У Луцьку Кирило Стеценко зіграв «Скрипкове дерево роду-2» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
У Луцьку Кирило Стеценко зіграв «Скрипкове дерево роду-2»
Стеценко Кирило
У Луцьку Кирило Стеценко зіграв «Скрипкове дерево роду-2»
28 листопада 2016, понеділок
Поширити у Facebook

У «Скрипкового дерева роду-2» (так називалася програма, яку заслужений артист України Кирило Стеценко (молодший) показав у палаці культури міста Луцька виявилося глибоке коріння.

Своєрідна «антологія української скрипкової музики» розпочиналася з подорожі у середньовіччя, яка подарувала відкриття незнаних козацьких та гайдуцьких танців. А вже коли від «короткого метражу» скрипаль та піаністка Наталія Строчан перейшли до великих форм, для слухачів розпочалася справжня «феєрія мандрів».

Сольна скрипкова соната № 3 ознаменувала повернення на українську музичну сцену творчої спадщини І Хандошки. Кирило Стеценко називає цей процес «репатріація українських імен»: засновник російської академічної скрипкової школи Іван Хандошкін, насправді, із українського козацького роду, а його віртуозна скрипкова творчість ґрунтується на українських народних мотивах, стверджують музикознавці.

Народні пісні «Ой, на горі та й женці жнуть» та «Вчора горох і сьогодні горох» склалися у захоплюючу «Фантазію на дві українські теми» для скрипки та фортепіано А.Галенковського, що також слугувала виконанню цієї благородної місії скрипаля. Яскрава концертна п’єса вимагала віртуозної техніки, а під час феєричного виконання ноги самі просилися у танок.


 У Луцьку Кирило Стеценко зіграв «Скрипкове дерево роду-2»

Кирило Стеценко пригадав свої «Шалені коломийки», що народилися у співпраці з рок-гуртом «Еней» Тараса Петриненка. Свого часу вони звучали на фестивалі у Будапешті, де українці виступали разом із музикантами групи «Рамштайн». Як на мене, у Ютубі це виконання Кирила Стеценка у Луцьку могло б зібрати не менше переглядів, ніж «Кашмір» із репертуару «Лед Зеппелін» у виконанні скрипальки Лючії Мікареллі. (якби за його за спиною знову постала стіна звуку рок-групи «Еней»).

У ролі шоумена скрипаль виступив «під завісу» концерту, коли Кирило Стеценко звернувся до спадщини Миколи Леонтовича, його «Дударика». Через століття після першого виконання «Щедрика» ми заново відкрили для себе незабутні барви іншого прекрасного твору цього знаменитого композитора, який у виконанні Кирила Стеценка переріс у забаву з глядачем «Ой Діду!».

І хоча від «провокаційного інтерактивного театрально-музичного дійства», яке скрипаль показав киянам під час прем’єри програми 10 березня у Києві лучанам перепало небагато (не брали участі степ-дансер Володимир Шпудейко, солістки дитячого театру «Дай Боже!»), одначе з допомогою свого степування, оригінальних прийомів звуковидобування, прихильної на такі розваги публіки виконавець успішно провів « акустичний масаж серця», щоб «реанімувати Діда».

Антологія української скрипкової музики «під редакцією» Кирила Стеценка стала ще одним яскравим сегментом сучасної української міської музичної культур, ще одним кроком до утвердженням нашого духовного суверенітету.

«Шоу буде тривати», концертна програма «Скрипкове дерево роду 2» буде розростатися. У жовтні наступного року чекаємо Кирила Стеценка на чотирнадцятому фестивалі «Стравінський та Україна». Для мене дуже важливі його аргументи у запланованій дискусії щодо ролі серйозної та легкої музики у формуванні сучасної міської культури. І як нащадка видатного музичного роду, і як члена дирекції фестивалю «Червона рута».



Автор: Василь ВОРОН
Виконавці: Кирило Стеценко
Концертна організація: Волинська обласна філармонія
Джерело: volyn24.com



Інші:

Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
4.jpg