Нова музика ігнорує кризу | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Нова музика ігнорує кризу
Цепколенко Кармелла
Скорик Мирослав Михайлович
Загайкевич Алла
Луньов Святослав
Нова музика ігнорує кризу
30 квітня 2009, четвер
Поширити у Facebook

Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва «Два дні і дві ночі нової музики»Під час Міжнародного фестивалю сучасного мистецтва «Два дні і дві ночі нової музики» («2Д2Н»), який відбувався в Одесі вже п’ятнадцятий раз, про кризу практично не говорили.

На ювілейному музичному форумі учасників було навіть більше, ніж зазвичай: три сотні замість традиційних двох.

Чотири оркестри в програмі — такого не було і в найкращі часи.

Арт-директор фестивалю, одеський композитор Кармелла Цепколенко, пишається родзинкою нинішньої програми — великою кількістю альтів.

Назву австрійський ансамбль PLUS, що складається тільки з альтистів, і румунську альтистку Корнелію Петрою, яка з програмою Mirabila Viola («Дивовижний альт») виступила соло.

За правилами «2Д2Н», іноземні учасники виконують хоча б по одній п’єсі українського композитора, а твори одеситів майже завжди звучать на фестивалі вперше.

Президент фестивалю професор Фрайбурзького університету музики Бернхард Вулф привіз своїх вихованців-перкусіоністів, які експериментують із тембрами і ритмами (комбінації з семи нот для створення оригінальних мелодій людством уже вичерпано, залишається дзенькати тарілочками і бити в барабанчики).

Знову ж, на «2Д2Н» — парад українських композиторів. За два дні до початку «цілонічних неспань» у режимі двох концертів-прелюдій у залі філармонії відбувся вечір музики Мирослава Скорика (композитор запропонував організаторам подумати про введення до програми конференції музикознавців).

Протягом двох днів і двох ночей публіка почула польський оркестр «Симфонія Ювентус», дует «Фенікс» (Бельгія), фортепіанний дует «Рунедако» (США), гітарний дует «Фреву» (Норвегія), ансамбль «Нова музика в Україні» та інші колективи. Серед учасників були виконавці і композитори з Австрії, Швейцарії, Румунії, Китаю, Ізраїлю, Фінляндії, Литви.

Як розповів «ДТ» керівник оркестру з Польщі Роман Ревакович, усі привезені в Одесу номери програми створювалися «на замовлення», за спеціальним грантом, покликаним пропагувати творчість польських поетів. Є чого повчитися у сусідів...

Вражали східною екзотикою (фольклор і досі живить ідеями авангард) виконавиця горлового співу з Монголії Самнамдамба Бадамхорол і дует «Шовковий шлях». Останній здивував мистецтвом китайського музиканта Ву Вея, якому підвладний духовий інструмент шен, чия історія охоплює понад чотири тисячоліття, а також струнно-смичковий ергу. У другого учасника дуету, німецького перкусіоніста Улі Моріца, не менш екзотичні інструменти. «Шовковий шлях» виконав власні твори, а також п’єси Святослава Луньова та Алли Загайкевич для шена, ергу, перкусії та електроніки.

Прозвучали також твори для шена соло Джона Кейджа, Рьота Мікамі і Чжао Сяошена. Приємно, що авангардні пошуки йдуть шляхом використання оригінальних інструментів, а музична ексцентрика на кшталт співучих пилок і запальничок, які ритмічно спалахують, відступає на другий план...

Нова міні-моноопера Кармелли Цепколенко для бас-баритону та ансамблю, яка отримала назву «Цього вечора «Борис Годунов», стала кульмінацією другого фестивального дня. Зробивши паузу в створенні камерних опер, знаменита одеситка накопичила сил. Нова опера чітка за формою, гротескно­-іронічна за змістом.

Вишуканий мінімалістичний перформанс «Подія» на музику Карлхайнца Штокгаузена і Людмили Юріної у виконанні українського піаніста Євгена Громова, поставлений хореографом із Києва Ларисою Венедиктовою, викликав сумні асоціації з нашим тоталітарним минулим і його ідеєю «людей-гвинтиків», зовні скутих, проте шматованих внутрішнім протестом, що виражалося в ламаній пластиці танцівниць. Нічна програма передбачала цікаві соло, зокрема виступ швейцарської скрипальки Габріеле Бруннер із великою програмою, виконання молодим одеським віолончелістом Степаном Макієнком «Монологу для віолончелі» російського композитора Антона Ровнера, в чиєму творчому багажі вже є сольні твори майже для всіх інструментів оркестру.

Ну і, звісно, не можна оминути увагою незвичний швейцарський дует, який складається з вокалістки Франциски Вельті й тубіста Лео Бахмана. Їхня програма виявилася найскладнішою для сприйняття, але ж фестиваль дає зріз нових пошуків останнього часу, і всі стилі заслуговують на увагу слухачів. Немає жодних сумнівів, що фестиваль «2Д2Н» переживе будь-які кризи, оскільки натхнення від валютної біржі не залежить.


Автор: Марія Гудима
Композитори:Кармелла Цепколенко, Мирослав Скорик, Алла Загайкевич, Святослав Луньов
Концертна організація: Одеська обласна філармонія
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110125_115.jpg