Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
2 липня 2018, понеділок

27 червня у Львові стартував Leopolis Jazz Fest (раніше Alfa Jazz Fest) – міжнародний джазовий фестиваль, який щорічно триває тут в останні вихідні першого місяця літа. Вперше цей захід відбувся в 2011 році. Його творчий куратор – музичний експерт Олексій Коган – людина вельми авторитетна в світі джазу.



Щорічно львівський музичний openair відвідують близько 100 000 слухачів з України і зарубіжних гостей. У 2016-му популярне британське видання The Guardian визнало Alfa Jazz Fest одним з кращих джазових форумів Європи.

Після прес-конференції, що пройшла напередодні старту першого фестивального дня, Олексій Коган відповів на запитання Mind.

– У третій вечір фестивалю на центральній сцені заплановано спільний виступ симфонічного оркестру та одного з головних гостей Ларса Даніельссона.

– Вважаю, що виступи львівського симфонічного оркестру INSO-Lviv, які почалися два роки тому спочатку на площі Ринок, а потім на головній сцені, – це один з кращих проектів останніх років. Тут у 2016-му оркестр співпрацював з чудовим екс-одеситом, композитором та піаністом, викладачем знаменитого американського джазового вузу Berklee College of Music Вадимом Неселовським. Диригувала киянка Наталія Пономарчук. Спільна програма на музику Вадима на пл. Ринок була феєричною.

У наступному році відбувся дуже вдалий і цікавий спільний виступ львівських академічних музикантів на сцені Едді Рознера з ізраїльським супер-контрабасистом, композитором і співаком Авішаєм Коеном. А тепер теж на головній сцені львів'яни зіграють проект Liberetto III c корифеєм європейської джазової сцени Ларсом Даніельссоном, з яким вже кілька днів репетирують.

Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом. Я був просто вражений, побувавши на їхній репетиції, і слухав 35 хвилин. Якби не інші передфестивальні турботи, слухав би всі дві години, які вони займалися. Звичайно, абсолютно всі інші учасники дуже цікаві, але мене особисто цікавить саме цей проект, хоча завжди кажу, що моя точка зору – суб'єктивна.

– Як ви бачите перспективу розвитку фестивалю?

– Скажу прямо: все залежить від фінансування. У мене може бути скільки завгодно нових ідей, але без належного фінансування їх втілення неможливе. Якщо люди розумітимуть, наскільки важливий для позитивного іміджу країни цей фестиваль, то він буде жити далі.

Я не знаю, як відповісти точніше. Все одно, буде, як буде. Але хочеться, щоби львівський джазовий проект тривав. Я дивлюся на Дейва Грузіна і не вірю, що він тут, в Україні (легендарний американський музикант, лауреат 10 премій Grammy. – Mind). У 1993 році ця людина надіслала мені свою фотографію, яку підписала тепер, 25 років по тому. Тоді ж він надіслав мені 10 компакт-дисків – Бренфорда Марсаліса, Лі Рітенура й інших американських зірок. Тепер я йому про це з вдячністю нагадав. На що він відповів: «Мен, я цього не пам'ятаю». Це робив не він особисто, а його агентство.

Послухайте його останні роботи – це фантастика, це майстер! До слова, я придбав випадково в одного колекціонера унікальний СD випуску 1962 року. На ілюстрації обкладинки – сидить хлопчик Дейв Грузін, який грає в супроводі симфонічного оркестру під керуванням Джонні Менделла. Напевно, Дейв і сам буде здивований, побачивши цей диск. Йому 83 роки. Ну і що? Ахмаду Джамалу, який гратиме наступного дня після нього, 87. Як повелося, в рекламі пишуть, що він уперше в Україні. Я дещо цинічно скажу: і в останній раз. Так, він великий майстер, і нам слід на нього подивитися.

– Можна буде побачити і зовсім юне обличчя – француза Тома Ібарру.

– Так, минулого року він виступав під час сьомого AJF в якості вуличного музиканта і виграв конкурс на участь у фестивалі цього року. Незважаючи на свої 18 років, він уже досить відомий музикант. Є ще один сюрприз: в останній вечір Том зіграє один трек на головній сцені з Маркусом Міллером. До слова, якщо хтось вважає, що в минулому році Хербі Хенкок і Чик Коріа з'явилися на одній сцені випадково, то помиляється. Це був «рояль в кущах».


Автор: Ольга Кізлова
Фото: Олександр Козаченко
Джерело: mind.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
Кшиштоф Пендерецький: «Найдосконаліша, найчистіша музика для мене та, де звучить людський голос»
Сам собі оркестр: вінничанин виготовляє інструменти з усього світу за описом з інтернету
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
25 років на Волині: організатор міжнародного фестивалю про повернення «райського куточка» світового класика
От хора к театру
Вікторія Лук'янець: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
"Ти щаслива людина, якщо можеш займатися улюбленою справою" - скрипаль-віртуоз Олександр Божик про концерт в Івано-Франківську та свою творчість
Скрипаль-віртуоз Олександр Божик: "Покажу тернополянам, як за допомогою телевізійного пульта керувати оркестром"
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Вікторія ЛУК'ЯНЕЦЬ: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
Дмитро КАЦАЛ:"Іноді з "глухарів" виростають солісти"
Анжеліна ШВАЧКА. Вдача дикої птицi
Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ
Володимир Сіренко про 100-річчя оркестру, класичну музику та українських композиторів
Ми плануємо довгострокові проекти з Українським культурним фондом - Моніка Гроховська
Ми є третім за віком радіо-оркестром Європи — диригент Володимир Шейко
Більшість композицій виконані творчими колективами Українського радіо — редакторка UA: Класична музика
«Виступати перед сьогоднішніми захисниками України для нас велика честь…»
Остап Шутко: «Музика – це мова, яку не треба перекладати»
«Моя «зброя» – голос!»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine