол Грузії в Україні, а нині президент Асоціації платників податків України – під час прес-брифінгу організаторів і учасників проекту.

Композитор Євген Станкович зазнав слави за життя ще замолоду. Його не вражає виконання творів у найпрестижніших концертних залах, йому не звикати до приставки «най» в оцінці критиків. Ще у 1985 році ЮНЕСКО визнала Камерну симфонію № 3 Станковича одним із 10 найкращих творів року.

У концерті, що відбувся у Національній опері, прозвучали фрагменти балету Є. Станковича «Прометей», «Страстей за Тарасом» та Другий віолончельний концерт, а також Дев’ята симфонія Д. Шостаковича. Надзвичайною подія стала для учасників концерту, передусім – для віолончеліста О. Пірієва (автора проекту), а також – для Заслуженого академічного симфонічного оркестру Українського радіо під орудою народного артиста В. Шейка та Академічного хору УР під орудою заслуженої артистки України Ю. Ткач.

Вкотре музиканти довели свій високий професіоналізм і майстерність європейського рівня. Маестро підтвердив статус народного артиста блискучим виконанням Симфонії № 9 Д. Шостаковича. Оркестр грав, як то кажуть, «на розрив», легко долаючи усі карколомні й віртуозні «забавки» партитури Шостаковича. Диригенту вдалося відкрити найпотаємніші хитромудрості композитора, загостривши усі кути його «підтекстів». Дмитро Шостакович написав свій твір як «постлюдію» до Другої світової війни. Нині він, на мою думку, набуває особливого звучання, суголосного драматичній історії нашої сучасності. В. Шейко прочитав партитуру Шостаковича як роман із життя країни. Якої? Можливо, зовсім не тієї, у якій жив автор, а саме тієї, у якій живе і творить він сам та його сучасники – Є. Станкович, М. Скорик, В. Сильвестров та інші.

Музика Є. Станковича в інтерпретації Шейка набула особливої емоційності, гостроти динамічних нюансів і витонченого малюнку кожної партії. Соліст-віолончеліст О. Пірієв відтворив Концерт як справжню сповідь композитора. «Музика для Марточки», «Постлюдія», «Монолог діда» – такі умовні назви частин концерту. Автор не розкрив вербального змісту своєї сповіді. Тож для кожного – і виконавця, і слухача – вона набуває свого змісту.

Поєднання в одній програмі творів двох видатних майстрів симфонізму, звісно, викликало бажання порівняти й «зважити» геніальність кожного з них. Марна справа, панове. «Дмитро Шостакович – один із найвидатніших композиторів ХХ століття, – сказав Є. Станкович. – Є три велетні того часу – Прокоф’єв, Стравинський, Шостакович. Звичайно, був і Шенберн, і ще багато інших, але це інша історія».

Три С

До речі, історія написання Другого віолончельного концерту Євгена Станковича пов’язує двох композиторів. Свого часу першим виконавцем двох аналогічних творів Д. Шостаковича був славетний музикант М. Ростропович. Якось, перебуваючи у Києві, він запропонував Є. Станковичу написати для нього концерт. Та, як кажуть, «зірки не зійшлися». Віолончеліста було вислано з Радянського Союзу, а композитор писав інші твори. М. Ростропович так і не дочекався виконання свого прохання. Лише через 45 років, після Першого концерту для віолончелі та симфонічного оркестру, Євген Станкович написав свій Другий концерт.

Наступний етап проекту «Три С» – «Сильвестров» – відбудеться у лютому. Серед його учасників заявлені: відома українська диригентка Оксана Линів, співачка Зоряна Кушплер та піаніст Йожеф Єрмінь. Організаторам проекту хочеться побажати опанування усього алфавіту українських композиторів.


Автор: Вікторія МУРАТОВА
Фото: Юрій Тоцький
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Юлія Ткач, Володимир Шейко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національна радіокомпанія України, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: cultua.media



Додати: Share on Facebook

Інші:

У франківському музеї провели вражаючу футуристичну месу
На Долинщині відбувся ІІІ Міжнародний фестиваль карильйонного та дзвонового мистецтва "Дзвони Ясної гори єднають усіх"
Національний президентський оркестр завітав до Івано-Франківська
В Лос-Анджелесе играют музыку Бартока и современников
"Сонячний Моцарт"
"БРИТТЕНОВСКИЙ" ФЕСТИВАЛЬ В ОЛДБОРО ОТМЕЧАЕТ ЮБИЛЕЙ ПРОПИСКИ
У Берегові зачаровував клезмерськими мелодіями колишній мукачівець Ференц Яворі
IV Міжнародний хоровий форум «Як серцю виспівать себе»
Олег Криса відзначив своє 75-річчя концертом на сцені Львівської філармонії
Суд присяжных в Английской национальной опере
Під тисячні оплески, з бульбашками й акваріумом у Тульчині показали італійську оперу
Юні вінничани на великій сцені продемонстрували глядачам, чого навчились за 5 днів в Міжнародному музичному таборі
Запорізька філармонія дивувала своїх слухачів симфоніями фінських та французьких композиторів
Відлуння «Свята роялю» в музеї Юліуша Словацького у Кременці
На Вінничині стартував І Міжнародний оперний фестиваль
«Опера Європи» завітала до Києва
Запорізька обласна філармонія провела фінальну репетицію
Про історію краю у звуках
Музика біля фонтана
Жіночий дует скрипки та фортепіано подарував радість чернігівцям
У Долині виступили голландські хори
В Запорізькій обласній філармонії пройшов один із передостанніх концертів симфонічного сезону
Россіні між трьох епох
Микола Кравченко: Мрію побачити на концертах еліту, на яку давно чекаю
Харківська хореографічна школа відсвяткувала ювілей
Початкова мистецька освіта - сходинка у великий світ краси, музики та естетики
Український ансамбль саксофоністів: прекрасна дюжина, наймолодший саксофоніст та ірландські танці
Музичні діалоги
У Чернігові запалювали швейцарські скрипалі
Бенджамін Баттон у просторі сцени
«Опера Європи-2017»: Київ зібрав представників більше ста музичних театрів
У Миргороді вперше відбувся Музичний марафон
Фестиваль «Хортиця – серце Європи» відкриває нові імена
«Мистецтво, що не потребує перекладачів»
Мовою музики
Лицарю української музики Миколі Лисенку присвячується
Юніорський музичний форум в Ніжинському університеті
На великій сцені Македонської опери і балету виступила «Нова опера»
Німецький органіст Маттіас Нойманн дав концерт у Харківській філармонії
Виставою у Підгорецькому замку стартував XXXVI Міжнародний фестиваль «Віртуози»
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове



File Attachment Icon
2.jpg