Авішай Коен: «Я вихований на джазових традиціях, а це означає, що я – вільний духом» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Авішай Коен: «Я вихований на джазових традиціях, а це означає, що я – вільний духом»
Авішай Коен: «Я вихований на джазових традиціях, а це означає, що я – вільний духом»
31 травня 2017, середа
Поширити у Facebook

Ізраїльський джазмен – про враження від Alfa Jazz Fest, увагу до власних культурних коренів і про музику, яка на нього вплинула найбільше.


Одним з хедлайнерів нинішнього Alfa Jazz Fest, який відбудеться у Львові з 23 до 27 червня, стане Авішай Коен – ізраїльський контрабасист, композитор і співак.

47-річний Коен народився і провів дитинство в Ізраїлі, у дев'ять років почав грати на фортепіано, а коли йому було 14, захопився бас-гітарою і джазом. У 22 роки, уже опанувавши контрабас, він переїхав до Нью-Йорка, а у 26 – почав грати із легендою американської джазової сцени Чіком Коріа.

У 2015 році у Коена вийшов альбом From Darkness. «Ми всі народжуємося з темряви, та водночас після темряви завжди настає світло, тож одне від одного не відокремити», – пояснює ідею платівки сам музикант. Останні декілька місяців він зі своїм новим колективом Avishai Cohen’s Jazz «Free» – з яким і приїде до Львова – працює над новим альбомом, реліз якого запланований на осінь. Напередодні візиту Коена до України Mind дізнався у музиканта, які спогади лишилися у нього від минулого виступу на Alfa Jazz Fest, чого слухачам чекати цього разу, що він прагне сказати у своїх піснях і за що він любить джаз.

– Ви вже були хедлайнером на Alfa Jazz Fest – у 2013 році. Які у вас спогади про це? У чому, на вашу думку, полягає унікальність українського фестивалю?

– У 2013 році ми чудово провели час. Я пам'ятаю Alfa Jazz Fest як дуже приємний фестиваль, з гарною сценою в красивому місті. Мені та моєму колективу – це був струнний проект – дуже сподобалося грати. Та і потім сейшен у дружньому клубі пройшов на добрій ноті, зі смачною їжею та енергійною аудиторію.

– Які у вас очікування від Alfa Jazz Fest 2017? Чи плануєте відвідати якийсь з концертів?

– У мене на фестивалі буде два виступи: один сольний, другий – з симфонічним оркестром INSO-Lviv, з молодим диригентом. Я чув про оркестр гарні відгуки, тож мені дуже приємно буде вийти з цими музикантами на сцену в Львові. Як бачите, я буду дуже зайнятий, тож не впевнений, чи встигну побувати на інших концертах фестивалю.

– У вас є пісні різними мовами, у тому числі на івриті та на ладіно – мові іспанських євреїв-сефардів. Про що вони? Чи є якийсь спільний контекст?

– Моя музика походить з різних куточків світу: Афро-Карибського регіону, Заходу, Близького Сходу. Та останнім часом мене приваблювали декілька ізраїльських народних пісень. Моя мати і музика, яку вона ставила мені з дитинства, завжди мали і мають зараз великий вплив на мене, тож мене приваблювала і східна, і західна музика. Моя батьківщина, походження, культурні корені завжди були частиною мене, вони оточують мене – і тому є частиною моєї музики. До того ж, думаю, з віком я краще розумію, як важливо зберігати традиційні пісні. Було б дуже сумно втратити і ці пісні, і мову ладіно.

– Чи дотримуєтеся ви якихось ритуалів перед виходом на сцену?

– Для мене важливо знайти час перед концертом і прогулятися містом, в якому я виступаю, щоб відчути локальну атмосферу.

– З чого варто починати слухати джаз і як полюбити цю музику?

– Що мені подобається в джазі, так це те, що він є відкритим для імпровізації й що в ньому поєднуються різні світові музичні напрямки. При цьому джаз досі відкритий для творення чогось нового. Я вихований на джазових традиціях, це означає, що я – вільний духом, я люблю свободу і вільну самореалізацію. Я відчуваю потребу в імпровізаціях і виходах за рамки, і джаз для мене – найвидатніша форма музичного мистецтва.

Джаз – і музика загалом – це така форма мистецтва, яка поєднує людей, котрі в інший час можуть не мати нічого спільного. Найкращий спосіб почати слухати джаз – це просто почати слухати: різні групи, різних артистів, шукати те, що подобається саме вам, знаходити власний смак.


Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії
Конкурс (фестиваль): Міжнародний джазовий фестиваль Alfa Jazz Fest
Джерело: Mind





Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine