Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Протасов Віталій
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
23 березня, субота

Віталій Протасов диригував симфонічними оркестрами Львівської, Одеської, Луганської, Дніпропетровської, Рівненської філармоній. Працював у Польщі та Німеччині. З оркестром Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю.


— У нас "Мелодію" Мирослава Скорика вважають попсою. Її можна почути і в підземному переході від вуличних музикантів, і в театральних спектаклях, і в жіночих серіалах, і навіть на похоронах у перекладенні для духових інструментів. А от для китайської публіки це — екзотика, прекрасна й сентиментальна, що розчулює до сліз, — каже диригент Віталій Протасов, 48 років.

З оркестром столичної філармонії був на гастролях у Китаї.

— Ви давно бачили, коли у нас люди слухали б концерт із нотами? — продовжує Протасов. — А в Китаї ми бачили таких слухачів.

Виступали в містах Тяньцзінь, Хеншуй, Біньчжоу, Циндао, Шеньян. Приходило багато молоді. Відчувається, що класична музика для китайців ще трохи чужа. Але вони усвідомлюють, що мають справу із чимсь цінним. Як слухачі допитливі, уважні. Коли закінчується перша частина симфонії, на їхніх обличчях написано — їм цікаво, що буде далі. Панує атмосфера очікування. Тоді як у нас люди вже плескають. Загалом китайці сентиментальні, часто плачуть від музики.

Це — другі гастролі українського оркестру у Китаї. Перші були 2012-го. Країна за роки змінилася. Тут держава вкладає величезні кошти в культуру.

— Рівень життя надзвичайно зріс. Стрибок в економічному розвитку колосальний. Китай перестав бути дешевою країною. Позиціонує себе конкурентом усього американського. Яскравий приклад — iPhone проти Huawei. Китайський мобільний телефон "Хуавей" і коштує дорожче, і він справді за багатьма параметрами кращий за американський "Айфон".

Мене вразило, що за останні кілька років тут з'явилися багато концертних залів для симфонічної музики. Тільки за минулий рік побудували 43. Причому це будівлі в сучасному дизайні, з хорошою акустикою. Класична музика в Китаї стає популярною. У перспективі це буде багатий ринок. Стежу за подіями гастрольного життя основних оркестрів світу. Бачу, що оркестри Берлінської, Мюнхенської, Віденської філармоній раз або двічі на рік виступають у Китаї.

Чому китайці витрачають гроші на класичну музику?

— Мають амбіції наддержави. У них ідея фікс — стати найкращими, найбагатшими, найуспішнішими на планеті. А що визначає високий рівень свідомості держави? Культура, зокрема академічна музика. Бо саме цей пласт культури вважають елітарним. Зростає економіка — з'являється прибуток, із яким треба щось робити, і вони вирішили вкладати гроші в культуру. Цікаво, що замовником, а в підсумку — господарем цих залів є міністерство оборони Китаю. Точніше, організація, що виготовляє зброю. Ця структура співпрацює з міністерством культури.

Що хотіли почути китайці у виконанні українського оркестру?

— Відповідно до побажань замовника ми грали вальси Йоганна Штрауса, "Лебедине озеро" і П'яту симфонію Петра Чайковського, цикл "Картинки з виставки" Модеста Мусоргського і "Святкову увертюру" Дмитра Шостаковича. Китайський імпресаріо попросив українців виконати ще "Слов'янський марш" Чайковського, де звучить тема гімну Російської імперії "Боже, царя храни!" Але цей твір ми відмовилися грати.

Обов'язкова умова гастролей у Китаї — виконати твір якогось китайського композитора. Ми грали "Весняну фестивальну увертюру" Лі Хуаньчжи. Це класик (помер 2000 року. — ГПУ), який був головою Спілки китайських композиторів. Якщо в загальному охарактеризувати цю музику, то це такий собі соцреалізм, оптимістична музика на основі китайських народних мелодій. Завершували майже кожен концерт п'єсою "Жасмін", це в них популярна народна пісня, вони ледве не вставали під цю музику. Ну і Мирослав Скорика грали на біс.

5 квітня оркестр столичної філармонії виступить у Києві разом із італійським скрипалем українського походження Вадимом Бродським.

У програмі концерту — твори французького композитора Сезара Франка, фіна Яна Сібеліуса.


Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Диригенти: Віталій Протасов
Концертна організація: Національна філармонія України
Джерело: Gazeta.Ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

«Доки буду викладати у Канаді, мої студенти знатимуть, де Україна»
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Валерія БАЛАХОВСЬКА: "Орган - частина мого життя"
Чем классическая музыка обязана женщинам? Объясняет музыковед Фиона Мэддокс
120-річчя Львівської опери: Василь Вовкун розповів про сюрприз для глядачів
Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
Ольга Нагорна: «Мрію, щоб у кожному місті країни був оперний театр»
Наталія Пономарчук, шеф-диригент Київського камерного оркестру Національної філармонії України
Антоній Баришевський: "В Україні збільшується аудиторія, яка готова сприймати "складну" музику"
Головний учитель – це сцена! I ми вчимося все життя
«Керувати країною легше, ніж керувати оркестром»
Нове звучання забутої спадщини
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine