Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»? | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Пірієв Олександр Валерійович
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
23 березня 2019, субота
Поширити у Facebook




Щось дивне у нас відбувається. З одного боку, члени Нацради блокують розширення діапазону українського контенту (14 березня на своєму засіданні відмовили оголосити конкурс на ФМ-частоти для «UA:Радіо Промінь» та «UA: Радіо Культура»), а з іншого, «рапортують» про те, що три канали Суспільного радіо — «UA: Українське радіо», «UA: Радіо Промінь», «UA: Радіо Культура» — очолили рейтинги загальнонаціональних радіостанцій за обсягом ведення програм українською мовою, а також за кількістю пісень українською мовою!
Про це свідчать дані моніторингу Національної ради, які 20 березня оприлюднили під час прес-конференції голова Національної ради Юрій Артеменко й член Національної ради Сергій Костинський Так, за період листопад 2018 — лютий 2019-го в рейтингу за обсягом ведення програм українською мовою «UA: Українське радіо» посіло перше місце (100%), «UA: Радіо Промінь» — друге (100%), «UA: Радіо Культура» — третє (100%). За кількістю пісень українською мовою, що звучать в ефірі, «UA: Українське радіо» посіло також перше місце (100%), «UA: Радіо Промінь» — четверте (98%), «UA: Радіо Культура» — п’яте (89%). Також усі ведучі Суспільного радіо розмовляють в ефірі тільки українською мовою (за винятком потреби спілкуватися з іноземними гостями студії). А грамотне й різноманітне мовлення є однією з візитівок Суспільного радіо...

У соціальних мережах ця тема жваво обговорюється... «Вимагаємо частоти для UA:радіо Промінь і UA:радіо Культура!»,      — так емоційно на своїй сторінці у facebook написав Андрій СМОЛІЙ після засідання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення коли стало відомо, що більшість членів відмовилась оголосити конкурс на частоти для суспільного каналу україномовної музики Радіо «Промінь» («за» проголосували лише двоє членів  із семи        — Олег Черниш і Ольга Герасим’юк).

«Олег Черниш запропонував винести на конкурс 14 ФМ частот із резерву Нацради (як ті, на які не було продовжено ліцензії на мовлення, так і нові, прораховані «Українським державним центром радіочастот») у таких містах: Вінниця, Житомир, Запоріжжя, Кропивницький, Львів, Миколаїв , Полтава, Рівне, Тернопіль, Харків, Херсон, Хмельницький, Черкаси, Чернігів. Потужність передавачів у більшості міст — 1 кВт, у Миколаєві та Херсоні — по 500 Вт, у Чернігові — 250 Вт. Серед них — харківська частота 100,5 МГц, яка вже два роки не використовується, тоді як у Харкові передавачі приймають російський сигнал з Бєлгорода», роз’яснює ситуацію інтернет-видання «Детектор медіа». Черниш нагадав, що намагався винести це питання ще у вересні 2018 року, але колеги його не підтримали: «Я вважаю нашою бездіяльністю те, що ми затримуємо частоти в резерві Нацради і не виносимо на конкурс. Враховуючи, що термін каденції чотирьох членів Національної ради закінчується 9 липня, ми маємо останній шанс встигнути розбудувати три мережі Суспільного радіо»..

Нагадаємо, 6 грудня 2018 року Нацрада вирішила оголосити чотири форматні конкурси на чотири вільні ФМ-частоти в Києві: інформаційно-соціально-політичне радіо (Олег Черниш припускає, що це конкурс під «Прямий ФМ»), інформаційно-просвітницько-розважальне (ймовірно, під суспільне радіо «Промінь»), культурно-просвітницьке (ймовірно, під суспільне радіо «Культура»), музичне джазово-класичне.

Конкурс на інформаційно-просвітницько-розважальне радіо оголошено 20 грудня 2018      року, заяви приймалися до 19 лютого, підсумки конкурсу Нацрада підіб’є до 19 квітня. Конкурс на культурно-просвітницьке радіо оголошено 27 грудня 2018 року, заяви приймалися до 26 грудня, підсумки конкурсу Нацрада підіб’є до 25 квітня 2018 року.
«Наразі, в резерві Нацради перебувають десятки вільних потужних частот в обласних центрах у верхньому, доступному слухачам, так званому ФМ-діаазоні, — пише А. Смолій. — Найважливіше те, що під час війни нам потрібен захист національного інформаційного простору.

Велика кількість радіостанцій в Україні досі є провідниками «русского мира», які поширюють російську культуру та російських виконавців. В такому випадку саме формування потужних мереж радіо «Промінь» та радіо «Культура» мало б стати запорукою сталості у формуванні безпеково-інформаційного простору. Фактично, мовлячи в нікому не потрібному УКХ-діапазоні, Суспільний мовник викидає гроші в порожнечу. На заміну не потрібним частотам можна було б поширити два радіоканали на всі обласні центри країни, проте це чомусь не робиться»...

«День» попросив прокоментувати ситуацію Олександра ПІРІЄВА, керівника музичної редакції радіо «Культура», ведучого програм «Імператив» і «Музична сієста», продюсера музичних програм та позастудійних трансляцій Українського Радіо:

— Ми мріємо, щоби Радіо Культура могло мати власну ФМ-хвилю у Києві, в обласних центрах і великих туристичних містах. Водночас ми інноваційні та динамічні, тому багато працюємо над розвитком мобільного додатку suspilne.radio та сайту nrcu.gov.ua. Наші колеги в інших країнах світу мають навіть не одну ФМ-частоту, аби працювати з різними цільовими аудиторіями, пропонуючи слухачам поряд із популярною музикою також новини, літературні і театральні програми, аби бути у курсі різнобарвного мистецтва.

Сьогодні радіо Культура працює та розширює співпрацю з Європейською мовною спілкою, обмінюємося найкращими взірцями культурного надбання, акумулюємо це у своїх ефірах. Ми пропонуємо найрезонансніше, а колеги з різних країн світу пропонують своє найкраще. Впевнений, що комерційні канали ніколи не зможуть порівнятися за якістю та кількістю матеріалу Радіо Культура. Проте відсутність ФМ-покриття в містах, де найчастіше відбуваються найголовніші заходи, дуже ускладнює можливість нашої співпраці з локальними культурними інституціями


Автор: Тетяна Поліщук
Музикознавці: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національна радіокомпанія України
Джерело: Газета День



Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
1.jpg