Світова класика у виконанні квартету «Тенорз Бельканто» звучала на волинській сцені | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Світова класика у виконанні квартету «Тенорз Бельканто» звучала на волинській сцені
Глова Тарас
Антонюк Роман
Понайда Василь
Трохимук Роман
Квартет 
Світова класика у виконанні квартету «Тенорз Бельканто» звучала на волинській сцені
26 лютого 2013, вівторок
Поширити у Facebook

День закоханих у Луцьку був відзначений культурною подією — на сцені Волинського облмуздрамтеатру звучала музика, у яку неможливо не закохатись, у виконанні квартету тенорів «Тенорз Бельканто». Колективу вже п’ять із половиною років.

У його складі — професійні виконавці з вищою музичною освітою: Василь Понайда — соліст Львівської обласної філармонії, тенор, Роман Трохимук — соліст Львівського національного театру опери та балету, володар Гран-прі конкурсу ім. С. Крушельницької, тенор, Тарас Глова — студент випускного курсу Національної музичної академії ім. М. Лисенка (Львів), тенор, і Роман Антонюк — соліст Державної чоловічої капели ім. Л. Ревуцького (Київ), баритон.

Гастрольна історія «Тенорз Бельканто» розпочалась у Європі. І лише після двох років виступів, а саме після концерту для представників польського сенату, присутній на ньому прем’єр-міністр Польщі Дональд Туск, спілкуючись із артистами, зауважив, що, мабуть, у себе на батьківщині вони «гіперпопулярні», якщо їх так добре приймають за кордоном.

«Довелося» квартету звернути увагу і на Україну. Здається, нині вони про це не жалкують. Утім, ніде правди діти — рівень популярності класичної музики в Європі вищий, аніж у нас. Там частіші фестивалі, там класична музика доступніша — концертів, телевізійних шоу та цілих каналів, присвячених класиці, значно більше. І значно більша відвідуваність концертів, на яких виступають академічні, «класичні» музиканти.

«Тенорз Бельканто» хочеться порівнювати з кращими виконавцями світу, без перебільшення, адже вони звучать так, як звучало відоме тріо Каррерас — Домінго — Паваротті. Вони справжні професіонали, і якраз професійний підхід у поєднанні з «правильним» музичним смаком, мабуть, є формулою успіху квартету. А наша публіка явно скучила за такою музикою. Справді, коли ви востаннє чули арію Містера Ікс із відомої оперети Імре Кальмана чи арію Альфредо з опери Верді «Травіата»? Та що там Кальман і Верді — наші національні шедеври «Ніч яка місячна», «Чорнії брови, карії очі» або «Ой, ти дівчино з горіха зерня» на вірші Івана Франка рідко почуєш в ефірі, їх швидше знайдеш у глибинах Інтернету у вигляді архівних записів Дмитра Гнатюка чи Анатолія Солов’яненка.

Саме українські пісні викликали найбурхливішу реакцію залу на концерті тенорів у Луцьку. Найдовша ж овація пролунала після виконання квартетом невмирущого романсу «Очи чёрные».

На жаль, у Луцьку концерт квартету «Тенорз Бельканто» проходив без участі оркестру — музичний супровід звучав у запису. Привезти повний склад музикантів складно і організаційно, і економічно. Але у Львові, в Криму, в Чернігові виступи квартету проходили з оркестром, скрізь були аншлаги. Отже, сподіваємось, наступний візит «Бельканто» у Луцьк буде також із оркестром. Можливо, це буде саме той колектив, із яким квартет нещодавно записав свій перший студійний альбом — симфонічний оркестр Чернігівської філармонії.

Відомі арії з опер, неаполітанські пісні — це по-справжньому вічна музика, перевірена століттями. Коли чуєш таке виконання та бачиш на сцені молодих, талановитих, енергійних виконавців, то стає зрозумілим, що класична музика — це творчість далеко не тільки для інтелектуалів–музикознавців. Це музика, яка проникне у будь-яке серце, і це пласт культури, який є взірцем майстерності для виконавців будь-якого музичного напрямку.

