Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття" | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Василь ВОВКУН:
Вовкун Василь
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
29 серпня, четвер

Кілька порад учасникам П'ятого Міжнародного конкурсу оперних співаків імені Соломії Крушельницької

Впродовж 12-22 листопада 2019 року у Львівській національній опері відбудеться П'ятий Міжнародний конкурс оперних співаків імені Соломії Крушельницької, участь в якому можуть взяти виконавці віком до 35 років позмагатися за Гран-прі конкурсу - $10 000. Генеральний директор - художній керівник театру Василь Вовкун розповів детальніше про етапи підготовки конкурсу та висловив свої побажання та поради його учасникам.

- Міжнародний конкурс оперних співаків імені С. Крушельницької у Львівській національній опері має тривалу історію. Однак, на жаль, він тривалий час не проводився, і цього року відбудеться вперше після 10-річної перерви. Як ви обійняли посаду генерального директора-художнього керівника, коли зародився імпульс, ідея та бажання знову відновити конкурс оперних співаків у Львівській національній опері?

- Кожна держава має своїх відомих співаків, якими підкреслює свою приналежність до високого мистецтва - саме оперного чи класичного мистецтва. І звичайно, Україна має такі відомі імена, одне із них - Соломії Крушельницької. Вона працювала на теренах Західної України, бо народжена в Тернопільській області, співала, зокрема, у Львівській національній опері, тоді - Великому міському театрі. І це світова співачка, а присвоєння її імені - підкреслює концептуальність цього Міжнародного конкурсу вокалістів. Мені двічі випала честь, нагода чи, власне, місія відновлювати цей конкурс: вперше, коли я був у каденції міністра культури України, і нині знову, через 10 років, очоливши Львівську оперу. Знаючи про те, що цей конкурс має проходити стабільно, бодай щотри роки, я знову ініціював при Міністерстві культури України розмову про те, що це є ненормальним явищем пропускати аж десять років і не проводити його. Таким чином ми відновили конкурс, і слава Богу!

- Як відбувається підготовка?

- На сьогоднішній день ми отримали перші фінансові транші, відкрили сайт, тобто вже розпочалася досить велика організаційна робота. Ми вже маємо і перші заявки від учасників. Сподіваємося на його міжнародний рівень, маю на увазі, що будуть представники різних країн. Адже рівень цього конкурсу засвідчують і запрошені члени журі. Склад журі очолює солістка Віденської державної опери, народна артистка України Вікторія Лук'янець, а членами журі є такі відомі люди, скажімо, як Беата Клатка, котра представляє Варшавську національну оперу, також відомий німецький піаніст Ейтан Пессен, Славомір Якубек - колишній директор Братиславської опери; це є і наші українські імена - диригент Михайло Дутчак, співаки Олександр Дяченко і Світлана Мамчур, а також солістка Польської Королівської опери Ольга Пасічник. І мені видається, що цей конкурс може стати переломним в Україні, в розумінні, що він буде проводитися надалі дуже стабільно.

- У чому ще особливості, на вашу думку, цього конкурсу, особливо в українському та міжнародному контекстах?

- Призовий фонд конкурсу відповідає міжнародним стандартам: має і Гран-прі, і премії, які ділимо на чоловічі і жіночі голоси, мається на увазі, що будуть по дві І, ІІ, ІІІ премії. Друге, що є важливим - учасники 3-го туру мають можливість взяти учать у наших виставах і захищати свою професійність, будучи безпосередніми героями вистави. Мені здається, що цей конкурс дуже цікавий, і ми очікуємо на велике міжнародне представництво, на талановитих людей. Ми створимо всі умови, щоб кожен учасник відчував себе дуже щасливо на нашому конкурсі у Львові і саме в стінах Львівської опери.

- Що ви порадите молодим співакам, які візьмуть участь у конкурсі, насамперед щодо 3-го туру? Адже особливістю цього конкурсу є те, що учасники у 3-му турі беруть участь у репертуарних виставах театру. Як краще підготуватися?

- Очевидно, від репетицій це мало залежить, адже людина, яка готує ту чи іншу партію, має відчувати її так, щоб легко в неї входити з кількох репетицій. І мусить навчитися входити в контекст тої постановки, яка пропонується, бо власне це професія зобов'язує. Нещодавно я був членом журі конкурсу Адама Дідури в Польщі, і що я можу побажати учасникам? Я би сказав - дивувати несподіваністю, свободою відчуття себе на сцені, більше помилятися, аніж традиційно пропонувати себе в тому чи іншому образі, бо це дуже і дуже нецікаво на сьогоднішній день. Дати нам відчуття опери нового століття - ХХІ століття, незважаючи на те, що ми можемо співати чи Верді, чи Вагнера, чи Моцарта, але ми маємо бути молодими, пластичними, чуттєвими, інтелектуальними і дуже сучасними.

- Чи допускаєте, що співаки, які вас вразять, будуть згодом виступати на сцені Львівського оперного?

- Ми будемо дуже уважно стежити за всіма турами конкурсу, тому що це нам цікаво. Одне з наших звдань - це не тільки проведення цього заходу. Наше головне завдання - якщо це талановитий співак, щоби його залишити на сцені Львівської опери. Тож не зволікайте, термін подачі заявок - до 1 жовтня 2019 року.
Розмовляла Стефанія Олійник.


Автор: Стефанія Олійник
Фото: Руслан ЛИТВИН
Діячі мистецтв: Василь Вовкун



Додати: Share on Facebook

Інші:

Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
«Доки буду викладати у Канаді, мої студенти знатимуть, де Україна»
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Валерія БАЛАХОВСЬКА: "Орган - частина мого життя"
Чем классическая музыка обязана женщинам? Объясняет музыковед Фиона Мэддокс
120-річчя Львівської опери: Василь Вовкун розповів про сюрприз для глядачів
Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
Ольга Нагорна: «Мрію, щоб у кожному місті країни був оперний театр»
Наталія Пономарчук, шеф-диригент Київського камерного оркестру Національної філармонії України
Антоній Баришевський: "В Україні збільшується аудиторія, яка готова сприймати "складну" музику"
Головний учитель – це сцена! I ми вчимося все життя
«Керувати країною легше, ніж керувати оркестром»
Нове звучання забутої спадщини
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
100910_040.jpg