За відродження високої культури в глибинці, що «призабула» своє шляхетне минуле | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
За відродження високої культури в глибинці, що «призабула» своє шляхетне минуле
За відродження високої культури в глибинці, що «призабула» своє шляхетне минуле
Корона «Дня» – Iрині Френкель
30 грудня 2017, субота

Вінничанка Ірина Френкель не перший рік реалізовує масштабні мистецькі проекти. Але 2017-го їй вдалося зробити справжню культурну революцію, провівши Фестиваль оперної музики OPERAFEST TULCHYN open air на території палацу Потоцьких у Тульчині. Ідея створити культурний прецедент і привезти високе мистецтво до провінції виникла передусім для того, щоб показати всім відвідувачам велич палацу Потоцьких і водночас знайти інвесторів, щоб врятувати його від руйнування.



Досі в області ніхто нічого подібного не робив. До організації долучили сотні людей із Вінниці та Тульчина. За кілька тижнів промоції відеоролик про фестиваль набрав понад мільйон переглядів у соціальних мережах. Завдяки чартерним рейсам із Вінниці OPERAFEST TULCHYN відвідало щонайменше 10 тисяч туристів. На консервативних у своїй більшості вінничан фестиваль справив вибухове враження, адже на одній сцені організаторам вдалося зібрати понад три сотні артистів із різних країн світу. Окрім цього, діяло до десятка різних локацій, майже цілодобово працювала фуд-зона, а на ночівлю можна було залишитися в наметі. Тому не дивно, що одразу наступного дня після завершення фесту його назвали культурною подією року. Сама ж арт-директор та продюсер OPERAFEST TULCHYN Ірина Френкелькаже, що прагнула створити для Вінниччини пілотний проект, пов’язаний із культурно-економічним розвитком території, який став би поштовхом спробувати зробити ексклюзивний культурний продукт, щоб надати імпульс для економічного розвитку території.

«Ми повинні розуміти, що рівень розвитку національної економіки визначається станом розвитку регіональних економік, тобто взаємозв’язок і взаємозалежність розвитку галузей на кожному рівні можуть бути індикаторами поточного розвитку та відображати як потенціал регіону, так і національної системи в цілому. Зручною одиницею виміру територіальних економік є кластер. Спеціалізація кластера стає ґрунтовною ідеєю для розвитку постіндустріальної економіки і базується на нематеріальній складовій, яка пов’язана, передусім, із культурним ресурсом. Ми говоримо про елементарні речі: парковки, готелі, сервіси харчування. І  завдяки фестивалю в новоствореній Тульчинській громаді вже знають, які умови необхідно створити для глядача, щоб йому було зручно. Ця подія дала поштовх для партисипативного аналізу, під час якого змінюється свідомість. Це й є перший крок у напрямку культурної трансформації», — зауважує Ірина Френкель.

Окрім переосмислення, фестиваль допоміг залучити в реконструкцію палацу Потоцьких понад 1 мільйон позабюджетних коштів. Із обласного бюджету виділено 2 мільйони 745 тисяч гривень, більшу частину з них було витрачено на ремонт східного портика та балкона центрального корпусу, а також на проведення ремонту кабельної мережі й розробку ландшафту прилеглої території. Першочергові ремонтні роботи обіцяють завершити до березня наступного року. А тим часом Ірина Френкель та її команда вже обирають опери, які покажуть 2018-го.

Другий OPERAFEST TULCHYN відбудеться на початку червня й триватиме вже не два дні, а три. Програма обіцяє бути насиченою й орієнтованою на глядачів різного віку. Головне, за що хвилюються організатори, щоб територія довкола палацу вмістила всіх охочих відвідати вже легендарний фестиваль.


Автор: Олеся Шуткевич
Джерело: Газета "День"



Додати: Share on Facebook

Інші:

Кістки та фрески: про що мовчать стіни Львівського органного залу
З любов’ю, Скорик
Принц піаністів
Які фестивалі потрібні та де їх проводити?
Під звуки піаніно: юний принц Джордж займатиметься балетом
Покинуті фортепіано і роялі у дивних світлинах
Бах для ...корів
Клуб композиторів
Яна Тойбер показала удивительный мир балерин
Українські примадонни в музиці
190 років з дня народження Міхала (Михайла) Адамовича Завадського (1828-1887) – відомого польського і українського композитора, піаніста, педагога
Як створюється опера: від задуму до виходу на сцену
Вражаючий звук і кількасотрічні музичні інструменти: Чому Закарпаття називають органним краєм
Міжгалактичний арт-проект музика для прибульців
Уродженець Кременця, який врятував Карнегі-Холл
Класична музика в суді. А чому б ні?
Ще одна причина записати дитину на фортепіано
Марко Р.Стех: Творчість Василя Барвінського виявилася могутнішою від кремлівського диктату
Мирослав Скорик. Інтелігентний бешкетник
Сто великих украинцев - Сергей Михайлович Лифарь
Мрії Оксани Линів
Скрипка Страдиварі: таємниці розкрито????
"Його твори – містичний тотем": Ірен Роздобудько про автора "Щедрика" Миколу Леонтовича
«Шляхи дружби. Равенна-Київ». Презентація проекту
"Оскароносний" син емігранта, який змінив уявлення про музику до кінофільмів
Вчені: Навчання гри на віолончелі покращує мозкову активність
Музика бентежних душ: що таке справжній джаз та про що він оповідає
5 цікавих фактів про дует 2CELLOS, який виконає гімн Ліги Чемпіонів у Києві
Исключительное звучание скрипок Страдивари связали с их высоким «голосом»
Браво, Маестро!
Мирослав Скорик ніколи не забував впливу Соломії Крушельницької
У Києві відбувся Перший Всеукраїнський конкурс імені Богодара Которовича
Гармонія, традиції та … авангард
Як народився «Запорожець за Дунаєм»
Як Бах рекламував каву
Оперу Моцарта імператор вважав неполіткоректною
Квітка - кохання Лесі
Кирило СТЕЦЕНКО: "Проект "DRUM & BACH" - двері в майбутнє"
Буковинська пісня галичанина
Наодинці з С. С. Гулаком-Артемовським
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
1.jpg