Феєрія звуку | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Феєрія звуку
Остапенко Андрій
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Квартет гітаристів
Феєрія звуку
Концерт-закриття Міжнародного гітарного фестивалю «Київ-2010»
19 грудня 2010, неділя
Поширити у Facebook

Того вечора в Колонному залі був не аншлаг, а «переаншлаг» – не часто в партері з’являється додатковий ряд стільців.

Шанувальники музики, професійні музиканти-гітаристи, численні журналісти зібралися тут, насамперед, через заявлену виняткову програму:

Концерт для гітари, бандонеона та струнного оркестру Астора П’яцолли, улюблений усіма поціновувачами гітарної музики «Аранхуес», а також – цікавий і до того в нас не виконуваний «Андалузький» концерт для чотирьох гітар з оркестром Хоакіна Родріго.

Саме «Андалузький» концерт у виконанні «Київського квартету гітаристів» та філармонійного симфонічного оркестру під орудою Ігоря Палкіна і розпочав програму. Але, хіба що, за винятком вступних та заключних акордів, у грі артистів не відчувалося особливої наснаги, якою, власне, й народжена яскрава та радісна музика Родріго.

Квартет гітаристів "Київ"
Київський квартет гітаристів

Так саме немузично, а, скоріше, – методично, по-учнівськи, солісти «змагалися» з оркестром.

Не чулося й очікуваної барвистості звучання оркестру й багатого звукового розмаїття, передбаченого композитором застосуванням чотирьох (!) гітар.

Вочевидь, і оркестру, і солістам, зокрема, щодо звукової різноманітності не завадило б повчитися у Рафаеля Серралета.

Його виступ як раз і продовжив концерт-закриття фестивалю.


Рафаель Серралет
Першим був «Аранхуес».

Бадьорі гітарні фанфари привернули увагу залу, проте, так і не оживили оркестру.

Відтак, з першою святковою частиною «Аранхуесу» відбулося приблизно теж саме, що й з «Андалузьким».

Взагалі, оркестр, який мав постійно «провокувати» соліста на змагання, навпаки – сковував його.

Рафаелю доводилося, буквально, боротися з оркестром, щоб якось заставити його оживитися.

Здавалось, ситуацію врятували ємні, чудової барви та співучості вступні арпеджіо соліста із знаменитого «Адажіо».


Рафаель Серралет

Проте, як на мене, віднайти спільну «тональність» солісту й оркестру до кінця так і не вдалося – публіка вважала інакше й вимагала «бісу»: та не помилилася.

Зігране Рафаелем разом зі струнними «Oblivion» Астора Пяцолли було фантастичним.

Здавалось, збірний концерт переросте в сольний. А після виконаного Серралетом «Капріччіо» Франсіска Тарреги, у всіх слухачів Колонного залу, одночасно, що називається, «знесло дах».

В другому відділі на них чекав не менший злет. Все розпочалося Концертом для гітари, бандонеону та струнного оркестру Астора Пяцолли.

Партію гітари виконував Андрій Остапенко, бандонеон же замінив близький за звучанням баян – грав Юрій Карнаух.

Солісти чудово зливалися в ансамблі, особливо темброво, на диво оживився й оркестр.

Відтак, після попереднього емоційного потрясіння, слухачі дещо прийшли до тями, піддавшись чарівним ритмам й мелодіям «Великого Астора».


Андрій Остапенко та Юрій Карнаух

Далі усі очікували побачити на сцені Карло Маркіоне, проте, як з’ясувалось, він так і не долетів до Києва через негоду.

До речі, з певними пригодами до нас дістався й Рафаель Серралет: десь в дорозі загубилися деякі його валізи.

Та, як зауважив головний директор фестивалю Дмитро Остапенко (зокрема, щодо Маркіоне), організатори вже звикли до подібних «сюрпризів», адже кожного року на фестивалі трапляється щось непередбачуване.

Відтак, розпочавши другий відділ концерту, його непередбачено й завершив Андрій Остапенко – «Іспанським» Концертом для гітари з оркестром Миколи Стецюна.

Він прозвучав блискуче, яскраво, просто чудово і в цьому неабияку роль відіграв, зокрема, – винятково-соковитий тембр гітари, здобутий Остапенком.


Андрій Остапенко

В результаті всі опинилися в спільному захваті: і слухачі і виконавць, тож в останнього не було іншого виходу, ніж двічі зіграти «на біс». Публіку, здавалось, взагалі не вдасться втихомирити… Цікаво, а що б було, коли Остапенко й Серралет заграли разом?

Хто-зна, можливо, ця чи якась подібна ідея втілиться на майбутньому фестивалі, тим паче, що в його межах проходитиме конкурс, відтак, буде більше цікавих музикантів, а отже – й можливостей.
Гадаю, й твори підходящі також знайдуться.

Хвилює тільки одне: якщо наступні фестивалі триватимуть в подібному до цього ключі та ще й на крещендо, треба буде розширювати Колонний зал й, вочевидь, виставляти охорону на випадок захисту від захоплених фанатів.
Але, про те, що буде далі напевно, дізнаємось за рік.

Спеціально для «Music-Review Ukraine»


Автор: Ганна Волчок
Фото: Сергій Пірієв
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України, Квартет гітаристів "Київ"
Виконавці: Андрій Остапенко
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль гітарної музики "Київ"


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
«Моє відчуття цьогорічного Букету – Потужність»
На фестивалі «КіноБукет» показали понад 35 стрічок, відбулись чотири кінопрем’єри та дві панельні дискусії
Фотомиті фестивалю Bouquet Kyiv Stage 2024
«МОВНІ ВПРАВИ»: У ХЕРСОНІ ВІДКРИЛИ ДРУГУ ЧАСТИНУ ВИСТАВКИ
Залужний відвідав концерт у Лондоні
Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
Незрячі... трагічна правда чи брехня, яка допомагає жити?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення сезону 2023/2024
Хорова феєрія “Гомону” на сцені Львівського органного залу
У Луцьку біля собору відбувся благодійний концерт оркестру "Кантабіле" на підтримку ЗСУ
Браво, франківці!
У Коломиї виступила солістка Віденської опери та Міланського театру «Ла Скала
Висота «Діалогів кармеліток»
Сніг у червні - “На русалчин Великдень”
Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
101226_001.jpg