Василь Рябенький, директор "Донбас Опери". Обіймає посаду 19 років. Серед інших українських керівників оперних театрів — це найдовше | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Василь Рябенький, директор
Василь Рябенький, директор "Донбас Опери". Обіймає посаду 19 років. Серед інших українських керівників оперних театрів — це найдовше
26 листопада 2013, вівторок

Василь Рябенький 19 років очолює Донецький оперний театр. ФОТО: ОЛЬГА КАМЄНЄВАПросто так у театр нікого не заженеш, — каже 54-річний Василь Рябенький, директор "Донбас Опери".

У кабінеті Василя Рябенького близько десятка ікон. Найбільша — між вікнами, Святогорської Божої Матері. Її подарував митрополит Донецький і Маріупольський Іларіон.

Що робите, щоб донеччани йшли в оперу, на балет?

—Коли складаємо афішу, дивимося у церковний і футбольний календарі, щоб не перетиналися. Не ставимо спектаклів на великі церковні свята.

Також — коли прем'єри в інших театрах. Щоб було цікаво, на вистави запрошуємо іноземних режисерів.

У нас є балетний, оперний і орендний глядач — коли ми здаємо приміщення. Не всіх пускаємо виступати — бугі-вугі в театрі нема. Останнім часом до опери потягнулися люди ­25–30 років — студенти, молоді банківські працівники, бізнесмени. З моїх знайомих ходять багато лікарів. Для шахтарів проводимо спеціальні акції. Торік "Реквієм" Верді присвячували пам'яті загиблих гірників, то зал був заповнений шахтарями.

Людмила Янукович часто буває в "Донбас Опері"?

—На всіх прем'єрах і так інколи. Вона театральна людина — ходить сюди для власного задоволення, а не як публічна особа. На балеті буває частіше, ніж на опері. З Людмилою Янукович спілкуємося майже 20 років, ще до того, як Віктор Федорович був губернатором. Вони жили в тому ж домі та на одному сходовому майданчику з Вадимом Писарєвим, нашим художнім керівником. Це була їхня сімейна дружба. Тому вони завжди ходили в театр.

Як відбираєте працівників?

—Коли беру людей на роботу, 10 разів перевірю — говорю, придивляюся. Зате потім вони з театру не йдуть, незважаючи на маленькі зарплати. Часто все життя працюють з одним записом у трудовій.

Основна рушійна сила в театрі — симфонічний оркестр. Він диктує свої умови. Там у кожного по дві-три освіти. Саме оркестри знімали диригентів, директорів. У них є дуже потужна зброя: диригент вийшов за пульт, махнув паличкою — а музиканти сидять, не реагують. Були такі випадки, на щастя, не у нас.

То людей утримати в театрі важко?

—Ми маємо статус національного з 2009 року, але не заробітну плату. Мала би вдвічі збільшитися. Через це дуже багато хто йде. Цього року семеро молодих артистів балету поїхали до Одеси. Дехто з них навіть закінчував при нашому театрі школу Писарєва, почав працювати. А тоді кажуть: "Там у нас удвічі вища зарплата, дають гуртожиток і ми живемо на морі". Що у 18 років іще треба?

У театральну містику вірите?

—Є щось таке. Я в історії театру 13-й директор. Народився 3 грудня, але метрику видали 13-го. І це число все життя зі мною. Номер службової машини 13. І треба ж, щоб на мою долю випало поставити Ріхарда Ваґнера, який народився 1813 року й написав 13 опер. Його "Летючого Голландця" вважаю успішною постановкою. На всі спектаклі квитки розкуповували за 10, а коли й за 20 днів. Її бюджет був найбільший з усіх наших вистав — 3,5 мільйона гривень. Допомогли коштами компанія Ріната Ахметова СКМ і обласна адміністрація. Зазвичай спектакль коштує 700–800 тисяч гривень, до мільйона.

*****
80 гривень коштують найдешевші квитки на виставу "Летючий Голландець" Ріхарда Ваґнера. На більшість інших спектаклів Донецької опери за стільки можна придбати найдорожчі квитки. Найкращі місця на "Летючого Голландця" — 300 грн. 19 листопада "Донбас Опера" повезла спектакль до Німеччини. Прем'єра відбулася торік у грудні. Відтоді зіграли 14 вистав, це — рекордна кількість для України.


Автор: Олена Шарговська
Концертна організація: Донецький національний академічний театр опери та балету імені А. Солов’яненка
Джерело: gazeta.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
Ольга Нагорна: «Мрію, щоб у кожному місті країни був оперний театр»
Наталія Пономарчук, шеф-диригент Київського камерного оркестру Національної філармонії України
Антоній Баришевський: "В Україні збільшується аудиторія, яка готова сприймати "складну" музику"
Головний учитель – це сцена! I ми вчимося все життя
«Керувати країною легше, ніж керувати оркестром»
Нове звучання забутої спадщини
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
123.jpg