Алла Шейко і голоси від Бога | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Алла Шейко і голоси від Бога
Алла Шейко і голоси від Бога
4 вересня, понеділок

Хор хлопчиків та юнаків сектору практики Національної музичної академії ім. П. І. Чайковського під орудою Алли Шейко є унікальним в Україні творчим колективом. Тут на найвищому професійному рівні виконується триєдине фахове завдання: виховати любов до музичного мистецтва, опанувати хоровий спів, музичну грамотність. І все це заради насолоди, яку отримують люди, слухаючи ці 42 божественні голоси, які без нотних аркушів блискуче виконують складні вокальні партитури. Здається, що цей такий собі багатоголосий гігант, наче людина-оркестр, оволодіває твоїм єством і підносить його. От і запитуєш себе, як цей стан визначити: очищення, збагачення, одухотворення? Сльоза пробиває, як не назви.

З того, про що ми говорили з Аллою Шейко в кав'ярні навпроти консерваторії в Києві, стає зрозуміло: музика, яка є справою всього її життя, творча праця, взаєморозуміння - основа успіху колективу і педагога. Тож сприйняття хорового співу зі сльозами на очах, переконана, є підтвердженням високої місії духовної музики та її виконавців.

Вишуканий репертуар колективу складається, здебільшого, з класичних музичних творів - українського бароко, літургійного співу, а також відомих опусів вітчизняних та зарубіжних композиторів. Цікаво, що в Україні, як це декому здається дивним, і молоді композитори творять сучасні духовні шедеври яскравої мелодики.

Виконання цих творів юними голосами від Бога зачіпає найпотаємніші душевні струни. Тож закономірно, що 2013 року, коли Хор хлопчиків та юнаків сектору практики брав участь у ХХХІІ Міжнародному фестивалі церковної музики "Хайнувка" в Польщі, його відзначили у відповідній номінації спеціальною нагородою (хор виборов перше місце у цьому конкурсі. Також важливою була перемога на 49-му міжнародному конкурсі духовної музики "Musіca Sacra" (Щецин, Польща).

Цьому успіху передувала участь у таких міжнародних змаганнях хорів, як фестиваль духовної музики в м. Кошіце (Словаччина), Всепольський хоровий фестиваль духовної музики "Carmen Sacrum Festіval" (м. Каліш), Всеукраїнський фестиваль духовних піснеспівів "Від Різдва до Різдва", 56-й Європейський конкурс-фестиваль в м. Неєрпелті (Бельгія). З 2008 року цей колектив увійшов до Європейської асоціації хорів хлопчиків. Юні таланти під керівництвом Алли Шейко добре відомі шанувальникам хорового співу Польщі, Чехії, Італії, Люксембурга та Іспанії завдяки яскравим гастрольним концертам.

Пані Алла захоплено розповідає про високу виконавську майстерність учасників конкурсів, про те, якого корисного досвіду набувають її вихованці у процесі підготовки до музичних форумів і вже під час їхнього проведення. Наприклад, про те, що рівень "Хайнувки" є непересічним, говорить той факт, що його переможцями стають, як правило, професійні хори. Торік, приміром, серед 33 колективів першість у номінації парафіяльних хорів посів австралійсько-новозеландський камерний хор (Сідней), а 2017-го серед 27 таких хорів переміг архієрейський хор "Знамення" Свято-Покровського та Свято-Воскресенського хорів Рівненської єпархії Української православної церкви Київського патріархату.

- Загалом міжнародні фестивалі духовної музики є визнаними авторитетними інституціями, - каже Алла Шейко. - Для журі цих фестивалів визначальним критерієм високої оцінки є справді бездоганний фаховий виконавський рівень (зазвичай до складу журі запрошуються провідні європейські композитори, хорові диригенти). Колективи це знають і довіряють міжнародним фестивалям. Відбір для участі переважно здійснюється на основі прослуховування запису. Враження від нього є визначальним. Жодних інших впливів нема. Тож для нас дуже важлива ця нагорода "Хайнувки". Вона є таким собі, з одного боку, вінцем творчих пошуків, а з другого, ключиком до подальшої участі в інших зарубіжних фестивалях. Ниі колектив готується до Європейського конгресу Puerі Cantores, який відбудеться на початку вересня у Польщі.

