Філармонія виховує культурно багатого глядача змалку | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Філармонія виховує культурно багатого глядача змалку
Редя В'ячеслав
Філармонія виховує культурно багатого глядача змалку
7 лютого 2016, неділя
Поширити у Facebook

Кажуть, культура – це боротьба за душу. А в сучасному світі, коли з телеекранів, комп’ютерів і радіоприймачів до нас доносять далеко не елітарну, а здебільшого позбавлену високих цінностей культуру, цю боротьбу за душу треба вести особливо активно. І ця відповідальність покладається перш за все на працівників культури.

Філармонія виховує культурно багатого глядача змалку. Фото з сайту: http://newsclub.zp.ua

Артисти Запорізької обласної філармонії, усвідомлюючи цю свою високу місію, завжди повні творчих планів і здобутків. У стінах філармонії народжуються прекрасні культурно-мистецькі програми, і, що особливо тішить, у концертному залі завжди аншлаг!

- Минулий рік був для нас насиченим і продуктивним, - говорить генеральний директор Запорізької обласної філармонії, заслужений працівник культури України Ірина Конарєва. – Ми провели 338 заходів, 195 з яких (а це більше половини) – для дитячої аудиторії. Це при тому, що у приміщенні нашого закладу культури тривають реконструкційні роботи і репетиційний процес потребує більше часу і зусиль. До слова, філармонія вже давно потребувала реконструкції, і завдяки підтримці обласної державної адміністрації були виділені кошти на цей важливий процес. Роботи ведуться дуже обережно. І це стосується в першу чергу збереження акустичних характеристик нашого концертного залу, який у плані звучання вважається одним із найкращих у Європі.

Все найкраще – дітям

Філармонія особливо творчо і відповідально підходить до організації програм для дітей.

- Відкривати світ музики найдопитливішим і найменшим слухачам завжди надзвичайно цікаво! – запевняє головний диригент академічного симфонічного оркестру, народний артист України В’ячеслав Редя. – Ми ж доносимо як до дорослого глядача, так і особливо для малечі виключно музику елітарного сорту. Робота з дитячою аудиторією у нас постійна, системна. До того ж, у цьому році ми презентуємо спеціальний проект – „Філармонія – дітям”, який є справжнім дзвоном світла і добра, покликаний виховати справді культурну і свідому націю. На таких ось заходах діти дізнаються про музичні жанри, про оркестр, інструменти, про життя і творчість композиторів. При цьому ми „подаємо” виключно музику вищого сорту, на якій і має бути вихована гідна нація...

Запорізька обласна філармонія організовує такі цікаві концерти, як „Чарівна подорож Лускунчика” (новорічна), „Музична подорож із симфонічним оркестром” (діти знайомляться з культурою і музичним мистецтвом різних народів світу), „Лялькова симфонія”. Ряд програм проходить спільно з ляльковим театром, муніципальним театром танцю. А також у деяких концертах гармонійно поєднується музика і живопис. Такий симбіоз різних видів мистецтва приваблює глядача, і програми найчастіше збирають повні зали.

До того ж, склад артистів постійно оновлюється, на сцену виходять нові професійні артисти. А ті, що працювали у філармонії і до цього, модернізують програми і свої виступи. Так, як розповіла директор-розпорядник козацького ансамблю пісні і танцю „Запорожці” Орислава Довженко, колектив кожного разу намагається постати перед глядачем цікавим і оригінальним. Так, 14 лютого для дитячої аудиторії „Запорожці” покажуть програму „Будьмо козаками”, а 20 березня презентують традиційний „Покровський ярмарок”.

- Варто нагадати, що триває набір дітей до нашого колективу. Маленькі артисти мають унікальну можливість виступати на одній сцені із професійними виконавцями, - наголошує Орислава Оксентіївна. – Наразі у нас шістнадцять учасників у танцювальній групі і десять – у хоровій. З хлопчиками працюємо особливо обережно, враховуючи вікову мутацію їхнього голосу.

Що ж стосується безпосередньо проекту „Філармонія – дітям”, то стартує він 7 лютого. Цього дня о 12.00 в камерній залі концертного залу імені М.Глінки ансамбль бандуристів „Божена” презентуватиме програму „Відкриваю світ”.

- Сьогодні музика як ніколи важлива як для дорослих, так і для дітей, - запевняє музикознавець, заслужений працівник культури України Алла Ходакові. – У кожній оселі зараз є комп’ютер, але він не дає розвиватися душі і національній сфері. Залучення ж дітей до акустичної музики допомагає максимально наблизити їх до природи, пробуджувати у них найкращі почуття і дарувати цілющі енергії. На це націлені й дитячі опери, оперети, мюзикли, які проходять у нашій філармонії.

„Акорди Хортиці” відкривають юні таланти

У роботі обласної філармонії особливе місце займає проведення фестивалів. Наразі йде підготовка до проведення традиційного Міжнародного конкурсу-фестивалю дитячого та юнацького виконавського мистецтва „Акорди Хортиці”, який проводиться в Запоріжжі вшістнадцяте і відкриває та підтримує юні таланти.

- Зараз ми на першій сходинці цього фестивалю – проходить перший його тур, - розповідає В’ячеслав Редя. – Заявок на участь дуже багато. Ми працюємо з набагато ширшим і складнішим репертуаром, у якому твори Жозефа Моріса Равеля, Петра Чайковського, Макса Бруха, надскладні концерти Вольфганга Амадея Моцарта. Тобто рівень дитячої виконавської майстерності з кожним роком зростає, а поряд з дітьми творчо „ростуть” і самі оркестранти.

Зазначимо, що „Акорди Хортиці” дають прекрасний старт музичній кар’єрі його учасників, а найбільше дітей приваблює можливість виступити з професійними виконавцями – академічним симфонічним оркестром під керівництвом В’ячеслава Реді.


Автор: Олена Муха
Диригенти: В'ячеслав Редя
Концертна організація: Запорізька обласна філармонія
Джерело: Запорізький клуб новин



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine