Музика на рівні 442 Гц | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Музика на рівні 442 Гц
Слабеняк Роман
Заяць Віктор
Антонович Антон
Крещенський Марк
Музика на рівні 442 Гц
Цикл концертів Music-review Weekend. Вечір духової музики
13 березня 2010, субота
Поширити у Facebook

13 березня на сцені Гелереї Фонду сприяння розвитку мистецтв відбувся Дев'ятий концерт циклу Music-Review Weekend. Цього вечора твори золотого фонду камерної музики виконувалися музикантами на духових дерев'яних інструментах. Це Роман Слабеняк (гобой, м. Чернігів), Марк Крещенський (фагот, м. Київ) та Антон Антонович (фагот, м. Бремен, Німеччина)

Концерти за участю гобою та фаготу достатньо поширені на сценах Західної Європи і Світу в цілому. Велика кількість оригінальних творів написаних за останні двісті років видатними композиторами підтверджує статус цих інструментів у якості концертних. Проте в Україні їх сольне звучання рідкісна подія.

Забігаючи наперед слід зазначити, що у концерті який складався переважно з популярних камерних мініатюр прозвучали також циклічні жанри Соната та Концерт - твори, які розкривають широку палітру тембрових і технічних можливостей цих прекрасних інструментів.

Відкрив вечір твір італійського композитора Бенедетто Марчелло - Друга та Третя частини концерту для гобоя з оркестром.
Роман Слабеняк (гобой) та Віктор Заяць (фортепіано)
Роман Слабеняк (гобой) та Віктор Заяць (фортепіано)

Від соліста - вихованця чернігівської гобової школи Романа Слабеняка цей твір у камерному виконанні з фортепіано (Віктор Заяць) вимагав ще більшої концентрації поряд з симфонічним виконанням, де оркестр може певною мірою нивілювати "огріхи" соліста.
Роман Слабеняк
Грає Роман Слабеняк

У виконанні Антона Антоновича концерт продовжив твір Каміля Сен-Санса. Соната для фаготу та фортепіано, яка була написана у останні роки життя митця яскраво ілюструє творчий почерк славетного француза.
Керівник Національного порталу академічної музики Олександр Пірієв
Керівник Національного порталу академічної музики Олександр Пірієв

У чоторичасному циклі молодий виконавець продемонстрував яскравий взірець камерно-інструментальної фаготової сонати. Виконання твору, що складався як віртуозних так і мелодійних частин переривалися гучними оплесками, ймовірно заважаючи можливості охопити задум твору в цілому. Проте ця ситуація яскраво відобразила не тільки потужність виконання а й її своєрідність в обличчі Таланту.
Антон Антонович (фагот) та Сергій Буров (фортепіано)
Антон Антонович (фагот) та Сергій Буров (фортепіано)
Віктор Заяць
Грає Віктор Заяць

У другому відділені виконавці віддали перевагу мініатюрам, п'єсам, які вже не одне століття лунають з різних концертних майданчиків Світу. Відкрило його Адажіо зі скрипкової сонати (мі мажор) Йоганна Себастьяна Баха у перекладенні для гобою та фортепіано. Додавши звучанню гобою своєрідної ностальгії за Справжнім. Ніжно, із несамовитою легкістю, мелодія пронизувала насичене повітря мистецької зали - Роман Слабеняк та Віктора Заяць повернули слухача в атмосферу XVIII сторіччя.

Також у виконанні музикантів прозвучали мало виконувані твори на сценах України, але які є поширеними у репертуарі концертуючих гобоїстів-виконавців. Зокрема, Романс № 3 Робертa Шумана, а також твір французького композитора Жaна-Марі Леклера «Жига».
Марк Крещенський та Антон Антонович

Родзинкою вечора стали чотири арії з сюїти Джоакіно Россіні з опери Севільський цирульник для двох фаготів соло. Образи героїв Россіні-Бомарше графа Альмавіви, Керубіно, Сюзанни і звичайно відомого Фігаро майстерно втілювалися у музичну тканину двох поважних інструментів, часом перетворюючи арії на справжню оперну дію.
Марк Крещенський та Антон Антонович
Марк Крещенський та Антон Антонович

Серед поважних гостей концерту був присутній корифей української фаготової школи Володимир Апатський. За своє життя знаний музикант досяг найвищих ступенів визнання на суспільному і професійному рівнях. Сьогодні він член-кореспондент Академії мистецтв України, народний артист України, доктор мистецтвознавства, професор Національної музичної академії України ім. Чайковского, автор численних наукових праць та славетний педагог. Саме вихованці Володимира Апатського були одними з героїв цього концерту – Марк Крещенський та Антон Антонович.
Професор Володимир Апатський у колі учнів
Професор Володимир Апатський у колі учнів

Політ Джмеля з опери Миколи Римсього- Косакова "Казка про царя Салтана" чи не найвідоміший з віртуозних мініатюр будь-якого концертуючого музиканта. Саме цим твором у досить незвичайному перекладенні для фаготу блискуче виконав Антон Антонович.
Антон Антонович
Грає Антон Антонович

Окремо відзначимо молодого фаготиста Марка Крещенського. У виконанні дев'ятнадцятирічного музиканта прозвучав один з найвідоміших творів Фредеріка Шопена Ноктюрн (до дієз мінор). Додамо, що як і Роберт Шуман композитор цього року святкує 200-річчя з дня народження.
Марк Крещенський
Грає Марк Крещенський

Під гучні оплески закінчився черговий концерт циклу Music-review Weekend. І вкотре, виконавцям вдалося відтворити справжнє камерне звучання в атмосфері салонної зали.
images/articles/43/DSC_7877.JPG

Духові дерев'яні інструменти посідають окреме місце на музичному Олімпі музичного мистецтва. Сподіваємось що ініціатива Національного порталу академічної музики та Фонду сприяння розвитку мистецтв, щодо демонстрації та популяризації різних інструментів матиме логічне продовження в майбутньому.
ККерівник Національного порталу академічної музики Олександр Пірієв та аташе по культурі Посольства Російської федерації в Україні пані Наталья Батова
Керівник Національного порталу академічної музики Олександр Пірієв та аташе по культурі Посольства Російської федерації в Україні пані Наталья Батова


Автор: Олександр Пірієв
Фото: Сергій Пірієв
Виконавці: Роман Слабеняк, Віктор Заяць, Антон Антонович, Марк Крещенський
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Галерея Фонду сприяння розвитку мистецтв





Інші:

БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
100704_001.JPG