Пам’яті Андрія Сахарова | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Пам’яті Андрія Сахарова
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
Пам’яті Андрія Сахарова
14 грудня у Південній Пальмірі концерт в Одеській філармонії об’єднає представників двох епох
14 грудня 2017, четвер

Андрій Дмитрович Сахаров (1921— 1989 рр.), відомий вчений,  правозахисник, лауреат Нобелевської премії миру («За безстрашну підтримку фундаментальних принципів миру між людьми і мужню боротьбу із зловживанням владою і будь-якими формами придушення людської гідності») — особистість, яка визначила моральні прерогативи для кількох поколінь пострадянського простору. 


У пам’ять про Андрія Дмитровича Національний одеський філармонійний оркестр дасть концерт, у програмі якого лунатимуть твори представників двох різних епох: Третя симфонія (Героїчна) Людвіга ван Бетховена (1770—1827 рр.) і Третій концерт для фортепіано з оркестром Алемдара Караманова (1934—2007 рр.) — одного з основоположників напрямку «Релігія в музиці». Диригент — Хобарт Ерл, соліст — відомий піаніст Олексій Ботвінов, який напередодні спільно з одеськими оркестрантами  дав серію благодійних концертів  пам’яті своїх колег.

Вибір твору Бетховена не випадковий. Свого часу композитора розчарував як політик самопроголошений імператор, якому він первісно присвятив саме Третю симфонію. Це приклад, який пов’язує совість митця, його заангажованість на моралі в політиці. Хобарт Ерл пояснює свій вибір «Героїчної» розумінням того факту, що життя Андрія Сахарова було  подвигом, і він, як людина західного світу, усвідомлював це, ще  коли у радянську добу, попри перепони тодішньої влади,  Андрій Дмитрович займався правозахисною діяльністю. До речі, Сахаров був у числі перших, хто виступив на захист кримських татар. Це приклад того, коли «правда і совість перемагають» (В. Цвіліховський). Виконання Третього концерту для фортепіано з оркестром Алемдара Караманова нині привертає увагу міжнародної спільноти до проблем захисту прав кримськотатарського народу.

— Андрій Дмитрович Сахаров покинув цей світ у 1989 році. Він, мабуть, і не думав, що того ж року упаде «Берлінський мур», — зазначив під час брифінгу головний диригент і художній керівник Національного одеського філармонійного оркестру Х. ЕРЛ. — Концерт його пам’яті уже вдруге проводиться в Україні. Вперше це  відбулося рік тому в Києві, коли проект набув міжнародного масштабу. Концерт Караманова вперше звучав 14 грудня 1990 року в Москві — на роковини з дня смерті Андрія Сахарова. Сольну партію тоді виконував Олексій Ботвінов, який тісно співпрацював з композитором».

Алемдар Караманов був людиною принциповою, який вище за все ставив власні переконання. Ще в 1960-х він прийняв рішення покинути Москву, віддавши перевагу своїй малій батьківщині, що, як зазначив Хобарт Ерл, за тих умов привело до його розриву з широкою публікою та прижиттєвого забуття. Однак цей дотик до рідної землі дав нові творчі імпульси...

— Концерт є частиною масштабного проекту, — зазначив Олексій БОТВІНОВ. — До мене звернулися відомі правозахисники — Семен Глузман, який особисто знав Андрія Дмитровича, а також інший відомий діяч міжнародного масштабу, Роберт ван Ворен, з пропозицією провести в Одесі «Дні пам’яті Сахарова». Крім концерту, на сцені Одеської філармонії в «Терміналі 42» відбудеться дискусія на тему «Мораль в політиці», а також демонструватиметься фільм про А.    Сахарова з участю відомих європейських спікерів, зокрема представників німецького Бундестагу. Дискусія «Мораль у політиці» — тема актуальна, це те, що нині в нашій країні в дефіциті, про що необхідно вести мову... Приклад Сахарова переконує, що можна бути великою людиною і не йти на компроміси з совістю.

Концерт Караманова займає провідне місце у заході, який відбудеться в Одесі. «У підпрограмі партитури виокремлено три частини: перша знаменує «Благовіщеня», друга — «Мадонна з немовлям» і третя — «Розп’яття», — розказав Хобарт Ерл. — Шкода, що творчість Караманова майже не відома світові. Так, як він писав, у ті часи ніхто не творив — ні в СРСР, ні в Європі. Свого часу А. Шнітке сказав про Караманова: «Ми — таланти, а він — геній!»


Автор: Володимир Кудлач
Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Диригенти: Хобарт Ерл
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Джерело: Газета "День"



Додати: Share on Facebook

Інші:

«День» надихає на шедеври
Слова іноді потребують музики, але музика не потребує слів...
Спадщина Січинського: Станіславський «Боян» та українські пісні за крону
Галицька додекафонія: Юзеф Кофлер і Тадеуш Маєрський
Звуки – живі: вони можуть бути цілющими або вбивчими…
Музичні столиці Європи: де послухати академічну музику в Гамбурзі
Методика Сузукі, або Як навчають музики з трьох років
"Кантус" – хор, який дарує крила
Композитор, що вмів дружити
Той, що відкрив світові музику української бандури
Як Ліст захворів Україною, а світ — Лістом
Заспівала ''Щедрик'' українською і підкорила світ: британська співачка розповіла, як це вийшло
Аккомпанемент искусству дирижера - музыка
Леонтович-ґейт: чи буде щасливий фінал в історії про нищення будинку легендарного композитора?
Рік під знаком «Мелодії»
Час сміливих, зухвалих, талановитих...
Музикант і громадянин на всі часи
«Травіата» — подорож у часі
Viva, Пуччіні!
Магічна трембіта, дзвінка зозулька та інші українські музичні інструменти, які мають особливий характер та колорит
Бетховен присвятив коханій "Місячну сонату"
Класична музика покращує серцебиття
Сміливі ініціативи Одеської опери
МАЙСТЕР ТРИ РОКИ ШУКАВ У КАРПАТАХ ЯЛИНУ, ЩОБ ЗРОБИТИ З НЕЇ СКРИПКУ
Уроки доброти
Легенды и были Одесской филармонии
Композитори пишуть спеціально для неї
Учитель Давида Ойстраха: "Деточка, сыграй мне эту фразу, как вкусный борщ"
Соломія Крушельницька в образі Аїди на фото 1900 року
Патрік Генрі Хьюз: незрячий хлопець, який став віртуозним музикантом
Київський король світового фортепіано
Як вибрати музичну школу і не помилитися?
Українські "Варіації" у Скандинавії
Вуличним музикантам у Львові заборонили виступати без дозволів. Як все працює на практиці?
Чого найбільше боявся Фридерик Шопен?
Дует батька і сина Бочеллі
Музика пам'яті
Класична музика в контексті реклами і маркетингу
Вересень: творчий пошук ідей
Дні музики Мирослава Скорика у Львові
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
5.jpg