- Пані Алло, а чи не виникають у вас труднощі з керівництвом хлоп'ячим колективом, адже діти різні за віком, вихованням?

- Наш хор є великим дружним колективом. Хлопці підтримують один одного, допомагають, якщо треба, дисциплінують. Мені з ними приємно спілкуватися, бо між нами панує довіра. Попри зрозумілі навантаження під час гастрольних поїздок намагаюся створити для них максимально комфортні умови.

Вихованці дуже відповідально ставляться до репетицій, загалом до навчання, свого розвитку. Зміни підліткових і юнацьких голосів можуть вносити певні корективи, і з цим слід рахуватися, допомагати опанувати нове амплуа. Це насправді не просто, потребує чимало терпіння й уваги до вихованця.

Утім, і не кожен хорист бачить себе співаком. Та, переконана, кожен є щирим шанувальником музики, високого мистецтва, носієм духовності та культури. Це надзавдання, мені здається, ми виконуємо.

- Пані Алло, ви нині говорите, певно, і про свого сина, який був вихованцем хору? Мало того, ваш чоловік, його тато Володимир Шейко, є видатним сучасним диригентом, його бабуся, дідусь - викладачі музичного училища, і ви були їхньою ученицею...

- Так, справді, наш син обрав фах економіста. Але музика і хор - спочатку хор хлопчиків "Амадеус", а згодом - хор сектору практики НМАУ, - які він відвідував з дитинства, стали визначальними для сутності його єства.

- Хор хлопчиків "Амадеус" у Дарницькому районі Києва є вашим хоровим творінням у столиці. А організовані вами для участі у міжнародних мистецьких проектах хорові колективи - Coro Ortodoxo, Kyіv Sіngers - успішно презентували українське мистецтво в Іспанії та Алжирі. Ви мали нагоду проводити майстер-класи в Національному інституті музики Алжиру, як хормейстер брали участь у міжнародних музичних фестивалях у цій країні. Однак такий активний, насичений творчий ритм життя, здається, трохи стишився, бо ви кинули всі сили на науковий пошук, захистили дисертацію, присвячену життю і творчості видатного італійського композитора XX століття Г. Петрассі. Яке амплуа нині привертає вашу увагу, чи бажаєте щось змінити?

- Звісно, бажання долучитися до великого творчого проекту є. Хори поки що не стоять цьому на заваді. Навіть районний хлоп'ячий хор постійно потребує великої уваги. І я цьому рада. Із задоволенням отримую запрошення до участі у щорічних фестивалях Національної спілки композиторів України "Музичні прем'єри сезону", "Київ Мюзик Фест". Цього року в рамках фестивалю "Київ Мюзик Фест" Хор хлопчиків сектору практики НМАУ виконуватиме твори сучасних польських композиторів.

Знаковими для мене були й мистецькі проекти "Симфонічне Євангеліє" видатного українського композитора, якого більше знають за кордоном, Алемдара Караманова, Симфонія No 3 (найдовша із симфоній тривалістю 105 хвилин) Густава Малера, "Карміна Бурана" Карла Орфа.

Разом із Заслуженим академічним симфонічним оркестром Національної радіокомпанії України здійснили записи на Українському радіо, випустили диск "Messe de Requіem" французького композитора Габріеля Форе.

Задуми є, і я думаю, що вони будуть успішно втілені завдяки розвитку Суспільного мовлення і створенню нових напрямів популяризації сучасного українського музичного мистецтва.


- Напевно, ви маєте на увазі проект з популяризації класичної музики в Україні. Є такі плани Суспільного мовлення і Заслуженого академічного симфонічного оркестру Національної радіокомпанії України під орудою Володимира Шейка?

- Нині зарано щось казати конкретно. Але в Іспанії, наприклад, є національна програма з популяризації класичної музики, коли у найбільших концертних залах країни відбуваються концерти за участю відомих світових виконавців. Ціни на квитки є досить помірними, тож кожна іспанська сім'я має змогу відвідувати ці концерти. Так прищеплюється любов до мистецтва, потреба відвідувати концерти класичної музики. І нині ця країна і її публіка є визнаними шанувальниками прекрасного.

