«Спомин про країну Лотоса» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Спомин про країну Лотоса»
Пірієв Олександр Валерійович
Скорик Мирослав Михайлович
Станкович Євген Федорович
«Спомин про країну Лотоса»
У Китаї лунали твори Мирослава Скорика та Євгена Станковича у виконанні віолончеліста Олександра Пірієва
26 січня, четвер

Відомий український віолончеліст, ініціатор Національного проекту «ТРИ «С»: Скорик — Станкович — Cильвестров» та організатор багатьох інших резонансних класичних концертів сам став сенсацією... в Китаї. Квитки на концерти з участю Олександра Пірієва були розкуплені ще за тиждень до його приїзду!


Прем’єрні концерти українського музиканта відбулися з повними аншлагами на сцені головної концертної зали міста Тяньцзінь — Tianjin Concert Hall з участю Симфонічного оркестру Тяньцзінської опери (Tianjin Opera House Symphony). У майже тисячному залі Олександр Пірієв, якого китайці називають — Ялішаньда, поряд з класикою віолончельного репертуару, зокрема епохальним віолончельним концертом Антоніна Дворжака, знаменитим подвійним концертом Антоніо Вівальді, камерною музикою Габріеля Форе, Сергія Рахманінова та Клода Дебюссі, зіграв також твори наших знаменитих сучасних українських композиторів — Мирослава Скорика та Євгена Станковича. Диригували концертами маестро Цзюнцє Донг і Дзанань Янь.


У місті Інчуань краю Нінся в Ningxia Grand Theater, який є справжньою перлиною сучасної архітектури, наш віолончеліст взяв участь у гала-концерті, де блискуче виконав славнозвісну «Мелодію» Скорика та «Спомин про Країну Лотоса» Станковича, що його композитор написав свого часу під враженням від своєї подорожі до Китаю. Обидва твори були виконані в супроводі ансамблю європейських інструментів — так у Китаї називають звичні для нас камерні оркестри. Доволі кумедно, але в цьому контексті Олександр — Ялішаньда — для китайців є виконавцем на старовинному європейському інструменті — віолончелі.


За словами О. Пірієва, його вразили високорозвинені технології — від побуту, транспорту до будівництва хмарочосів і найсучасніших концертних залів. Про те, що концертні зали такого рівня, як в Інчуані, з’являться і в Україні, поки що годі й мріяти. Хоча це дуже нагальна потреба для нас...

— У Китаї давно вже зрозуміли, що від розвитку культури і мистецтва, вкладання в цю царину грошей безпосередньо залежить економічний і технологічний розвиток держави. А в нас, на жаль, що в радянській, що в незалежній Україні — цього не хочуть розуміти й бачити, — каже О. Пірієв. — Китайці ж планомірно надають підтримку культурі аж до запровадження, наприклад, 80% державної компенсації на квитки, придбані на концерти класичної музики. Не кажучи вже про значне фінансування державних колективів та їхніх гастролей країною і за кордоном.


У Китаї робота музиканта вважається дуже престижною, особливо тих, котрі грають на класичних європейських інструментах — скрипці, віолончелі, фортепіано. Держава цьому всіляко сприяє численними концертами, оперними виставами, лекціями в університетах, запровадженням інтернаціональної музичної освіти, організацією гастролей європейських музикантів, зокрема українських, котрі мають чудову виконавську школу.


Незважаючи на те, що класична музика ментально далека від слухацького досвіду китайських музикантів, — вони дуже наполегливо вчаться. Багато з них навчаються в Європі, щоб потім повернутися назад і продовжувати творчу працю вже вдома, в рідній країні. Власне, ми цей бум спостерігаємо уже багато років поспіль на різноманітних міжнародних конкурсах, де китайці здобувають гран-прі та перші місця. Існує навіть поняття «феномена китайських музикантів». А новітні технології, які розвиваються шаленими темпами, китайці так само оперативно ставлять на службу не тільки суспільству загалом, а й культурі зокрема.


Перед виїздом до Китаю Євген Федорович Станкович сказав, щоб я обов’язково побував на площі Тяньаньмень — головній площі країни (дослівно «Брама небесного спокою»). І хоч я мав дуже насичений графік — все ж зміг заїхати на пару хвилин. Це неймовірні враження від величної краси та її розмаху!



