Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Протасов Віталій
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
23 березня 2019, субота
Поширити у Facebook

Віталій Протасов диригував симфонічними оркестрами Львівської, Одеської, Луганської, Дніпропетровської, Рівненської філармоній. Працював у Польщі та Німеччині. З оркестром Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю.


— У нас "Мелодію" Мирослава Скорика вважають попсою. Її можна почути і в підземному переході від вуличних музикантів, і в театральних спектаклях, і в жіночих серіалах, і навіть на похоронах у перекладенні для духових інструментів. А от для китайської публіки це — екзотика, прекрасна й сентиментальна, що розчулює до сліз, — каже диригент Віталій Протасов, 48 років.

З оркестром столичної філармонії був на гастролях у Китаї.

— Ви давно бачили, коли у нас люди слухали б концерт із нотами? — продовжує Протасов. — А в Китаї ми бачили таких слухачів.

Виступали в містах Тяньцзінь, Хеншуй, Біньчжоу, Циндао, Шеньян. Приходило багато молоді. Відчувається, що класична музика для китайців ще трохи чужа. Але вони усвідомлюють, що мають справу із чимсь цінним. Як слухачі допитливі, уважні. Коли закінчується перша частина симфонії, на їхніх обличчях написано — їм цікаво, що буде далі. Панує атмосфера очікування. Тоді як у нас люди вже плескають. Загалом китайці сентиментальні, часто плачуть від музики.

Це — другі гастролі українського оркестру у Китаї. Перші були 2012-го. Країна за роки змінилася. Тут держава вкладає величезні кошти в культуру.

— Рівень життя надзвичайно зріс. Стрибок в економічному розвитку колосальний. Китай перестав бути дешевою країною. Позиціонує себе конкурентом усього американського. Яскравий приклад — iPhone проти Huawei. Китайський мобільний телефон "Хуавей" і коштує дорожче, і він справді за багатьма параметрами кращий за американський "Айфон".

Мене вразило, що за останні кілька років тут з'явилися багато концертних залів для симфонічної музики. Тільки за минулий рік побудували 43. Причому це будівлі в сучасному дизайні, з хорошою акустикою. Класична музика в Китаї стає популярною. У перспективі це буде багатий ринок. Стежу за подіями гастрольного життя основних оркестрів світу. Бачу, що оркестри Берлінської, Мюнхенської, Віденської філармоній раз або двічі на рік виступають у Китаї.

Чому китайці витрачають гроші на класичну музику?

— Мають амбіції наддержави. У них ідея фікс — стати найкращими, найбагатшими, найуспішнішими на планеті. А що визначає високий рівень свідомості держави? Культура, зокрема академічна музика. Бо саме цей пласт культури вважають елітарним. Зростає економіка — з'являється прибуток, із яким треба щось робити, і вони вирішили вкладати гроші в культуру. Цікаво, що замовником, а в підсумку — господарем цих залів є міністерство оборони Китаю. Точніше, організація, що виготовляє зброю. Ця структура співпрацює з міністерством культури.

Що хотіли почути китайці у виконанні українського оркестру?

— Відповідно до побажань замовника ми грали вальси Йоганна Штрауса, "Лебедине озеро" і П'яту симфонію Петра Чайковського, цикл "Картинки з виставки" Модеста Мусоргського і "Святкову увертюру" Дмитра Шостаковича. Китайський імпресаріо попросив українців виконати ще "Слов'янський марш" Чайковського, де звучить тема гімну Російської імперії "Боже, царя храни!" Але цей твір ми відмовилися грати.

Обов'язкова умова гастролей у Китаї — виконати твір якогось китайського композитора. Ми грали "Весняну фестивальну увертюру" Лі Хуаньчжи. Це класик (помер 2000 року. — ГПУ), який був головою Спілки китайських композиторів. Якщо в загальному охарактеризувати цю музику, то це такий собі соцреалізм, оптимістична музика на основі китайських народних мелодій. Завершували майже кожен концерт п'єсою "Жасмін", це в них популярна народна пісня, вони ледве не вставали під цю музику. Ну і Мирослав Скорика грали на біс.

5 квітня оркестр столичної філармонії виступить у Києві разом із італійським скрипалем українського походження Вадимом Бродським.

У програмі концерту — твори французького композитора Сезара Франка, фіна Яна Сібеліуса.


Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Диригенти: Віталій Протасов
Концертна організація: Національна філармонія України
Джерело: Gazeta.Ua



Інші:

Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine