Мирослав Скорик: «Тіні забутих і незабутих предків живуть у композиторі» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Мирослав Скорик: «Тіні забутих і незабутих предків живуть у композиторі»
Скорик Мирослав Михайлович
Мирослав Скорик: «Тіні забутих і незабутих предків живуть у композиторі»
22 травня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Мирослав Скорик – видатний композитор, педагог, мистецтвознавець, диригент, піаніст, музично-громадський діяч. Герой України, народний артист України, лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка, академік, професор.

– Поділіться секретом, як вам вдається писати такі шедеври?

– Пишу музику так, як мені підказує настрій і душа. Я ніколи не знаю, яким буде результат. Часом, з острахом думаю, чи буде все добре, чи сподобається людям, і якою буде реакція.

– Ви професіонал, визнаний світом, та ви залишились жити в Україні. Як вас ще не переманили за кордон?

– Композитору важко ввійти в іншу національну традицію. Тому що, кожна місцина має свою особливість.

Для того, щоб увійти у традицію іншого народу, потрібно з десяток років. Навряд чи це дало б позитивний результат. Навіть маючи таку можливість – я розумів, що моє місце у своїй країні.


Мирослав Скорик. Фото з сайту: http://www.vezha.org

– Якось ви сказали, що композитор не може бути відірваним від своєї землі.

– Я би сказав, що тіні забутих і незабутих предків живуть у композиторі.

– Чи відчуваєте ви, що молодь зараз більше тягнеться до класики, що її коло ширшає?

– В історії музики були різні періоди. Останні десять років був такий собі відхід від класичної музики, та за останні п’ять років спостерігаємо повернення молоді до класичних зразків. Молодь знову починає цікавитися класичною музикою, ходить на серйозні концерти, що дуже приємно. При таких обставинах можна з надією дивитися на це питання.

– Розкажіть про співпрацю із Сергієм Параджановим. Що вам найбільше запам’яталося?

– Параджанов – своєрідна людина. Працювати з ним було дуже цікаво, та часом нелегко. Він – людина, яка любила музику, трішки грав на скрипці, навіть учився вокалу. Ми з ним знайшли спільну мову, працювалося нам цікаво і легко в плані творчості. Сергій Параджанов дуже екстравагантний.


Мирослав Скорик. Фото з сайту: http://www.vezha.org


– Що ви, як композитор, відчуваєте у карпатській музиці та гуцульських мотивах?

– Я завжди цікавився народною музикою. Щороку я відпочивав у районі Бойківщини, де слухав народних музикантів, моменти з творів та мелодій яких я потім включав у свої власні. Тут також був цікавий фольклор – гуцульський. Я працював над тим, що збирав разом із групою дуже цікаві наспіви, гри різних цікавих гуцульських інструментів. Це дало мені поштовх до написання інших творів з фольклорними мотивами: концерт до оркестру «Карпатський», «Карпатська рапсодія» і багато інших. Цей фольклор органічно ввійшов у мою професійну музику.

– Ви – взірець галицької консервативної інтелігенції, ви – приклад для багатьох, а ще шанувальник джазу. Як вдається додавати жартівливих ноток у музику?

– Гадаю, у музиці мають поєднуватись всі напрямки життя: і гумор, і гострі моменти.

– Чим пишаєтеся найбільше? І що ще плануєте зробити?

– Не знаю, чим я пишаюсь. Це вже не мені вирішувати, і від мене це не залежить. Критики і слухачі нехай вирішують. Про плани я не люблю говорити, хоча у мене безперечно є задуми різних творів.


Композитори:Мирослав Скорик
Джерело: ТРК Вежа



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine