Пам'яті Небесної Сотні | Music-Review Ukraine
Головна
Анонс
Пам'яті Небесної Сотні
Квиток
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Галицький академічний камерний хор
Камерний хор
Сивохіп Володимир
м. Львів
20 лютого 2015, п'ятниця, 07:00
Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії
Пам'яті Небесної Сотні

Пам'яті Небесної СотніВечір спогадів про події на Майдані, роздумів над майбутнім та переосмислення сьогодення – саме таким словами можна охарактеризувати вечір-реквієм «Пам’яті Небесної Сотні», який відбудеться 20 лютого, о 19:00 год. у Львівській обласній філармонії за участі Галицького академічного камерного хору, Камерного хору «Глорія», Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії під диригуванням Володимира Сивохіпа.

У програмі концерту-реквієм прозвучить масштабний твір Франца Шуберта – Меса № 6 Мі-бемоль мажор, яка з численних церковних творів Шуберта відрізняється піднесеним характером і музичним багатством.

Шоста меса була написана Шубертом у 1828 році, менш ніж за півроку до смерті. Треба сказати, що у цей час з'являються найтрагічніші твори композитора – вокальний цикл «Зимовий шлях» та 6 пісень на вірші Гейне. Однак меса різко відрізняється від них за настроєм: в ній панують світлі та радісні почуття.

У творі композитор користується поліфонічними прийомами розвитку, що притаманні цьому жанру. Однак тут досить багато типово шубертівських, а саме романтичних рис. Показовим у цьому відношенні є підхід до тексту латинського богослужіння: як і в піснях, маестро вдається до численних повторів.

Зіставлення традиційних і романтичних частин також є характерним для цієї меси. Так, перша Kyrie eleison (Господи помилуй) написана на основі пісенної мелодики, наступна Gloria (Слава) – величава за характером. Подібний внутрішній контраст і в масштабній 3-й частині, Кредо (Вірую).

Темні образи втілюються в зловісний хор, котрий написаний у ритмі траурного маршу й зображає розп'яття (Crucifixus). Щоб висвітлити воскресіння Христа (Et resurrexit) композитор використовує повторення початкової теми Credo.

У ліричній 5-ї частини, Benedictus (Благословен), тема то варіюється як у пісні, то розвивається канонічно як в поліфонічних формах. А єдиний похмурий, драматичний епізод – початок 6-ї частини, Agnus Dei (Агнець Божий) – перегукується з музикою бароко: тема фугато графічно нагадує хрест, що є таким характерним для музики Йоганна Себастьяна Баха.

Вічна пам’ять та слава Небесній сотні Майдану.

Виконують:
Галицький академічний камерний хор
Камерний хор «Глорія»
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Володимир Сивохіп – диригент

Програма:
Франц Шуберт. Меса № 6 Мі-бемоль мажор


Е-Квиток


Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії, Галицький академічний камерний хор, Камерний хор "Глорія"
Диригенти: Володимир Сивохіп
Концертні організації: Львівська обласна філармонія
Джерело: Львівська обласна філармонія

      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
110816_110.jpg