Після концерту спілкування з учасниками квартету з формату інтерв’ю перетворилось у жваву бесіду — спадало на думку, що переді мною герої роману Дюма — мушкетери, різні за віком і життєвим досвідом, різні за темпераментом, але зведені до купи спільною справою, яких об’єднало натхнення. Квартет має творчу львівську «прописку» — саме у Львові учасники колективу збираються для спільних репетицій.

— Ми не займаємось вивченням творів спільно, працюємо кожен окремо і збираємось лише для однієї–двох спільних репетицій, — говорить «баритональний тенор» (так його «кваліфікують» колеги) Роман Антонюк.

Артисти одностайно зійшлись на думці, що фахова професійна підготовка — це теж джерело натхнення для митця, який живе музикою. Фахівець не просто відчуває музичну матерію, він ще й знає, як її вдосконалити або ж правильно виконати, щоб донести до публіки істинний задум композитора й автора слів.

— Бути тенором — складна стежка, це постійна робота, це постійний догляд за собою: потрібно дотримуватися режиму харчування та сну, бути в гарній фізичній формі, — каже Роман Антонюк. — Та й репертуар слід добирати так, щоби вберегти голос від передчасного спрацьовування. Тренування голосу можна сміливо порівнювати зі спортивними тренуваннями — правильне навантаження потрібне щодня. Кожен твір має свою енергетику. В нас у репертуарі близько вісімдесяти творів — це твори, які ми виконуємо на концертах. Є ще чимало таких, що ми б хотіли виконати, плануємо, прислухаємось, аналізуємо — так би мовити, «ходимо колами» навкруг тієї чи іншої пісні, арії, щоб колись-таки прийняти рішення включити її до репертуару і почати над нею працювати.

Щороку додаємо десь із півтора десятка нових речей, щось «відкладаємо», до якогось твору знову повертаємось.

Крім арій із опер і старовинних романсів, на концерті прозвучали і «золоті хіти» 20-го століття: My Way з репертуару Френка Синатри чи «Бессаме Мучо» — їх, як правило, публіка впізнає з перших нот, і контакт із залом налаштувався миттєво. Загалом підбір репертуару, як сказав тенор Василь Понайда, відбувається за безкомпромісною схемою: виконується лише те, що до вподоби в першу чергу самим артистам. Тобто мірилом якості є власний музичний смак виконавців, але у разі з «Бельканто» це якраз гарний приклад того, що рівень музичної естетики артистів збігається зі смаками поціновувачів музики.

Артисти зізнались, що у кожного з них свої «сентименти» до Луцька. Наприклад, Василь Понайда одружений із лучанкою, а Роман Антонюк навчався у Луцькому училищі культури (нині — Інститут мистецтв Східноєвропейського національного університету).


Автор: Дмитро Ураєв, Андрій Роїк
Колективи: Квартет "Tenors BEl’CANTO"
Виконавці: Тарас Глова, Роман Антонюк, Василь Понайда, Трохимук Роман
Концертний зал: Концертний зал Луцького Обласного академічного муздрамтеатру ім. Т. Г. Шевченка
Джерело: vidomosti-ua.com



Інші:

Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
13 грудня у знаменитому залі Берлінській філармонії відбувся концерт Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії під назвою «Sound of Ukraine»
Концерт ентузіастів
Культурна дипломатія вищого гатунку
Харківський кросовер-оркестр PRIME ORCHESTRA гастролює містами Туреччини
«Пиши листи до Миколая!»
У Рівненській обласній філармонії звучали різдвяні пісні
«Сарсуела. На хвилях іспанської пристрасті»
Відважний проєкт
У Львівській філармонії з успіхом пройшла прем’єра опери польського композитора
У Києві відбулася прем’єра опери “Родинний альбом” Єжи Корновіча (Польща), а 10 грудня її почують у Львові
Повернення Дона Карлоса: вердіївський шедевр вперше за два роки прозвучав у Києві
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110219_702.jpg