Закінчився Шостий Міжнародний Конкурс молодих виконавців на дерев’яних духових інструментах імені Дмитра Біди | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Закінчився Шостий Міжнародний Конкурс молодих виконавців на дерев’яних духових інструментах імені Дмитра Біди
Закінчився Шостий Міжнародний Конкурс молодих виконавців на дерев’яних духових інструментах імені Дмитра Біди
25 грудня 2013, середа
Поширити у Facebook

З 24 по 28 листопада у Львові відбувся Шостий Міжнародний Конкурс молодих виконавців на  дерев’яних духових інструментах імені Дмитра Біди.

Дмитро Біда (1919-1979) – один із найвідоміших флейтистів ХХ століття, видатний музикант, майстер найвищого рівня, а також педагог, який був відомий і в Європі, і далеко за її межами. Низка звукозаписів за його участі здобули високу оцінку музикантів світу.

Ідея організувати конкурс міжнародного масштабу виникла ще 1979 року, одразу після смерті виконавця, але можливостей тоді не знайшлося. Реалізувати проект вдалося лише у 1990-ті роки. З того часу конкурс проводиться з перервами у 3-4 роки. Власне Шостий Конкурс планували провести в 2012 році, але з різних причин відклали на рік і приурочили 160-тій річниці заснування Львівської музичної академії.

«Відкриття конкурсу імені Д. М. Біди, творчого змагання виконавців на дерев’яних духових інструментах – це справжнє свято, знаменна мистецька подія» - відзначив заслужений діяч мистецтва України, завідувач кафедри духових та ударних інструментів Львівської Національної Музичної Академії ім. М. В. Лисенка В’ячеслав Борисович Цайтц.

У конкурсі взяли участь 158 молодих талановитих виконавців. Представляти свої країни приїхали учасники з Польщі, Білорусії, Росії, Китаю, Японії, Сербії. Конкурсне прослуховування відбувалося з 5 спеціальностей: флейта, гобой, кларнет, фагот, саксофон. Всі секції діяли одночасно.
Різнонаціональним було і журі, яке теж було поділене по секціях. В кожній секції працювало 3 або 4 члени журі.

Флейта: Ворожцова Маріна Владіміровна (Росія), Карпяк Андрій Ярославович (Україна), Кудряшов Олег Сергійович (Україна);
Гобой: Закопець Лев Миронович (Україна), Котичка Єжи (Польща), Нічков Боріс Владзіміравіч (Білорусь), Цайтц В’ячеслав Борисович (Україна), співголова журі конкурсу;
Кларнет: Вовк Роман Андрійович (Україна), Проців Ігор Васильович (Україна), Скараходаŷ Уладзімір Паŷлавіч (Білорусь), співголова журі конкурсу;
Фагот: Апатський Володимир Миколайович (Україна), Каміньскі Кшиштоф (Польща), Федун Микола Миколайович (Україна), відповідальний секретар конкурсу;
Саксофон: Василевич Юрій Володимирович (Україна), Волков Алєксєй Владіміровіч (Росія), Гойсак Володимир Юрійович (Україна), Чуріков Віктор Васильович (Україна).

Змагання відбувалися у два тури. Перший, відбірковий тур, як правило, проходив на місцях в тих навчальних закладах, концертних установах, організаціях, які направляють своїх учасників. Не було виключень і цього разу. У Львові ж був проведений лише другий тур конкурсу.

Для участі в конкурсі великої кількості учасників, а також для об’єктивності результатів цих творчих змагань, всі виконавці були поділені на 3 вікові категорії:
Молодша – віком до 15 років (включно) – це переважно учні музичних шкіл;
Середня – віком до 28 років (включно) – сюди потрапляли студенти музичних училищ та студенти консерваторій, які навчаються на молодших курсах;
Старша – віком до 28 років (включно) – це вже майстри своєї справи або ж студенти консерваторій старших курсів.

Для кожної вікової категорії та для кожної спеціальності був обов’язковий твір для виконання. Програма була підібрана таким чином, щоб виконавці змогли представити твори національних композиторів країни, яку вони представляли. Це дало змогу познайомитися з цікавою сучасною музикою різних країн.

В рамках конкурсу був проведений ряд чудових майстер-класів – польського гобоїста Єжи Котичка, російської флейтистки Маріни Ворожцової, білоруського кларнетиста Уладзіміра Скараходаŷа. Усі майстер-класи користувалися великим успіхом, а творчі наставники дали багато надзвичайно цікавих і цінних зауважень щодо звуковидобування, якості звуку, культури штрихів і розвивання стилістики.

«Конкурс виявився багатий і на враження, і на підсумки, адже Львів в сумі дістав 27 нагород –лауреатських премій і дипломів», - відзначив В. Б. Цайтц. «Не пройшли марно ці змагання і для Музичної Академії і як результат – 10 лауреатських місць та 3 дипломи. Також отримали дипломи і всі концертмейстери, оскільки деякі акомпанементи – це справжні шедеври. Звичайно ж, 10 премій – це ще не межа, адже були в історії конкурсу такі роки, коли Музична Академія завойовувала 14 лауреатських місць. Але і результат цьогорічного конкурсу говорить про те, що ми не здаємо своїх позицій і всі залишилися задоволені. Та які б не були конкурси, треба завжди пам’ятати, що для нас найголовніше – навчальний процес, а конкурси і успіхи на них є результатом успішного або неуспішного навчального процесу».


Автор: Олена Нагорна
Навчальний заклад: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс молодих виконавців на дерев'яних духових інструментах ім. Д. Біди
Джерело: conservatory.lviv.ua



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
119.jpg