Українські примадонни в музиці | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Українські примадонни в музиці
Лук'янець Вікторія
Линів Оксана
Українські примадонни в музиці
9 серпня 2018, четвер

Ці вродливі жінки — перша в киянка, а друга — галичанка — своє життя присвятили музиці та співу. Вони не уявляють себе життя без нот і мелодій, пісень, танців, інших високих матерій, притаманних музичному мистецтву. Слухати мелодії цих прегарних жінок — чудовий відпочинок, їхня музика лікує душу та дає наснагу до життя та радощів.



Вікторія Лук’янець

Вікторія Лук’янець народилася 20 листопада 1966 року в Києві, зараз вона одна з найтитулованіших українських оперних співачок у світі, народна артистка України (2001). У її активі — десятки виступів на престижних світових сценах, зокрема в «Метрополітен-опері» та «Ла Скала», також вона солістка Віденської опери, а з 1998 -го — ще й незалежний виконавець.

Свою музичну освіту розпочала у ранньому віці, до п’ятьох років навчалася гри на фортепіано. Вчитися співу почала у 14 років, пізніше вступила до Київської державної консерваторії ім. П. Чайковського, яку успішно закінчила 1989-го. Того ж року розпочала свою професійну кар’єру в Академічному театрі опери і балету ім. Т. Шевченка. 1990 року в Токіо здобула першу премію на Міжнародному конкурсі вокалістів Концертної асоціації «Музику народові» та у Відні на Міжнародному конкурсі Моцарта. 1991-го їй присудили першу премію на Міжнародному конкурсі Марії Каллас в Афінах (Греція). Після цього дебютувала в Італії, Франції, Португалії. 1993 року дебютувала й у Віденській державній опері, у ролі Цариці ночі в опері Моцарта «Чарівна флейта», і стала улюбленицею віденської публіки.

На цій сцені вона виконувала партії Джільди («Ріґолетто»), Віолетти («Травіата»), Оскара («Бал-маскарад»), Адіни («Любовний напій»), Ельвіри («Пуритани»), Лючії («Лючія ді Ламмермур»), Офелії («Гамлет»), Олімпії («Казки Гофмана») та інші. Вікторія — лауреат фестивалю у Зальцбурзі 1995-го. В італійському театрі «Ла Скала» виступала з найвідомішими світовими тенорами Пласідо Домінґо, Хосе Каррерасом та Лучано Паваротті. Виконує більш, ніж 50 провідних партій сімома мовами, а її гастрольний графік складено на роки наперед.
Крім світової класики, у своєму репертуарі Вікторія має й твори українських композиторів Миколи Лисенка, Кирила Стеценка, Якова Степового, Лева Ревуцького, Бориса Лятошинського, Мирослава Скорика, Левка Колодуба, Юрія Іщенка, Лесі Дичко, а також українські народні пісні, які виконує як із симфонічними, так і з народними оркестрами.

22 серпня 2014 року у Києві відбувся концерт «Скарби української народної пісні», на якому Вікторія Лук’янець співала у супроводі Національної заслуженої капели бандуристів України ім. Г. Майбороди. Її спів та врода дають насолоду завжди.



Оксана Линів

Свою чергою, Оксана Линів дарує незвиклу насолоду глядачам і займає передове місце в оперному дириґуванні. Вона народилася 6 січня 1978-го в м. Броди на Львівщині в родині вчителі музики. Донька двох музикантів та онука учителя музики, регента церковного хору Дмитра Луніва. Батько Ярослав Линів — керівник народної хорової капели «Боян» у Бродах.

Оксана виростала в музичній атмосфері, школу закінчила у Бродах. Навчалася у Дрогобицькому музичному училищі ім. В. Барвінського, однак після першого курсу перевелася до Львова й 1996 року закінчила вже Львівське музичне училище ім. С. Людкевича, де навчалася грати на сопілці. У 1996-2003 рр. навчалася в Львівській державній музичній академії ім. М. Лисенка, у класі оперно-симфонічного дириґування Богдана Дашака, головного дириґента Львівської опери. Вже під час її навчання в академії д-р Дашак зробив її своєю асистенткою.

2004 року вона взяла участь у першому конкурсі дириґентів ім. Г. Малера в Бамберзькій філармонії. Це була перша подорож Оксани за кордон, де вона здобула третє місце. 2005-го вона стала асистенткою дириґента Джонатана Нота при Бамберзькій філармонії. Тоді є переїхала до Дрездену, де навчалася в аспірантурі Вищої школи музики ім. Карла Марії фон Вебера (отримала післядипломну освіту) і з 2007 року відвідувала майстер-класи у Еккегарда Клемма. У 2007-2009 рр. її підтримував «Форум дириґентів» асоціації німецьких музикантів. З того часу вона відвідувала майстер-класи таких відомих постатей, як Гартмут Генхен, Курт Мазур, Ґеорґ Фріче та Роланд Зайфарт. Для баварського радіо керувала звукозаписами симфонічних музикантів, а 2007-го — 97-робочою фазою місцевого молодіжного оркестру.

Дириґувала концертами й операми в Україні, Німеччині, Франції, Румунії, Естонії та Швейцарії. У 2013-2014 рр. Оксана Линів працювала музичною асистенткою генерального музичного директора Кирила Петренка та дириґентом у Баварській державній опері. 2015-го Оксану Линів визнали найкращим дириґентом Баварської державної опери у номінації «Класична музика». У лютому 2017 року Оксану Линів обрали головною дириґенткою Опери Ґрацу та філармонійного оркестру Ґрацу.

Свій успіх пояснює просто і переконливо так: «Вчитися треба все життя, щоб розвиватися безконечно, бо без розвитку утворюється плато і ти стоїш на місці без поступу. Такого собі дозволяти не можна. Тому постійний рух уперед. Не може бути такого моменту, коли скажеш: «Я вже все зробив і став дириґентом-професіоналом». Постійно й завжди мусиш на успіх працювати, вчитися й вдосконалюватися».


Автор: Ярослав Стех
Виконавці: Вікторія Лук'янець
Диригенти: Оксана Линів
Джерело: Міст-online



Додати: Share on Facebook

Інші:

Слова іноді потребують музики, але музика не потребує слів...
Спадщина Січинського: Станіславський «Боян» та українські пісні за крону
Галицька додекафонія: Юзеф Кофлер і Тадеуш Маєрський
Звуки – живі: вони можуть бути цілющими або вбивчими…
Музичні столиці Європи: де послухати академічну музику в Гамбурзі
Методика Сузукі, або Як навчають музики з трьох років
"Кантус" – хор, який дарує крила
Композитор, що вмів дружити
Той, що відкрив світові музику української бандури
Як Ліст захворів Україною, а світ — Лістом
Заспівала ''Щедрик'' українською і підкорила світ: британська співачка розповіла, як це вийшло
Аккомпанемент искусству дирижера - музыка
Леонтович-ґейт: чи буде щасливий фінал в історії про нищення будинку легендарного композитора?
Рік під знаком «Мелодії»
Час сміливих, зухвалих, талановитих...
Музикант і громадянин на всі часи
«Травіата» — подорож у часі
Viva, Пуччіні!
Магічна трембіта, дзвінка зозулька та інші українські музичні інструменти, які мають особливий характер та колорит
Бетховен присвятив коханій "Місячну сонату"
Класична музика покращує серцебиття
Сміливі ініціативи Одеської опери
МАЙСТЕР ТРИ РОКИ ШУКАВ У КАРПАТАХ ЯЛИНУ, ЩОБ ЗРОБИТИ З НЕЇ СКРИПКУ
Уроки доброти
Легенды и были Одесской филармонии
Композитори пишуть спеціально для неї
Учитель Давида Ойстраха: "Деточка, сыграй мне эту фразу, как вкусный борщ"
Соломія Крушельницька в образі Аїди на фото 1900 року
Патрік Генрі Хьюз: незрячий хлопець, який став віртуозним музикантом
Київський король світового фортепіано
Як вибрати музичну школу і не помилитися?
Українські "Варіації" у Скандинавії
Вуличним музикантам у Львові заборонили виступати без дозволів. Як все працює на практиці?
Чого найбільше боявся Фридерик Шопен?
Дует батька і сина Бочеллі
Музика пам'яті
Класична музика в контексті реклами і маркетингу
Вересень: творчий пошук ідей
Дні музики Мирослава Скорика у Львові
Мирослав Скорик і музика Львова
      © 2008-2018 Music-review Ukraine