Музика для Марточки або світова прем`єра концерту для віолончелі | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Музика для Марточки або світова прем`єра концерту для віолончелі
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Шейко Володимир
Станкович Євген Федорович
Музика для Марточки або світова прем`єра концерту для віолончелі
25 жовтня 2016, вівторок

2 листопада в Національній опері відбудеться світова прем`єра Другого Концерту для віолончелі з оркестром легендарного українського композитора Євгена Станковича в рамках другої частини Національного проекту "Три "С": Скорик – Станкович - Cильвестров".

Після Києва проект вирушить у гастрольний тур містами України і побуває протягом сезону 2016-2017 року в Чернівцях, Харкові, Ужгороді, Одесі, Львові, Івано-Франківську, Коломиї.

Євген Станкович

Євген Станкович закінчив роботу над Другим концертом для віолончелі з оркестром у квітні 2016 р. після більш ніж 45 років перерви у цьому жанрі. Концерт складається з 3-х частин: "Музика для Марточки", "Постлюдія" та "Монолог діда". Їх назви красномовно свідчать, кому маємо дякувати за його появу на світ! Проте, є цікава історія, що вже стала легендою, як саме цей концерт замовляв написати для нього Мстислав Ростропович.

Станкович написав свій, один з найбільш ранніх творів - Перший віолончельний концерт у 1968 р. Прем'єру виконав його друг – Всеволод Якименко, але після цього концерт фактично зник з поля зору виконавців і навіть голоси для оркестру були на довгий час втрачені. І сам автор цей твір активно не популяризує. Однак, його все ж таки почув Ростропович і він йому сподобався.

В один з приїздів з концертом до Києва Ростропович попросив Станковича написати і йому концерт для віолончелі з оркестром. І це вже після того, як з'явилися концерти від Шостаковича, Прокоф'єва з присвятою віолончелісту! Проте, Станкович в той час активно писав музику для кіно і не поквапився виконувати замовлення легенадарного музиканта. У другий приїзд Ростроповича, коли Станкович думав, що той забув про своє замовлення чи взагалі то було жартом Маестро, Мстислав Леопольдович й каже: "Де мій концерт?" Свідком цієї розмови стала українська віолончелистка Марія Чайковська (перша виконавиця концерту №1 Скорика), яка і познайомила Ростроповича зі Станковичем. Тож, для Станковича стало справою честі все-таки написати Другий концерт.

Проте, доля розпорядилася інакше – за рік Ростроповича депортували з СРСР та згодом позбавили громадянства. Тож, ідея віолончельного концерту, як спогад про Роспроповича, залишилася не втіленою аж до 2016 р.

Проект "Три "С" підштовхнув Станковича та його віолончельне минуле. А ще цікавий факт: перший виконавець цього концерту - Олександр Пірієв - має азербайджанські корені, а Ростропович, як відомо народився в Баку.

2 листопада твори фундатора сучасної композиторської школи України, автора легендарної фольк-опери "Цвіт Папороті", виконуватимуться в діалозі з найвідомішим композитором ХХ ст. - Дмитром Шостаковичем. І той і інший – брила! І той і інший - особа Часу і душа Народу.Обидва - генії!

Також в програмі: Дмитро Шостакович - симфонія №9, Євген Станкович - вибрані фрагменти з балету "Прометей" і "Страстей за Тарасом" для хору та оркестру.

Євген Станкович та Олександр Пірієв



Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Володимир Шейко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: gazeta.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

«День» надихає на шедеври
Слова іноді потребують музики, але музика не потребує слів...
Спадщина Січинського: Станіславський «Боян» та українські пісні за крону
Галицька додекафонія: Юзеф Кофлер і Тадеуш Маєрський
Звуки – живі: вони можуть бути цілющими або вбивчими…
Музичні столиці Європи: де послухати академічну музику в Гамбурзі
Методика Сузукі, або Як навчають музики з трьох років
"Кантус" – хор, який дарує крила
Композитор, що вмів дружити
Той, що відкрив світові музику української бандури
Як Ліст захворів Україною, а світ — Лістом
Заспівала ''Щедрик'' українською і підкорила світ: британська співачка розповіла, як це вийшло
Аккомпанемент искусству дирижера - музыка
Леонтович-ґейт: чи буде щасливий фінал в історії про нищення будинку легендарного композитора?
Рік під знаком «Мелодії»
Час сміливих, зухвалих, талановитих...
Музикант і громадянин на всі часи
«Травіата» — подорож у часі
Viva, Пуччіні!
Магічна трембіта, дзвінка зозулька та інші українські музичні інструменти, які мають особливий характер та колорит
Бетховен присвятив коханій "Місячну сонату"
Класична музика покращує серцебиття
Сміливі ініціативи Одеської опери
МАЙСТЕР ТРИ РОКИ ШУКАВ У КАРПАТАХ ЯЛИНУ, ЩОБ ЗРОБИТИ З НЕЇ СКРИПКУ
Уроки доброти
Легенды и были Одесской филармонии
Композитори пишуть спеціально для неї
Учитель Давида Ойстраха: "Деточка, сыграй мне эту фразу, как вкусный борщ"
Соломія Крушельницька в образі Аїди на фото 1900 року
Патрік Генрі Хьюз: незрячий хлопець, який став віртуозним музикантом
Київський король світового фортепіано
Як вибрати музичну школу і не помилитися?
Українські "Варіації" у Скандинавії
Вуличним музикантам у Львові заборонили виступати без дозволів. Як все працює на практиці?
Чого найбільше боявся Фридерик Шопен?
Дует батька і сина Бочеллі
Музика пам'яті
Класична музика в контексті реклами і маркетингу
Вересень: творчий пошук ідей
Дні музики Мирослава Скорика у Львові
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
11.jpg