Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці" | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Богдана Півненко:
Которович Мирослава
Півненко Богдана
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Відбувся перший Всеукраїнський конкурс скрипалів імені видатного українського музиканта
29 квітня 2018, неділя

У рамках Великоднього фестивалю у столичному Великому залі ім. Василя Сліпака НМАУ ім. П.Чайковського стартував новий проект — перший Всеукраїнський конкурс скрипалів імені видатного українського музиканта, народного артиста України, професора Богодара Которовича. Проект організували завідувачка кафедри скрипки НМАУ Богдана Півненко та донька Богодара Антоновича Мирослава, доцент цієї кафедри.

Змагання відбуваються у три тури. У третьому турі й завершальному концерті супроводжуватиме виступи фіналістів Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України під керуванням Володимира Сіренка. У конкурсі беруть участь шістнадцять претендентів, яких оцінюватимуть шестеро членів журі: Богдана Півненко, Мирослава Которович, Діма Ткаченко, Назарій Пилатюк (Львів), уродженець України Олександр Бендерський (Франція) та Віктор Кузнєцов (Польща). Усі вони в певні періоди життя навчалися у Богодара Которовича. Відкрився конкурс привітаннями організаторів і коротким концертом членів журі в супроводі Національного ансамблю солістів "Київська камерата" під керуванням Валерія Матюхіна.


Прозвучав Концерт №8 Людвіга Шпора в цікавому бездоганному виконанні Діми Ткаченка.

Потім Назарій Пилатюк зіграв "Паганініану" Натана Мільштейна в перекладенні для скрипки та струнних. Це варіації на найвідомішу тему Паганіні — 24-й каприс ля мінор. Віртуозна салонна п'єса, типова яскрава "бісовка" була виконана цілком технічно й музично зріло.


ІІ і ІІІ частини знаменитого подвійного ре мінорного концерту Й.С. Баха "проспівав" дует досвідчених артистів — Олександра Бендерського та Бориса Громова. Концерт популярний в еталонному виконанні Давида Ойстраха та Ієгуді Менухіна, переграти їх складно. Але у ВЗК ім. Сліпака і солісти, і оркестр, що чуйно акомпанував, зуміли не зіпсувати бахівський шедевр, постаралися на славу.

Завершила вечір Богдана Півненко з І частиною ІІ концерту Нікколо Паганіні. Грала ефектно, і каденція вийшла прекрасно.



Після виступу Богдана Іванівна розповіла про проект.

— Що передувало стартові?

— Цей конкурс — наша з Мирославою мрія. Рік тому ми сиділи в журі у Львові. І договорилися з нею, що настав час створити в Києві серйозний скрипковий конкурс, якого досі не було. Повернувшись, я відразу прийшла до ректора Володимира Івановича Рожка, і він сказав: "Робіть! Усе — зали, класи, все надамо, у всьому сприятимемо".

Которович пропрацював у НМАУ 30 років, він заслужив таку пам'ять.

Наш конкурс має свою специфіку. У кожному турі звучить український твір. Навіть у фіналі буде виконано український концерт, обраний учасниками із запропонованого списку. Для мене українська музика — найкраща у світі.

У нас є серйозні конкурси: державний ім. Лисенка, Олега Криси у Львові. Але я вважаю, що на них приїжджають багато іноземців і забирають непогані грошові призи. А наші випускники йдуть працювати в оркестри й театри. Наша мета — мотивувати українських студентів більше грати.

Ми домовилися з Національним симфонічним оркестром завдяки Михайлу Андрійовичу Кулиняку та його фонду. Вони оплатили участь у конкурсі цього колективу, оскільки тепер скрутні часи й Міністерству культури не до нас.

Усе, що вийшло, — це зусилля мої, Мирослави, Кулиняка та Рожка.

Багато зробила проректор Леся Степанівна Олійник. За що всім їм спасибі. І члени журі, котрим я телефонувала, навіть не запитували, який буде гонорар.

Олександр Бендерський чудово реалізувався у Франції, але скасував два концерти в Іспанії і приїхав віддати данину поваги своєму вчителеві. І Віктор Кузнєцов, лауреат конкурсів Паганіні та Венявського, що давно працює в Польщі, нічого не уточнював, а просто сказав: "Я приїду".

Для фіналістів великою школою стане гра з НСО під керуванням Володимира Сіренка. Діма Ткаченко мені сказав: "Це ми всього хотіли, до всього рвалися. А тепер студенти прагматичні. Але якщо відчують власну затребуваність, зрозуміють, чого треба прагнути". Додам: можливо, найкращі випускники перестануть намагатися залишити Україну.

— Є задуми перейти у статус Міжнародного конкурсу?

— Так, мені кажуть, що добре б розширити географію. Але поки що нехай пройде цей конкурс. Наші пріоритети — українські молоді виконавці. Їм нерідко ні на що купити струни. У нас зараз є невеликі премії (5—15 тисяч гривень. — Авт). Нас підтримало українське радіо, яке дасть можливість одному з учасників ІІ туру зробити фондовий запис українського твору. Я студенткою про таке могла тільки мріяти. Vere Music Fund надасть одному з фіналістів грант на участь в іншому конкурсі або майстер-класі. Будуть і інші спеціальні призи.




Автор: Ольга Кізлова
Виконавці: Мирослава Которович, Богдана Півненко
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Конкурс скрипалів ім. Богодара Которовича
Джерело: Дзеркало тижня



Додати: Share on Facebook

Інші:

Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
Ольга Нагорна: «Мрію, щоб у кожному місті країни був оперний театр»
Наталія Пономарчук, шеф-диригент Київського камерного оркестру Національної філармонії України
Антоній Баришевський: "В Україні збільшується аудиторія, яка готова сприймати "складну" музику"
Головний учитель – це сцена! I ми вчимося все життя
«Керувати країною легше, ніж керувати оркестром»
Нове звучання забутої спадщини
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
Кшиштоф Пендерецький: «Найдосконаліша, найчистіша музика для мене та, де звучить людський голос»
Сам собі оркестр: вінничанин виготовляє інструменти з усього світу за описом з інтернету
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
25 років на Волині: організатор міжнародного фестивалю про повернення «райського куточка» світового класика
От хора к театру
Вікторія Лук'янець: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
"Ти щаслива людина, якщо можеш займатися улюбленою справою" - скрипаль-віртуоз Олександр Божик про концерт в Івано-Франківську та свою творчість
      © 2008-2018 Music-review Ukraine