Складно передати мої відчуття під час виконання у Великому театрі Нінся (Ningxia Grand Theater) напрочуд яскравого твору «Спомин про країну Лотоса» Є. Станковича. Це було щось фантастичне: українська музика з китайськими лейтмотивами на сцені одного з найпрекрасніших концертних залів Китаю!


На одному з концертів Олександра Пірієва був присутній посол України в Китаї Олег Дьомін.

Гастролі віолончеліста зійшлися в часі з заходами, приуроченими до 25-річчя встановлення дипломатичних відносин між нашими країнами, і за присутності культурно-мистецької еліти й високопосадовців Китаю стали знаковою культурною подією та наочним знайомством із високою культурою класичної музики України для китайських слухачів.


Автор: Ольга Стельмашевська
Виконавці: Олександр Пірієв
Композитори:Мирослав Скорик, Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Джерело: day.kyiv.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Музична епоха незрівнянного Йоганна Штрауса відтворена у Чернігові
Аритмия влияла на музыку Бетховена
"Спящая красавица": предрождественский балет в Австралии
Більше тисячі виконавців співали "Щедрика" біля пам'ятника Шевченку у Вінниці
У Нікосії відбувся святковий концерт української класичної музики
Фестиваль української культури у м. Тіхуана (Мексика)
Одному з найавторитетніших провідних хорових колективів України та Європи –Академічному хору Українського радіо виповнилось 85 років!
Музика Падеревського зазвучала у виконанні польських і українських музикантів
25 років творчої діяльності «Cantus» відзначив концертом
Київська Опера показала осучасненого Фауста
В Чернігові відбувся магічний вечір прем’єр
Конкурс Турчака: слухай вічність!
Естафета поколінь
Пісенний... Едем
Тернополянам продемонстрували Ренесанс у джазі
На Стрийщині відзначили 140 річницю від дня народження Миколи Леонтовича
Концерт класичної музики у Берні на честь пам‘яті жертв Голодомору 1932-1933 років в Україні
В Ужгороді "Cantus" відзначить концертом свій ювілей
Музичний фестиваль імені Анатолія Кос-Анатольського відбувся у Коломиї
Підсумовуючі творчий семестр камерного оркестру «АКАДЕМІЯ»
Концерт "Станкович–Сильвестров / Вечір Ювілярів" - 22.11.17 Будинок Актора
В Киеве состоялся Гранд-концерт "O FORTUNA!" с Андреем Бондаренко
Великий прийом в Органному залі у Львові зібрав майже тисячу гостей
У Національній опереті відбудеться гранд-фінал міжнародного фестивалю “Відкриваємо Падеревського”
Вокальная романтика в Национальной филармонии Украины: баритон Виктор Рудь
У Львівській філармонії пам'ять жертв Голодомору вшанували концертом "Жнива скорботи"
В Одесі – прем’єра актуального «НАБУККО» Дж. Верді або Південно-західний альянс одеського «Набукко»
На фестивалі «Два таланти» юні музиканти представили майстерну гру на фортепіано
Фестиваль української музики «Переосмислюючи Європу: Україна»/Rethinking Europe: Ukraine
Четвертий фестиваль Vinnytsia Adolph Sax Festival завершився великим гала-концертом
У Києві з великим успіхом відбувся концерт, який завершив масштабний творчий проект «Три С»: Скорик — Станкович — Cильвестров»
"Три С" як новий формат
10 листопада в Національній опері України відбувся гала-концерт, присвячений творчості Скорика, Станковича і Cильвестрова
Петр Чуприна: "Еще никогда за последние 30-40 лет не было такой заполняемости зала Национальной оперы"
Те, з чого зроблені мрії
У Дніпрі відбувся концерт японського піаніста
«RADIO CHOIR_UA»: мистецтво Хору Українського радіо в сучасному форматі.
Гендель і джаз
Китай по-українськи, або де зустрілися Європа і Азія
Національна оперета здійснить масштабний гастрольний тур до Івано-Франківська
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове



File Attachment Icon
704.jpg