В Україні такий проект, як на мене, здійснити не так уже й складно. Адже наша молодь є дуже обдарованою, прагне до розуміння надбань світової культури, особливо класики. Бо саме сприйняття, пізнання її й визначає, думаю, подальший розвиток інтелекту людини.

- Пані Алло, будьмо відвертими, нині молодь дедалі більше часу віддає віртуальній реальності, менше - живому спілкуванню, тим паче, напевно, не прагне витрачати час на похід до концертної зали. Нема нічого недоступного, навушники - і "врубаєш" усе, що хочеш... Як це може бути змінено? І чи це загалом реально?

- Думаю, так. Але для цього має бути усвідомлений підхід до розвитку культури. А не знищення її. А з другого боку, слід розуміти, що ніхто нині не знає віддалених наслідків віртуалізації буття людини, особливо дитини. Однак як фахівець, педагог уже нині можу сказати, що сприйняття матеріалу дітьми стало, так би мовити, прямолінійним, а не багатовекторним, як це було раніше. Заглиблення в матеріал відбувається повільніше і не охоплює побічного спектра, звуків чи зображень. Мені здається, це і є вплив суцільної комп'ютеризації життя.

- А як ваша творча родина спілкується поза роботою, оркестром, хором?

- Дуже люблю природу Полтавщини, звідки я родом, тож користуюся кожною нагодою черпати енергію природи на дачі. А Володимир любить проводити час у колі своїх друзів. Як творчі люди маємо відновлюватися у позитиві сприйняття прекрасного і, власне, одне одного. І нам, думаю, це вдається. І божественна сила музики грає тут першу скрипку.
- Пані Алло, щиро вдячна вам за розмову, бажаю вам здійснення мрій і творчих планів. А публіці - насолоди від вашої праці.




Автор: Світлана Писаренко
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Джерело: www.golos.com.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

"Найталановитіший танцюрист покоління". Як українець підкорив Велику Британію
Відлуння столітніх оплесків
Закарпатський камерний хор «Кантус»: становлення, перемоги, плани
Психологи розповіли, в якому віці краще починати навчання музиці
Вчені з'ясували, яка музика покращує креативність
Ян Сибелиус (1865-1957) композитор
Артем Ведель – українська традиція хорового співу
А на Вкраїні – там сонечко сяє
Лікарі радять хропунам регулярно... співати
Про стан здоров'я людини можна дізнатись за її голосом
Алла Шейко і голоси від Бога
Традиційні музичні інструменти. Ерху
Територія музики: Вінницькій філармонії - 80!
Свято Людкевича
Сучасна опера: соціальна утопія + психоаналіз
Як у Львові директора Органного залу обирали
До 150-річчя від дня народження Євгена Купчинського
"Стрес я залишаю в театрі". Прима нью-йоркського балету поділилася правилами здорового способу життя
Згадаємо Андрія Іщенка
Духові інструменти: загадки саксофона
Польські пісні Шопена – українською
Львів, Європа і – світ
17 серпня - 75 років Мусліму Магомаєву
"Котяча фуґа" та її історія
Скромного українського співака визнали одним із найкращих тенорів світу
Стравінський у ПАР: композитор, який кинув виклик апартеїду
Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи
Рахманіновські гостини
Ромський піаніст – Дьордь Цифра
Ваґнерівський фестиваль у Байройті: з червоним килимком і без скандалів
Україномовна опера: загибель відкладається?
Молода українська скрипалька діагностує інструменти Страдіварі, Аматі та Гварнері
Класична італійська опера. Ази та аналогії з сьогоденням
Джордж Гершвін: 80 роковини смерті відомого композитора
Основоположник династії музикантів
Заняття класичною музикою – це не так складно
Потрібне перезавантаження
Україна у звуках: забуті народні музичні інструменти
Історія піаніста, якого могло не бути
Опера в свинарнику: європейські рецепти відродження малих українських міст
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
31.jpg